Gå til innhold

DayZ diskusjonstråd - Teknisk diskusjon i egen tråd!


Anbefalte innlegg

Testet dette i går kveld (til langt ut på morgenkvisten). Merker det er veldig vanskelig å starte uten våpen. Ofte har jeg kommet til bygninger hvor jeg mistenker at det er noe, men det står en zombie i veien. Da er det ingenting man kan gjøre. Skulle vært et slags melee-våpen, gjerne som gjorde lite skade og var veldig risikofullt å bruke. Men litt irriterende at eneste måten å få bort zombiene er å lage et tog med zombier, løpe rundt som en annen tulling, for så å returnere til bygningen etter at du har blitt kvitt zombiene...

 

Mitt tips er å gjemme tingene dine en plass slik at du ikke blir loota av andre spillere. Selv om du gjerne går rundt med ditt beste våpen, har du da i alle fall noe på lager når du dør.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tomme hermetikk/brus bokser kan brukes til å distrahere zombier, de vil løpe til stedet boksen lander og stå der en stund.

Hvordan kaster du ting?

Hvis du trykker F, så cycler du gjennom alle våpen du har i din backpack, når det står throw betyr det gjenstand som kan kastes, flaske eller boks. lengden på kastet justeres med hvor lenge du holder inne lmb.

 

Vær obs at du ikke kan kaste fra liggende stilling, så du setter deg automatisk på huk når du kaster, så bør ikke være for nærme en zombie.

 

Husk å skifte tilbake til våpen etter kast, da dette ikke går automatisk

Endret av eggi
Lenke til kommentar

Tomme hermetikk/brus bokser kan brukes til å distrahere zombier, de vil løpe til stedet boksen lander og stå der en stund.

Hvordan kaster du ting?

Hvis du trykker F, så cycler du gjennom alle våpen du har i din backpack, når det står throw betyr det gjenstand som kan kastes, flaske eller boks. lengden på kastet justeres med hvor lenge du holder inne lmb.

 

Vær obs at du ikke kan kaste fra liggende stilling, så du setter deg automatisk på huk når du kaster, så bør ikke være for nærme en zombie.

 

Husk å skifte tilbake til våpen etter kast, da dette ikke går automatisk

 

Du må vel ha det i inventory, må du ikke? Mener å huske at man ikke kan den i sekken for å bruke den :)

Lenke til kommentar

Jeg hoppa ned fra et tak. Karen min stønnet, og jeg fikk et slags hvitt symbol (ikke benbrudd). Regner med det er en slags skade. Men mistet ikke blod. Patchet meg opp likevel, for å se om det hjalp. Hjelper det? Mister du fart eller noe? Symbolet forsvant etter en stund.

 

Må si jeg misliker natt. Det er alt for mørkt (det er jo knapt mørkt egentlig nå på sommeren), så jeg skifter til servere med dagtid med en gang det blir mørkt. Plutselig går du på en zombie, og da er det gjort hvis du ikke har gønner. For å unngå å gå rett på en zombie, må du bruke lykt og andre lyskilder. Da blir du skutt av andre spillere.

 

Jeg foretrekker også servere med chat-funksjon (slik at jeg kan spørre om funksjoner som jeg ikke vet hvordan funker), og 3. person, selv om det kanskje tar litt bort fra spenningen.

Endret av Orwandel
Lenke til kommentar

Jeg hoppa ned fra et tak. Karen min stønnet, og jeg fikk et slags hvitt symbol (ikke benbrudd). Regner med det er en slags skade. Men mistet ikke blod. Patchet meg opp likevel, for å se om det hjalp. Hjelper det? Mister du fart eller noe? Symbolet forsvant etter en stund.

 

Må si jeg misliker natt. Det er alt for mørkt (det er jo knapt mørkt egentlig nå på sommeren), så jeg skifter til servere med dagtid med en gang det blir mørkt. Plutselig går du på en zombie, og da er det gjort hvis du ikke har gønner. For å unngå å gå rett på en zombie, må du bruke lykt og andre lyskilder. Da blir du skutt av andre spillere.

 

Jeg foretrekker også servere med chat-funksjon (slik at jeg kan spørre om funksjoner som jeg ikke vet hvordan funker), og 3. person, selv om det kanskje tar litt bort fra spenningen.

 

Det du opplevde var sjokk. Fra DayZ Wikien:

 

Shock

Symptoms: If the player logs out with this status, the next time they log in they will spend a long period unconscious. It is marked by a White symbol on the HUD.

Causes: Shock is the status effect a player will receive after being shot at by another player or damaging themselves somehow.

Treatment: This status will last for 5 minutes and is incurable.

Lenke til kommentar

Hva gjør dere når det er natt igrunn? Jeg prøver litt, men gir fort opp og logger på en annen server. Men kanskje hvis dere har noen tips til hvordan overleve om natta? Jeg har riktignok aldri blitt drept om natten ennå, men det er fordi jeg gir opp tidlig. Det eneste jeg kan tenke meg er hvis jeg finner noen NV goggles.

Endret av Orwandel
Lenke til kommentar

1.7.1.2 hot fix kommer i dag

* [NEW] Tone Mapping to enhance nightlighting conditions

 

Det betyr vel at det skal bli bedre om natten, det er lov å håpe

 

Flares er greie å bruke, du kan kaste dem langt og zombiene vil flokke seg rundt lyset som kan gi deg klar bane inn til en låve feks, men løper du med en flare i hånda blir du en levende magnet for både zombies og pk'ere :)

Lenke til kommentar

Låver er beinbrudd-place #1

 

Ja, hva er det for noe egentlig? Krabbet rundt inni en kirke og plutselig ut av de blå detter jeg om, bevisstløs, mister liv, våkner opp igjen med et beinbrudd.

 

Jeg har dødd av å "dette" ned et trappetrinn, kollisjon med en annen spiller, når to personer skulle igjennom samme dør og har også dødd når jeg gikk på et tre :)

Heldigvis er det alpha, så dette blir nok utbedret. Det å hoppe ned fra tak er suicideønske..

Lenke til kommentar

Jeg får ikke spillet helt til å fungere jeg. Instalerte den øverste filen her:

http://www.arma2.com/beta-patch.php

Dette er patchen og den instalerte jeg som admin.

 

Og så la jeg "launcher script made by Dwarden" i mappen som heter "arma 2 operation arrowhead"

Denne filen fant jeg her:

http://dayz.sykotix.com/arma-ii-beta-client-install/

 

Deretter launsha jeg fra filen "Launch Arma2 OA Beta Patch". Men når jeg skal spille står det bare at jeg har versjon 1.60.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...