Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

DayZ diskusjonstråd - Teknisk diskusjon i egen tråd!

Anbefalte innlegg

Har heldigvis ikke møtt hackere face 2 face, men jeg hadde blitt dritt irritert om noen teleporterte meg til thunderdome, gav meg våpen man ikke skal kunne få i DayZ og regelrett fucket med meg. Ble rett og slett irritert av å se videoen til Ferner.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etter å ha mista masse ting i går så ble det moro igjen i dag.

Nå på kvelden så logge jeg meg inn og spawna ved nedre flyplass. Det var måneskinn og da var terrenget rimelig godt opplyst og slettes ikke bekmørkt.

Raida Elektro midt på natta :) og fikk spist mange bokser med hermetikk og kom opp i nesten 12000 blod igjen. Fant nok utstyr til å ete ku på bondelandet, og kart. Mangler kompass.

Fant M16a2 og en M17 glock igjen og har masse ammo. Åja, jeg fant en 20 slot alice pack inne i et kjøpemarket et sted.

:)

Forresten, jeg lærte at noen zombier lager ikke lyd og er vanskelig å merke seg. Holdt nesten på å spasere rett på en.

Endret av Decoman
Lenke til kommentar

Ser en del folk bruker Ghillies. Er det bare meg som går mister backpack når jeg tar den på? Jeg kan heller ikke loote noe som helst når den er på.

logg ut og logg inn igjen skal fikse det problemet. Det med at sekken forsvinner er en bug som jeg ennå ikke har opplevd, men sikreste er å ta av seg backpack før man kler på seg klessplagg.

Lenke til kommentar

Tror det var en hacker som hadde det gøy med meg, eller så var det en bug. Jeg gikk over et jorde å så et krasjet helikopter. LOOTZ! Tenkte jeg og fikk mot det. Når jeg var ca 20m unna så vips, var jeg 500m unna. Jaja, tenkte jeg og gikk på nytt mot helikopteret.

Det samme skjedde igjen og igjen og igjen. :nei2:

Lenke til kommentar

Tror det var en hacker som hadde det gøy med meg, eller så var det en bug. Jeg gikk over et jorde å så et krasjet helikopter. LOOTZ! Tenkte jeg og fikk mot det. Når jeg var ca 20m unna så vips, var jeg 500m unna. Jaja, tenkte jeg og gikk på nytt mot helikopteret.

Det samme skjedde igjen og igjen og igjen. :nei2:

Kan ha vært bug. Noe lignende skjedde med meg engang. Hadde akkurat vært på et crash site, og løp videre nord. Så kom eg til en by, ( skulle vært NW Airfield) fortsatte å løpe nord, og plutselig så eg dønn samma crash site igjen, løp videre nord, samma vei, og fant så Flyplassen.. Merkelig

Lenke til kommentar

Fælt så dere møter på hackere da. Jeg har spillt siden Dayz hadde 20K spillere (Snart en million nå) og jeg har ikke møtt på eller sett en eneste hacker/cheater enda. Og jeg spiller nesten hver dag.

Hold dere unna fulle servere. Jeg spiller kun på servere med 30 eller mindre spillere. Blir kanskje ikke like mye action med mindre spillere, men mye bedre det enn at hackere ødelegger for andre. Er på day 22 jeg nå, og før der var jeg på day 40. Og det var en bug som gjorde at jeg måtte starte på nytt, så jeg har egentlig vært i live i to måneder nå ^^

Lenke til kommentar

Hjelper lite å spille på en server med lav pop, med mindre man også holder et øye med hvor mange som kommer til etterhvert. :)

Spørsmål1: Er det slik at man kan spawne like ved flyplassen nord vest på kartet?

Spørsmål2: Har det noe å si hvilken slot (1-100) man velger når man logger på en server?

Lenke til kommentar

Leste nå nylig at man faktisk kan bruke hackede våpen hvis man finner dem, og man er safe fra å bli bannet så lenge man ikke hacker dem inn selv. Rocket bekreftet dette på DayZ forumene.

If I pick up hacked weapons, will I be banned? I mean like, a ban for sure. Not a "maybe". Thanks,

Xeno

PS. I think the hackers name is "Mike", I just took him out from the ground with an AS50. May not be him though because I found a chopper randomly earlier.

No.

This rumour has no basis to it whatsoever.

Using a hacked vehicle/weapon will identify you during database analysis, and your character may receive special logging attention in the database, but you will not receive a ban without creating them yourself.

Merk at han sier at du får litt oppmerksomhet i loggen, så det er ingen garanti for at admins på serveren ikke banner deg (admins har ikke lov til å banne folk) med en gang de ser noe slikt.

Lenke til kommentar

Ser en del folk bruker Ghillies. Er det bare meg som går mister backpack når jeg tar den på? Jeg kan heller ikke loote noe som helst når den er på.

Er ganske common å miste backpack når man tar på ghillie denne patchen. Har skjedd med meg flere ganger. Pleier å tømme backpacken i et telt, for så å legge backpacken inn, deretter ta på ghillie.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...