Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

DayZ diskusjonstråd - Teknisk diskusjon i egen tråd!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen av dere jeg var i en god gammeldags skuddveksling med nå nettopp på Norway 27? En av spillerne hadde i allefall -KW- tag.

Var nede ved elektro og bestemte meg for å sjekke om det lå noen snipere i den gode gamle sniperåsen over powerplanten. Lå ingen der men mens jeg lå gjemt kom det en gruppe på 3 personer springende ned fra toppen. De skjøt en rekke skudd og bråkte som bare det, så var rask med å legge merke til dem. Hadde NV, noe jeg ikke tror de hadde, så jeg hadde jo en klar fordel. Først plasserte jeg et skudd i ryggen på en med mørk face-skin. Dette var ikke nok til at han døde, men det gjorde jammenmeg resten av gruppen nervøse. Måtte vente til spilleren kom seg på beina igjen siden han var utenfor mit synsfelt mens han lå nede i sjokk. Var litt spent på om han hadde det våpenet med thermal vision siden sikte på våpenet var enormt stort, så å drepe han var absolutt førsteprioritet. Så fort han reiser seg igjen setter jeg nok et skudd på samme person, denne gang i hode og han dør momentant. Tar like etterpå ut en annen som spilte med kvinnelig skin og hadde en Lee i hendene på samme måte. Sistemann, også han med mørk face-skin er litt smartere og trekker tilbake akkurat over bakketoppen. Tar ingen sjanser enda siden jeg tror at han enten flanker meg eller kommer tilbake for å loote, så jeg blir liggende helt stille. Tar et lite 5-minutt før han igjen kommer opp over bakketoppen igjen, før han begynner å veksle mellom å sikte kort ned mot meg og gå sidelengst, akkurat innenfor synsfeltet mitt i tredjeperson og akkurat utenfor gjennom scopet. Så kommer damen tilbake, går langt ned i bakken, men ikke helt ned til meg, før hun begynner å snike seg oppover. Virker fortsatt ikke som de har fått øye på meg, men benytter sjansen til å sette to kuler i ryggen. Får også en mulighet der jeg såvidt ser sistemann gjennom gresset, men skyter over. Etter det tok det ikke lang tid før en av personene er tilbake sammen med han jeg fortsatt ikke har drept, så åpner de begge ild. Første skuddsalve treffer meg en gang i foten og brekker den og jeg er nede i 6000 blood. Drar fram pistolen når den ene springer fram og tømmer et helt magasin i hans retning uten at det hjalp stort. Nå har de virkelig funnet ut hvor jeg ligger begge to, og de dreper meg like etter. Kos dere med utstyret gutter og jente(?), dere fortjener det med tanke på hvor hardt dere jobbet for å drepe meg og at dere ikke disconnectet etter jeg skjøt både første- og andremann.

• Liker 5
Lenke til kommentar

Cool story, sånt liker jeg :)

Men hvordan vet du at foten brakk? Fikk du opp beskjed eller er det fordi du ikke klarte å reise deg?

Du får også opp et ikon på høyresiden av skjermen. Der er det to mulige ikoner du kan få, et for hodeskade der ikonet ser ut som to beinbiter som bankes mot hverandre, noe som resulterer i at man skjelver helt til man tar painkillers. Ikonet for brukkent ben ser mer ut som et helt bein med en klar knekk på, det gjør at man bare kan krype inntil man har tatt morfin.

Lenke til kommentar

Hva med å lage server med passord kun for folka her inne? Eller er det ikke mulig med passord?

Er ikke lov å låse en server med passord.

Litt kjipt det da igrunn. Hadde vært fett og ordna to teams med kanskje 20-25 pers per team, så hadde det ene laget spawnet nede ved Kamenka og det andre teamet spawnet ved Berezino elns. Også spillt Last man(team) Standing. ^^ Har sikkert tatt på tiden, men hadde vært utrolig fett.

Lenke til kommentar

Jeg har skaffet meg en sniper men det funker ikke å zoome inn med den. Litt senere idag funket det men nå går det ikke. Høyreklikker men ingen ting skjer. Det går an å holde inn høyreklikk for å zoome dog.

Når jeg reloader så vises ikke ammo øverst til høyre heller. Siktet i thirdperson er heller ikke der lenger. Spiller på samme server som når det funket før.

Lenke til kommentar

personene er tilbake

Hvordan kan de komme seg så fort tilbake etter at de ble drept egentlig?

Btw, nice story :)

Kan fort hende at det gikk nærmere 30 minutter fra jeg først la merke til dem til jeg døde. De kan ha vært heldige med spawn, ellers har jeg ingen god forklaring. Vet heller ikke med sikkerhet at det var personene jeg drepte, men siden de ikke skjøt på hverandre og var koordinerte med tanke på at de skjøt samtidig føler jeg meg rimelig sikker på at det enten var de samme personene eller andre personer som disse kjente. Reagerte litt selv når en av dem kom tilbake med våpen.

Lenke til kommentar

Kan fort hende at det gikk nærmere 30 minutter fra jeg først la merke til dem til jeg døde. De kan ha vært heldige med spawn, ellers har jeg ingen god forklaring.

Ok. Tenkte kanskje det var noe utstyr man fikk tak i som gjorde at man spawnet på en bestemt plass. Campsite eller no i den duren :p

Lenke til kommentar

Hva med å lage server med passord kun for folka her inne? Eller er det ikke mulig med passord?

Er ikke lov å låse en server med passord.

Litt kjipt det da igrunn. Hadde vært fett og ordna to teams med kanskje 20-25 pers per team, så hadde det ene laget spawnet nede ved Kamenka og det andre teamet spawnet ved Berezino elns. Også spillt Last man(team) Standing. ^^ Har sikkert tatt på tiden, men hadde vært utrolig fett.

Er jo bare å hoste en Sanctuary server. Da trenger man ikke å få serveren whitelistet, du kan hoste på hjemmepcen osv.

Lenke til kommentar

Har for første gang prøvd spillet nå. Var ute å gikk i skogen, så plutselig bare knakk foten og jeg havnet en helt annen plass hvor det var mange andre folk og alle (inkl. meg) døde av et maskingevær eller noe... Er dette en bug, eller idiot server admin? Kjipt førsteinntrykk må jeg si.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...