Gå til innhold

DayZ diskusjonstråd - Teknisk diskusjon i egen tråd!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hadde kanskje vært en idé å hatt flere "områder", hvor du kan entre de forskjellige nye områdene etter hvor mange dager du har vært i live. Altså oppmuntre de som har levd lenge og fått mye stuff til å gå til ny mark, slik at de ferske kan fokusere mer på zombiene.

 

Noen av ulempene med en slik funksjon er at det blir urealistisk, samt problem når du spiller med andre og du dør (Vanskelig å komme tilbake til kameratene).

Lenke til kommentar

Noen av ulempene med en slik funksjon er at det blir urealistisk, samt problem når du spiller med andre og du dør (Vanskelig å komme tilbake til kameratene).

Som kan løses med den altfor lenge etterspurte group-funksjonen så man kan ha ordentlige lag, med spawnpoint på leder.

Lenke til kommentar

Etter at jeg mistet alt utstyr pga. server bug kom jeg meg av gårde for å finne noen telt som jeg fant forigårs,mens jeg løper gjennom natta plutselig ser jeg en rar busk midt på en jorde,viser seg å vare en kar i ghillie.Jeg stopper og sier at jeg er friendly og har absolutt ingen våpen,fyren skyter ikke,jeg takker for meg og starter til å gå videre så får jeg ett skudd i ryggen og faller død.Kjipt å bli skutt uten mulighet å ta tilbake.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Noen av ulempene med en slik funksjon er at det blir urealistisk, samt problem når du spiller med andre og du dør (Vanskelig å komme tilbake til kameratene).

Som kan løses med den altfor lenge etterspurte group-funksjonen så man kan ha ordentlige lag, med spawnpoint på leder.

Ja, mulighet det.

 

Altså det er mange funksjoner som kan gjøre ting bedre. Men jeg mener også at man ikke må tilføye for mye. For da blir det fort for urealistisk. Føler det skiller DayZ fra mange andre Zombie-spill, at det er mer realistisk.

Lenke til kommentar

Noen av ulempene med en slik funksjon er at det blir urealistisk, samt problem når du spiller med andre og du dør (Vanskelig å komme tilbake til kameratene).

Som kan løses med den altfor lenge etterspurte group-funksjonen så man kan ha ordentlige lag, med spawnpoint på leder.

Ja, mulighet det.

 

Altså det er mange funksjoner som kan gjøre ting bedre. Men jeg mener også at man ikke må tilføye for mye. For da blir det fort for urealistisk. Føler det skiller DayZ fra mange andre Zombie-spill, at det er mer realistisk.

 

Kanskje spawne rundt 5-15 km fra gruppeleder

Lenke til kommentar

Altså det er mange funksjoner som kan gjøre ting bedre. Men jeg mener også at man ikke må tilføye for mye. For da blir det fort for urealistisk. Føler det skiller DayZ fra mange andre Zombie-spill, at det er mer realistisk.

Hvis du tenker på spawnpoint på leder så er jeg dels enig med deg. Noe ala en mobil base e.l. med V3S eller Ural (evt. implementere den mobile basen fra Arma 2, HMMV hvis jeg husker rett). Dog, group-funksjonen vil uansett bindes til GPS, dvs. du får ingen markeringer på friendlies med mindre du har GPS,

Endret av Vizla
Lenke til kommentar
Noen av ulempene med en slik funksjon er at det blir urealistisk, samt problem når du spiller med andre og du dør (Vanskelig å komme tilbake til kameratene).
Som kan løses med den altfor lenge etterspurte group-funksjonen så man kan ha ordentlige lag, med spawnpoint på leder.

 

Spawnpoint på leder? Det må såfall være helt i starten, og kun da. Ser ikke for meg at det hadde fungert bra hvis lagspillere kunne spawnet på lederen som står i nord.

 

Edit: Synes heller ikke det burde være noen form for squad. Faren for å skyte de du spiller med burde være stor dersom du ikke orienterer deg godt om hvor de er.

Endret av Sadfez
Lenke til kommentar

Hehe. Var helt random også, jeg løp i trelinja etter å ha raidet igjennom Belota Airfield og Cherno. Plutselig kommer det en fyr løpende forbi meg, ca 20m fra meg. Mellom Cherno og Elektro.. Ser han har ghillie og en SVD.. Fulgte etter han i 5 min til pulsen min roet seg også fikk han smake AKM'en min... Huff, så fælt :p

Lenke til kommentar

Hehe. Var helt random også, jeg løp i trelinja etter å ha raidet igjennom Belota Airfield og Cherno. Plutselig kommer det en fyr løpende forbi meg, ca 20m fra meg. Mellom Cherno og Elektro.. Ser han har ghillie og en SVD.. Fulgte etter han i 5 min til pulsen min roet seg også fikk han smake AKM'en min... Huff, så fælt :p

heh, som han stakkarn jeg slakta med øks når han hadde rifle (han prøvde å snike seg bak en annen sniper).

 

Ting tok seg opp når en scavanger US-servere.

Ghillie suit, overflod av matches og ALICE packs. Et fravær av våpen da, så min crossbow får klare seg litt lengre. Selv om crossbow er et tragisk dårlig våpen. Stille ja, men et skudd tar en plass i baggen? Glem det..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...