Gå til innhold

DayZ diskusjonstråd - Teknisk diskusjon i egen tråd!

Anbefalte innlegg

Grunnen til at dere mister ting fra backpacken er fordi folk looter mens dere står i debug-desert. Før karakteren din spawner står den en periode (mens du ser recieving data eller loading) i debug-desert, og hvem som helst kan ta turen ut dit og loote intetanende spawnere. Tar ikke forferdelig lang tid å komme seg dit med bil/helikopter heller.

Går det ikke an å lage et system som i BF3, hvor du får en advarsel når du forlater kartet? Dumt at folk kan lage leirer utenfor kartet og utnytte slikt. Var ikke klar over at den debug-deserten du ser på skjermen før du kommer inn var en plass du kunne reise til. Burde gjøres noe med.

Litt av problemet er at det er en bug som gjør at man kan spawne i debug-desert, og derfor må folk ha en mulighet til å komme seg vekk derfra.

Husk folkens, dette er alpha, there will be bugs! :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, sett litt videoer og klipp av dette og synes det ser veldig interessant ut. Men før jeg kjøper, lurer jeg på noen ting:

Er det mye lag? Evt. hvem spiller med jeg med (land?)

Hvor mye koster det?

Trengs det bra pc for å kunne spille dette?

:)

Lenke til kommentar

Hei, sett litt videoer og klipp av dette og synes det ser veldig interessant ut. Men før jeg kjøper, lurer jeg på noen ting:

Er det mye lag? Evt. hvem spiller med jeg med (land?)

Hvor mye koster det?

Trengs det bra pc for å kunne spille dette?

:)

Havner du på en bra server er det ikke mye lag. Men lav ping er viktig.

Hvis du mente lag, som teams, så varierer det. Du er en "survivor" slik som alle andre, og det er vanskelig å treffe folk som vil utforske sammen med deg. De fleste skyter alle de ser. Så det beste er å avtale på forhånd med folk du vil spille sammen med.

DayZ mod er i alfa stadiet, så den er gratis. Men du trenger ArmA 2 m/expansion: €24,99 på Steam.

Det trengs en middels bra PC, men den trenger ikke å være helt ny.

Lenke til kommentar

Nå er den gjengen vi spiller en del av Battlefield 3-klanen vår. Så jeg kan dessverre ikke bare ta med ekstra folk sånn uten videre.

Haha so?

Så hvis man spiller BF3 sammen med andre så kan ikke ekstra folk få lov til å spille med dere i Day Z?

post-131058-0-62977900-1340606691_thumb.png

Lenke til kommentar

For øvrig kan jeg dele min erfaring med spillet som jeg først fikk i helgen.

Det var sinnsykt gøyalt og min første gang overlevde jeg i 2,5 timer og fikk ganske mye bra loot.

Spiller sammen med opptil 4 andre så når vi er 5stk er vi ganske ustoppelige men fredelige.

I går kom for øvrig meg og min bror i gunfight ved powerstation. Jeg klatret opp i toppen av pipa med sniperen min og så gikk han åpent ut og ble skutt med vilje. Når de da kom ut for å loote han, tok jeg ut alle 3 med sniperen og så delte meg og min bror looten etter han respawnet rett i nærheten. Var sykt gøy, vi fikk alt av våpen og mat, noe telt og div andre ting.

Lenke til kommentar

Nå er den gjengen vi spiller en del av Battlefield 3-klanen vår. Så jeg kan dessverre ikke bare ta med ekstra folk sånn uten videre.

Haha so?

Så hvis man spiller BF3 sammen med andre så kan ikke ekstra folk få lov til å spille med dere i Day Z?

Det jeg mener er at vi er en klan som fokuserer på å ha et godt og tett samhold, og vi spiller mye sammen. Jeg føler det blir feil å ta med random folk i DayZ. Folk vi ikke kan stole på.

Lenke til kommentar

Men om man prater sammen, på samme språk, og man er fra samme land og begge bare ønsker å ha det gøy sammen så bør man da kunne gi det en sjanse? :)

Ellers forstår jeg hva du mener :) Har selv tatt få sjanser sammen med andre, men for å ta et eksempel:

I går ble jeg slått ned av en zombie og brakk beinet mitt. Blødde som faen, var i sjokk og kunne såvidt røre meg. Plutselig kommer det en helt gal kamikaze spiller og plaffer ned alle zombier, patcher meg opp, gir meg painkillers og morfin samt en Makarov pistol med 4 magasiner. Bare for å være snill, og da inviterte vi han selvfølgelig med oss for jeg kan ikke se for meg at noen skal sløse og ta slike sjanser bare for å backstabbe senere. Vi slepper hvertfall inn så mange som mulig, er jo ikke noe som er gøyere enn store groups som i Walking Dead :) Og alle kan jo prate ingame med mikrofon sammen sålenge man er 10 meter eller mindre borte fra hverandre :)

Endret av IceBlitz
Lenke til kommentar

Kan godt sitere noe jeg skrev på et annet forum for noen dager siden:

Jeg har spilt en del DayZ i det siste med en gjeng kompiser. Vi har funnet oss et nice sted, satt opp en camp som vi bruker som utgangspunkt. Drar til byer og tettsteder for å finne nok ressurser og så går vi tilbake til campen.

Vi hadde en ganske hårete opplevelse i går. Tre av oss gikk på oppdrag for å finne drivstoff til vår motorsykkel. Så vi gikk til en bensinstasjon. Det var dessverre mye zombier der, men vi klarte å distrahere de til å forlate selve kiosken. Anyway, det var én ettersleper som vi ikke så, så vi måtte ta han ut, og det hørte selvfølgelig horden av zombier. Så i den lille kiosken var tre av oss + cirka 10 zombier. Ente med at han ene mista nesten alt blodet (samt besvimte støtt og stadig), hun andre knakk beinet, mista masse blod og ble bevisstløs. Jeg mistet en del blod selv, men nok til at jeg overlevde. Fikk bandasjert meg selv og hun, slik at vi fikk stoppet blødningene. Han ene klarte å komme seg ut og bandasjere seg selv, men besvimte nesten hele tiden grunnet for lite blod. Hun var fortsatt bevisstløs, så jeg måtte dra henne ut av kiosken og langt unna landsbyen. Vi prøvde da å gå tilbake til campen, som var veldig langt unna. Men så møtte vi på, det som kanskje var det eneste positive ved dette raidet. Vi fant en ATV. Motoren var skadet, og den hadde lite drivstoff, men det var nok til at vi kunne bruke den. Så jeg satt meg for å kjøre (siden jeg var den eneste som var noe oppegående på dette stadiet), mens hun ene satt bak på, så kjørte vi til campen og fikk kommet oss på et akseptabelt nivå igjen. Da jeg skulle sette meg på ATV'n igjen for å hente han siste, så jeg litt i det fjerne at han kom joggenes mot oss. We lived to die another day.

Edit:

@IceBlitz, vi testa det i går, og det er godt over 10 meter. Tror vi målte det til 80 meter hvis jeg husker riktig. Samt Direct har litt lengre rekkevidde enn Group, etter våre tester.

Endret av Nerowulf
Lenke til kommentar

La ut et par videoer til

Følte det utrolig ille på ca 1:25 ut i denne :D

Denne moden er så vanvittig fet - spiller det daglig. Gleder meg til Arma 3 og DayZ moden der.

Vi holder til på "SE 9" serveren.

Endret av DeeTee
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Kan godt sitere noe jeg skrev på et annet forum for noen dager siden:

Jeg har spilt en del DayZ i det siste med en gjeng kompiser. Vi har funnet oss et nice sted, satt opp en camp som vi bruker som utgangspunkt. Drar til byer og tettsteder for å finne nok ressurser og så går vi tilbake til campen.

Vi hadde en ganske hårete opplevelse i går. Tre av oss gikk på oppdrag for å finne drivstoff til vår motorsykkel. Så vi gikk til en bensinstasjon. Det var dessverre mye zombier der, men vi klarte å distrahere de til å forlate selve kiosken. Anyway, det var én ettersleper som vi ikke så, så vi måtte ta han ut, og det hørte selvfølgelig horden av zombier. Så i den lille kiosken var tre av oss + cirka 10 zombier. Ente med at han ene mista nesten alt blodet (samt besvimte støtt og stadig), hun andre knakk beinet, mista masse blod og ble bevisstløs. Jeg mistet en del blod selv, men nok til at jeg overlevde. Fikk bandasjert meg selv og hun, slik at vi fikk stoppet blødningene. Han ene klarte å komme seg ut og bandasjere seg selv, men besvimte nesten hele tiden grunnet for lite blod. Hun var fortsatt bevisstløs, så jeg måtte dra henne ut av kiosken og langt unna landsbyen. Vi prøvde da å gå tilbake til campen, som var veldig langt unna. Men så møtte vi på, det som kanskje var det eneste positive ved dette raidet. Vi fant en ATV. Motoren var skadet, og den hadde lite drivstoff, men det var nok til at vi kunne bruke den. Så jeg satt meg for å kjøre (siden jeg var den eneste som var noe oppegående på dette stadiet), mens hun ene satt bak på, så kjørte vi til campen og fikk kommet oss på et akseptabelt nivå igjen. Da jeg skulle sette meg på ATV'n igjen for å hente han siste, så jeg litt i det fjerne at han kom joggenes mot oss. We lived to die another day.

Edit:

@IceBlitz, vi testa det i går, og det er godt over 10 meter. Tror vi målte det til 80 meter hvis jeg husker riktig. Samt Direct har litt lengre rekkevidde enn Group, etter våre tester.

Det er jo bare så digg å lese slike gøye historier :)

Klør i fingrene hver gang jeg leser slike :)

EDIT: Men du snakker om 80 meter? Er det hvis dere skriker? Jeg har ikke klart å høre så langt hvertfall. Meg og min bror klarte rundt 10 meter med normalt stemmenivå mener jeg

La ut et par videoer til

Denne moden er så vanvittig fet - spiller det daglig. Gleder meg til Arma 3 og DayZ moden der.

Fantastiske videoer dere legger opp, sykt morsomme. Keep em coming :D

Endret av IceBlitz
Lenke til kommentar

EDIT: Men du snakker om 80 meter? Er det hvis dere skriker? Jeg har ikke klart å høre så langt hvertfall. Meg og min bror klarte rundt 10 meter med normalt stemmenivå mener jeg

Mener det var 80 meter. Har lest det et sted også. Var 40 meter før, og nå er det blitt 80 (eller var det motsatt).

Prøv andre kanaler ved å trykke ,

• Liker 1
Lenke til kommentar

Mener det var 80 meter. Har lest det et sted også. Var 40 meter før, og nå er det blitt 80 (eller var det motsatt).

Prøv andre kanaler ved å trykke ,

Hvordan funker [Group] i DayZ? I ArmA 2 må man være i samme squad for at den skal funke.

Lenke til kommentar

Vi prøvde kjapt både Direct og Group. Begge funka, men virket som Direct gikk littegrann lengre.

Er ikke noe Squad-system i DayZ.

Er klar over at det ikke er noe squad-system, derfor jeg lurte...

Det burde vært mulig å ha et squad-system, så du kunne invitere folk du tilfeldigvis møtte på, slik at dere kunne kommunisert bedre uten å måtte bruke TS el.

Endret av Orwandel
Lenke til kommentar

La ut et par videoer til

Herregud jeg fikk latterkrampe av han fyr'n fra 1:25.. "Finish me , finish me" =)

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...