Gå til innhold

DayZ diskusjonstråd - Teknisk diskusjon i egen tråd!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sykt irriterende med folk som disconnecter og reconnecter i fights. Var ved Balota Airfielden, hadde cyote backpack, kompass, kart og G17. Går for å loote tårnet så blir jeg skutt av en med AK i trappa. Spawner rett ved, løper for å hente gearet mitt og drepe bandittene. Når jeg kommer til tårnet er det to stykker der. Jeg dreper kjapt han ene med Makaroven og tar MP5en hans. Da kommer neste karen inn og etter en epic gunfight i trappa så dreper jeg han. Da ser jeg at han har silenced M9, alt gearet mitt og backpacken min. Jeg sikrer området før jeg begynner å loote i frykt for at kompissen hans skal komme tilbake (det var en stund siden han døde). Når jeg begynte å loote spawner kompissen hans rett forran meg, og ALLE kroppene rundt + allt loot despawner. Jeg dreper han kjapt med hans egen MP5, og sitter der frustrert over at alt lootet og kroppene forsvant fordi retarden gikk på en annen server og logget inn for å flanke meg...

 

Rocket burde fikse slik at loot/kropper kun despawner om det ikke er noen andre spillere i området... :(

 

Har forsåvidt bare 6000 blod også, så hadde satt pris på om noen kunne gitt meg en bloodpack i området rundt Balota. :)

Endret av N1ko
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Var nettopp inne på den ene Norway serveren. Møtte tre stk, han ene ble drept og mista rifla si, og så drepte de to andre meg etterpå. Helt mørkt er det også nå, så går jo ikke an å spille!

 

Han som ble drept og mista rifla si, dreiv han å besvimte hele tida? Isåfall var det meg :p

Helvetes irriterende at man spawner random.. halvparten av tida har jeg drevet å respawna for å prøve å spawne atmed en kompis jeg skyper med.

 

Finnes det en bedre måte?

 

Da var det deg ja! Morsomt! Lyst å spille sammen i morgen? Greit å spille med noen man kan stole på nogenlunde iallefall :p

 

Jeg tror vi nettopp spilte sammen, du heter Andreas ingame sant? Jeg og en kompis gikk sammen, du ble skutt først, og så ble vi også skutt. Helvetes dritt, vi hadde rusla rundt i omlag 3 timer uten å bli drept der :(

 

Spiller gjerne sammen med folk, men hvorfor svarte du oss ikke? Hverken på VOIP eller chat, det var litt irriterende :p

Lenke til kommentar

Var nettopp inne på den ene Norway serveren. Møtte tre stk, han ene ble drept og mista rifla si, og så drepte de to andre meg etterpå. Helt mørkt er det også nå, så går jo ikke an å spille!

 

Han som ble drept og mista rifla si, dreiv han å besvimte hele tida? Isåfall var det meg :p

Helvetes irriterende at man spawner random.. halvparten av tida har jeg drevet å respawna for å prøve å spawne atmed en kompis jeg skyper med.

 

Finnes det en bedre måte?

 

Da var det deg ja! Morsomt! Lyst å spille sammen i morgen? Greit å spille med noen man kan stole på nogenlunde iallefall :p

 

Jeg tror vi nettopp spilte sammen, du heter Andreas ingame sant? Jeg og en kompis gikk sammen, du ble skutt først, og så ble vi også skutt. Helvetes dritt, vi hadde rusla rundt i omlag 3 timer uten å bli drept der :(

 

Spiller gjerne sammen med folk, men hvorfor svarte du oss ikke? Hverken på VOIP eller chat, det var litt irriterende :p

Det var meg ja! Så ingenting i chat, eller hørte noe som helst. Sikkert noe som ikke er riktig innstilt hos meg. Bare å si ifra, så spiller jeg gjerne mere med dere :)

Lenke til kommentar

Hvor er de norske serverne lokalisert i verden? Virker litt idiotisk at det er mørkt som faen allerede klokken 20:00 om kvelden, om ikke tidligere. Om det skulle ligne på virkeligheten i Norge ville det jo være forholdsvis lyst gjennom hele natten og ihvertfall ikke bek mørkt. Mister litt lysten for å starte å spille da jeg i det siste har jobbet frem til klokken 8 på kvelden og derfor er umulig å spille. Vanskelig å finne frem til en by og skaffe flere flares når man bare starter med en flare.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvor er de norske serverne lokalisert i verden? Virker litt idiotisk at det er mørkt som faen allerede klokken 20:00 om kvelden, om ikke tidligere. Om det skulle ligne på virkeligheten i Norge ville det jo være forholdsvis lyst gjennom hele natten og ihvertfall ikke bek mørkt. Mister litt lysten for å starte å spille da jeg i det siste har jobbet frem til klokken 8 på kvelden og derfor er umulig å spille. Vanskelig å finne frem til en by og skaffe flere flares når man bare starter med en flare.

 

De norske er lokalisert i Norge. Hvordan Dayz kalkulerer mørket er jeg usikker på, men kan være enig at det kunne vært lysere. Nightvision er eneste mulighet for å spille om kveld/natt. Fordelen med at man ikke ser noe er at andre ikke ser deg:p

Lenke til kommentar

Har merket forskjell på natt i USA og i Europa. På Europeiske servere når det er mørkt, så er det helt svart og du kan bare se silhuett av trær o.l.

På USA-servere så går det ihvertfall an å se litt.

 

Dette er vel fordi noen servere kjører BETA-patchene mens andre ikke gjør det. I de nye BETA-ptachene kan man nesten ikke se noe på natten. :)

Lenke til kommentar

Jeg og noen venner vurderer sterkt å kjøpe ArmA 2 etter vi så denne videoen:

http://www.youtube.com/watch?v=tTyIHuDmAXE&feature=related

 

Er dette DayZ mod'n eller hva skal til for å kunne spille den type oppdrag som de gjør i youtube-klippet?

Ser utrolig gøy ut!

 

Edit: Nevermind, ser nå at det er et nedlastbart mission. Finnes det mange missions som ligner på dette?

Endret av fluks1
Lenke til kommentar
...

Som du fant ut, så er ikke det DayZ.

 

I DayZ så begynner du med en pistol, og litt andre småting. Så du må utforske omgivelsene dine for å finne bedre utstyr. Samt det er ikke bare Zombier som er fienden din, men også andre som kanskje vil drepe deg for å ta utstyret du har samlet. Er også mer komplisert med tanke på at man må finne seg mat og vann, ellers så svimer man av og til slutt dør av sult/tørste.

 

Den videoen så virker det som de kan velge utstyr selv. De bryr seg heller ikke om å spare på ammunisjonen sin virker det som, noe som er viktig i DayZ.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...