Smooth Ceiling Skrevet 16. august 2012 Del Skrevet 16. august 2012 (endret) Bare et spørsmål fra en skvetten kar som ikke liker skumle spill Hvordan er DayZ med tanke på det jeg nevnte over? Er det "skummelt"? Tja ... den første gangen jeg drepte en zombie var i ly av en bekmørk natt, midt ute på hva som skulle vise seg å være et jorde ved siden av et jakttårn. Jeg var ikke klar over dette, da det var så mørkt at jeg kun så stjernehimmelen og konturen av tretoppene (nå har NVG blitt et vanlig syn, vel å merke). Jeg studerte det lille jeg kunne se av omgivelsene en stund, etter å ha rømt opp i skogen fra kysten. Et svakt vindsus lekte mellom tretoppene, og en merkelig blanding av salig ro og påtroppende paranoia meldte sin ankomst, for det var for stille og fredelig. Med ett ble jeg var en bevegelse mellom tretoppene.. en annen spiller? Nei.. det var noe rart med måten skikkelsen beveget seg. Jeg hadde ikke sett zombier i DayZ tidligere, da de hadde vært fraværende på mange servere i flere dager på tidspunktet jeg startet opp. I det jeg innså at det kunne være en zombie, strittet nakkehårene som på kommando, og jeg ville fryktelig gjerne være et annet sted akkurat da; lett henslengt i varm, kritthvit sand på en paradisstrand med en posh drink i hånden, medium stekt i naturens eget solarium med innebygget, sval saltbris som stryker inn fra det asurblå havet og forteller spennende historier fra fjerne himmelstrøk.. I stedet satt jeg der. Alene, sulten og skjelvende av ... kulde, et sted ute på en åpen slette omsluttet av et teppe mørkt som synden selv, og så mange zombier at jeg ikke turte telle lenger enn til fire. Jeg hadde begynt en diskret tilbaketrekning i det jeg hørte et illsint fres fra et sted foran meg i stupmørket. Det var neppe en grevling på jakt, og jeg innså at jeg var fanget. Svake, mørkegrå sjatteringer danset foran meg i et nølende mønster som trådte frem fra den sorte bakgrunnen, for så å stoppe opp. Det illevarslende freset gikk over i et heslig skrik, og sjatteringene gled over i et kaotisk mønster som vokste i størrelse samtidig som det spratt fra side til side. Jeg følte meg ikke veldig modig i det jeg sjekket at Makaroven var ladet, og tenkte "så det er sånn det føles". I det skapningen kastet seg mot meg i noe som mest minnet meg om et varulv-byks, fyrte jeg av tre raske skudd i brystkassen dens, hvorpå den sank sammen ved føttene mine. De andre zombiene reagerte heldigvis ikke, og jeg overlevde noen dager til. Selv om du raskt venner deg til zombiene i DayZ, vil du også lære at det er andre spillere som utgjør den største faren. Følelsen av at noen betrakter deg, uansett hvor du befinner deg på det 225 kvadratkilometer store Chernerus-kartet, gir en unik type spenning som gjør at du ikke går lei så lett. Ellers håper jeg standalone-utgaven av DayZ blir så bra som Dean "Rocket" Hall selv påstår, men jeg tar alt han sier med en stor klype grovsalt, og jeg har ingen planer om å campe utenfor butikken hans for å kjøpe det snarest. Jeg er sikker på at han vil gjøre sitt beste, men det skader uansett ikke å vente litt og la andre "teste" det først. Jeg gleder meg mer til ARMA III, selv om om det er blitt tydelig at B.I.S. ikke egentlig har flere ess på lager etter Operation Flashpoint 1985 og VBS. Endret 16. august 2012 av Sugarbeats 6 Lenke til kommentar
Craxmerax Skrevet 16. august 2012 Del Skrevet 16. august 2012 Haha, herlig skrevet! 1 Lenke til kommentar
N1ko Skrevet 16. august 2012 Del Skrevet 16. august 2012 (endret) Noen som har heli eller PBX som kan gi meg en ride fra Skalisty til Guba? Fant enda en PBX på en annen server, kjørte den ned til Skalisty for å se om heliet var der. Drepte en admin, og han kicka meg + rerolla serveren så båten er borte. Nå er jeg stuck på denne øya! EDIT: Du kan faktisk få NVG og Rangefinder som reward, da jeg fant to av begge i en camp på øya! Endret 16. august 2012 av N1ko Lenke til kommentar
Tobeass Skrevet 16. august 2012 Del Skrevet 16. august 2012 Woopwoop, nå har jeg både AS50 og L85AWS. Skulle gjerne hatt en FN FAL i tillegg, men det tar for mye plass. Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 16. august 2012 Del Skrevet 16. august 2012 (endret) Riktig at med kjøp av Arma II: Combined Operations, så har jeg alt jeg trenger for å skaffe meg DayZ? (Dette er vel ikke teknisk?) Endret 16. august 2012 av Vertical^ Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 16. august 2012 Del Skrevet 16. august 2012 Riktig at med kjøp av Arma II: Combined Operations, så har jeg alt jeg trenger for å skaffe meg DayZ? (Dette er vel ikke teknisk?) Legg til en launcher (Six Launcher/DayZ Commander), så har du alt du trenger ja. Lenke til kommentar
N1ko Skrevet 16. august 2012 Del Skrevet 16. august 2012 (endret) Woopwoop, nå har jeg både AS50 og L85AWS. Skulle gjerne hatt en FN FAL i tillegg, men det tar for mye plass. AS50 og L85 som combo? Hørtes forferdelig upraktisk ut for meg. Kjører selv M4A1 CCO SD og DMR, beste combo imo. Hva gjør du i close quarter? Spray and pray? Endret 16. august 2012 av N1ko Lenke til kommentar
Tobeass Skrevet 16. august 2012 Del Skrevet 16. august 2012 Woopwoop, nå har jeg både AS50 og L85AWS. Skulle gjerne hatt en FN FAL i tillegg, men det tar for mye plass. AS50 og L85 som combo? Hørtes forferdelig upraktisk ut for meg. Kjører selv M4A1 CCO SD og DMR, beste combo imo. Hva gjør du i close quarter? Spray and pray? Holder meg som regel unna close combat, men l85 fungerer helt greit på servere med CH. Har PDW i tilegg da. Lenke til kommentar
Error Skrevet 16. august 2012 Del Skrevet 16. august 2012 (endret) edit: slett Endret 16. august 2012 av Error Lenke til kommentar
thyes Skrevet 16. august 2012 Del Skrevet 16. august 2012 Mulig dere har sett denne før, jeg synes den var litt funny http://www.youtube.com/watch?v=sS1wzdlu-WM 1 Lenke til kommentar
Skjelvgråt Skrevet 16. august 2012 Del Skrevet 16. august 2012 JA vi har sett den før mange ganger, JA den har blitt postet her før. Lenke til kommentar
Tobeass Skrevet 16. august 2012 Del Skrevet 16. august 2012 Some crazy shit went down on DK7... Dro til et sted på kartet som var markert med "Free ATV" og "Hacker". Når jeg kom dit sto hele skogen i brann, det var en sprengt ATV og et sprengt chopper der, og en god del bandit-bodies. Ville tilstander. Lenke til kommentar
Nightmare1518 Skrevet 17. august 2012 Del Skrevet 17. august 2012 Woopwoop, nå har jeg både AS50 og L85AWS. Skulle gjerne hatt en FN FAL i tillegg, men det tar for mye plass. AS50 og L85 som combo? Hørtes forferdelig upraktisk ut for meg. Kjører selv M4A1 CCO SD og DMR, beste combo imo. Hva gjør du i close quarter? Spray and pray? DMR'en funker fett på night server. På dag servers foretrekker jeg AS50. Mest på grunn av zeroing og one-shot-kill garantien (jeg er en dårlig sniper, heh). M4 CCO SD er vel favoritt våpnet etter m14. Lenke til kommentar
iStephano Skrevet 17. august 2012 Del Skrevet 17. august 2012 Some crazy shit went down on DK7... Dro til et sted på kartet som var markert med "Free ATV" og "Hacker". Når jeg kom dit sto hele skogen i brann, det var en sprengt ATV og et sprengt chopper der, og en god del bandit-bodies. Ville tilstander. Jeg opplevde det samme! Samt jeg kom over et telt som var stapp fullt. Kunne ikke dy meg så jeg tok en del gode ting. Som kart, GPS, våpen Lenke til kommentar
Kezha Skrevet 17. august 2012 Del Skrevet 17. august 2012 Faen I helvetes K***F*** H**** J**** ..... Ballehamster... Så i går, fløy jeg for første å siste gang. Døde ikke, neida. Så på den serveren vi har camp, å spiller for det meste når vi leiter rundt å har det sneaky morro har på average ca 15 players, ikke mange, men vi finner alltid action. For vel litt under 1 uke siden var vi rundt omkring å lette etter vehicles, en venn av meg ca 4clicks nord for der jeg var, når han bryter ut. -HELICOPTER! -Serriøst et fuckings helicopter! -Crash site? -Nope! Det passerte meg nettopp på vei sørover! Da i det han sier det har jeg akkuratt forlat ROG løper nordover når jeg også hører det, rett over tretoppene suser det. Vi har nå begge katteører som beveger seg hele tida i alle retninger, en konstant flap flap flap lyd haunter oss, møter opp med en tredjeman å løper videre, det har sikkert landa tenker vi da, finner et helli crash site, fullt loaded med ting var det, så hvorfor ikke helicopteret vi så landa å tok det vet vi ikke. Men plutselig hører vi det igjen. langt langt borte, det passerer oss i relativt lav høyde etter vi gjemte oss i noe buskas å trær. Vrenger hard høgre å flyr videre, det kan ikke ha gått glipp av å se det crashsitet. vi fortsetter å loote, men hører hele tiden helikopteret, vi får lokalisert at det er ca 600-1000M+ over oss i skyene. Plutselig blir han ene av oss snipa, oneshot kill, ikke no gunshot, ingeting. han andre blir redd å beiner avgårde mens jeg ligger å tror han er der enda, når jeg finner ut at han har løåt 2 km bort løper jeg som en galning etter. Over en knaus, igjennom en skog så over en relativ stor hill hopper jeg ned blant masse busker, PFFFT ... knocked out. dette var da jeg skjønte at noen viste litt for godt hvor folk var osv i den andre posten for noen dager siden, jeg skulle ikke dø. combat log for første gang pga cheaters. Vi kaller det natta der, mange dager går til i går. Husker ikke hvorfor, men vi løper rundt å leter etter vehicles, han andre finner en ruinert truck, jeg løper på vei til stilky island eller hva det heter helt sør-øst. ja, jeg har nå lett daglig etter helikopteret. det MÅ være et sted... svømmer ut, så ser jeg, en PBX båt! sweet damn tenker jeg, beiner ned, ser meg kjappt rundt etter telt, ingeting spesielt, tar båten å kjører mot campen. kommer frem å viser den til min venn som står å er klar med jerrycans å fuel, vi gjemmer den ca 600 meter fra hovedcampen i noe siv å steiner. Splitter lag, vi har nå 2 andre locations vi skal lete etter helli på. vi MÅ finne det, vi er nær et igjennombrudd på stalkinga. han løper mot NW airfield, jeg løper tilbake mot cherno. så plutselig... flap flap flap flap.... Faen tenker jeg, hvor er det, hva skal det? Jo det passerer meg, rett mot vær camp, faen. det VAR deres båt....?!?! Jeg snur på hælene, hyler på TS, begge to ca 3 clicks borte, time is money friend! jeg hører det bra, ser at det er nær bakken, touchdown 400 meter fra vår hovedcamp. helvete. Jeg er for langt borte til å åpne sikkert, så jeg sniker meg mot camp for å sjekke gear. kommer dit, jo alt er der enda. Båten, den er gone. Da tenker jeg, ok, nå vet jeg 90% sikkert at det var der ute helikopteret også var. Bestemmer meg for å gå armed to the teeth tilbake med vennen min. Over Kamenka kommer det en lyd fra nord, helikopteret kommer rett mot oss i lav høyde, ca 70M. Han får panikk å hopper inn i buskas, jeg blir lamslått og overasket, står midt på et field å failer maks, ender opp med og alt tabbe før jeg blir stående i det åpne, det passerer rett over meg, vrenger hard mot campen vår. Pokker.. Igjen??? starter å bli komisk tenker vi nå, beiner mot campen, joda det har landa, vi hører det starte å ta av mot cherno.. løper inn i campen, bear traps osv utenfor, wtf tenker vi, de har nå vært å tatt gear, ikke mye, men tatt litt av det de tydeligvis ville ha. men nå er det game on, vi ser de logger av. Nå er det vår tid til å ta hevn, STOR hevn, jeg estimerer at helikopteret hører til i samme sted. jeg SKAL ha det. Vi løper i ca 20 min, møter med en 3mann å peiser over på øya, splitter i 3 å skimmer alt, jeg løper i midten, ser mot der jeg så båten, ingeting, men så ser jeg litt mot venstre, there it is. en halerotor stikker ut, et mint condition helicopter!. Operation Silver Goose er en smashing succsess så langt, vi beiner opp, hopper inn, flyrr litt tilbake på øya tar med 3 man, nå, jeg flyr helicopter! henter en 4man i rescue mission rett nord for elektro, så er det tilbake til der vi skal sette opp basecamp. lander fint, vår kjøre nye flygende dame. bare vår. jeg og en annen logger av, vi har tross alt jobb å trenger søvn, de to resterende skal fly å hente bensin. jeg ser dem ta av, å forsvinne inn i tåka når jeg logger av, sier god natt å går til sengs, legger igjen en hyper post på forumet, hvor digg at vi fant et helikopter! Så kommer marerittet frem, jeg våkner med den mest vonde følelsen ever, noe har skjedd med vår fagre vakre flygende mesterverk. idet jeg skal logge inn for å se om hun står der enda, ser jeg på forumet vår å leser "The rotor touched the ground and we instantly exploded" Trykker avslutt på pcen, hopper in i taxin å reiser på jobb. R.I.P Huey Lenke til kommentar
Squeekie Skrevet 17. august 2012 Del Skrevet 17. august 2012 Det er en ting som begynner å frustrere meg med DayZ for tiden, og det er hackere... Hver dag jeg spiller støter jeg på disse menneskene som har intet annen livsglede enn å ødelegge for andre. I går døde jeg 3-4 ganger pga av hackere. 1. Dødsfall Jeg og tre kompiser i Berenzino for å finne utstyr til dem, jeg er fullt utstyrt da jeg ikke hadde dødd på ett par dager. Jeg og han ene sjekker ut leilighetene nede ved militær telta når vi ser en ATV parkert på utsiden samt zombier på vei inn i bygget atv'en er parkert ved. Så jeg løper inn i det største av bygga og klatrer opp på taket, 2 banditter på taket av bygget ved siden av meg opptatt med å se etter kameraten min som er på bakken fortsatt. Jeg får skutt han ene, men dør selv like etterpå. Så begynner å løpe oppover mot Berenzino igjen for å hente tinga mine. Jeg antok at 2 mot 1 ville være en lett match, jeg tok feil. Kameraten min som var under meg var på andre siden av leilighetsbygget slik at hackeren ikke skulle kunne se eller skyte han. Han tok feil plutselig kom det en skuddsalve gjennom huset og drepte han, tredje kompisen vår var litt unna med så hackeren og skjøt etter han, hackeren la seg ned og bare forsvant for deretter å spawne rett bak sistemann og skyte han også. 2. Dødsfall På vei mot Berenzino ble jeg plutselig teleportert til området utenfor der jeg døde, vill skyting pågikk og ubevæpnet hadde jeg ikke mye mulighet til annet enn å løpe. Så kom meg vekk inn ett av bygga og det var kun en overlevende igjen nede, Han fant meg relativt fort og gjorde kort prosess. 3. Dødsfall Elektro denne gangen, løp til brannstasjonen for å se etter våpen da jeg plutselig brekker beinet og er død før jeg treffer bakken. yay 4. Dødsfall Hadde brukt en time på å geare opp, lett etter diverse telt og funnet nesten komplett gear igjen. da jeg logger ut for å gå på dass. Kommer tilbake litt senere logger inn og blir skutt 15 sekunder etter jeg har logget inn. Da hadde jeg logget ut ca 3500-4000m fra NWAF i ett område jeg hadde vært i tidligere hvor det var ingen verdens ting av interesse. Ett skudd med ett ikke alt for kraftig våpen i hodet så fyren må ha vært nærme. Kan jo ha vært uheldig at det tilfeldigvis var en fyr der akkurat da, dog jeg tviler. Akkurat denne kan ha vært en tilfeldighet, men magefølelsen sier noe annet. Hackere i dayZ begynner faktisk å bli ett frustrerende problem, ser de så å si daglig nå. Og selv om battleye har blitt bedre er det fortsatt alt for mange av dem rundt omkring.Håper virkelig stand alone utgaven kan fikse på en del av de problemene fordi det er nettopp hackerne som gjør at motivasjonen til å fortsette ikke er like høy for tiden. :/ Lenke til kommentar
Kezha Skrevet 17. august 2012 Del Skrevet 17. august 2012 ang hackers, så har jeg bare møtt 2, eller vært på server med 2. De holder seg på store servers, 25+ players. Jeg ser ikke vits i å gå til servere med 25 eller fler folk, det er alltid folk som cheater, spawner, hacker eller whatever, mye mer spenning med ca 15 folk, nervepirrende å møte noen, å ha en fight med hehe Lenke til kommentar
Tobeass Skrevet 17. august 2012 Del Skrevet 17. august 2012 Er ekstremt mange telt helt vest på kartet. På grensa til debug-plains eller hva det heter for noe. Lenke til kommentar
LostOblivion Skrevet 17. august 2012 Del Skrevet 17. august 2012 Har aldri møtt noen hackere, men da jeg pleier å spille på servere med 10- så er det vel ikke et interessant mål for hackere. Lenke til kommentar
Skjelvgråt Skrevet 17. august 2012 Del Skrevet 17. august 2012 Jeg pleier og få hackere til å spawne ting for meg. Hvorfor? Lei av å loote etter bra gear for å så dø pga at jeg gikk over en stein. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå