Gå til innhold

DayZ diskusjonstråd - Teknisk diskusjon i egen tråd!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sirklet rundt i nord i flere timer på sykkel uten å finne en eneste heli crash. Makan.

Hvor sjelden er ghillie suit? Fant en for et par uker siden, men har ikke funnet noen siden.

Det heter seg at de ikke dropper i spillet for tiden, altså må man ta dem fra andre spillere som har funnet dem før.

Lenke til kommentar
Spiller dere i mørket på Norske/Europeiske servere på kveld og natterstid eller bytter folk til US servere hvor det enda er lyst? Syntes det er litt håpløst å spille om natta uten night goggles, spes når det ikke er månelyst så ser man jo ikke en meter. Noen servere å anbefale når mørket senker seg i Norge?

Kommer snart opp en ny norsk server med [GMT-8] Dvs det er dag der når det er mørkt i Norge :)

kommer med mer info etterhvert!

Endret av whipslash
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva er det som skjer med at man har forskjellig tid in game fra spiller til spiller? Nå har det skjedd 2 kvelder på rad på N13 at vi i gruppa har forskjellig lys på kvelden. For meg var det lyst som dagen kl 0200 på natta(IRL tid) mens de andre hadde det bekkmørkt.

Hadde forøvrig mitt første overlagte spillerdrap i går. Vi skulle loote NE airstrip og jeg gikk opp i åsen for å sjekke forholdene, og der ser jeg en spiller som løper rundt og plukker opp lootet. Så jeg tok valget å snipe han når han kom opp i tårnet. Med engang så fikk jeg skikkelig rush og ble ordentlig gira, men så etter noen minutter fikk jeg dårlig samvittighet når jeg tenkte på hvor langt han hadde reist for å komme dit alene. Det er helt utrolig at et spill kan få deg til å føle sånne ting!

Lenke til kommentar

Hva er det som skjer med at man har forskjellig tid in game fra spiller til spiller? Nå har det skjedd 2 kvelder på rad på N13 at vi i gruppa har forskjellig lys på kvelden. For meg var det lyst som dagen kl 0200 på natta(IRL tid) mens de andre hadde det bekkmørkt.

Hadde forøvrig mitt første overlagte spillerdrap i går. Vi skulle loote NE airstrip og jeg gikk opp i åsen for å sjekke forholdene, og der ser jeg en spiller som løper rundt og plukker opp lootet. Så jeg tok valget å snipe han når han kom opp i tårnet. Med engang så fikk jeg skikkelig rush og ble ordentlig gira, men så etter noen minutter fikk jeg dårlig samvittighet når jeg tenkte på hvor langt han hadde reist for å komme dit alene. Det er helt utrolig at et spill kan få deg til å føle sånne ting!

Dette var meg, og ja jeg hadde brukt jævlig lang tid på å komme meg opp der haha. :)

Endret av ImJoacim4Life
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja det er sant det, du het Joakim in game! Sorry dude, turte ikke å gå ned å se om du var friendly. Pluss vi trengte virkelig utstyr, selv om det ikke var noe særlig som var der. Kommer du tilbake til Berezino området kanskje vi kan hjelpåe deg med noe saker. :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Noen som vet om NVG's kan droppe av pilot-zombiene? Ga opp etter jeg hadde drept 300 stk.

spawner bare i barracks med 0,11 % sjangse. jeg mista ett par til en hacker i går, enda ett da alt gearet mitt var borte på morraen og enda ett par fra teltet mitt :'(
Lenke til kommentar

Noen som vet om NVG's kan droppe av pilot-zombiene? Ga opp etter jeg hadde drept 300 stk.

spawner bare i barracks med 0,11 % sjangse. jeg mista ett par til en hacker i går, enda ett da alt gearet mitt var borte på morraen og enda ett par fra teltet mitt :'(

Feil, de spawner også i helicopter crashes. Tror jeg har ca 6 par med NVGs nå. :p

EDIT: Hvis noen er up for å trade kan jeg fikse NVGs for M4A1 CCO SD med mags eller 2x NVGs for SVD Camo, trenger ikke mags, det har jeg fra før.

Endret av N1ko
Lenke til kommentar

Ja det er sant det, du het Joakim in game! Sorry dude, turte ikke å gå ned å se om du var friendly. Pluss vi trengte virkelig utstyr, selv om det ikke var noe særlig som var der. Kommer du tilbake til Berezino området kanskje vi kan hjelpåe deg med noe saker. :)

Hehe, noprob, komt igang sånn halveis igjen nå. :)

Lenke til kommentar

wooho, først dreper jeg en som har en pickup i cherno, han hette gamer1 så kjører jeg pcikupen opp til min lille base, respawner i cherno så finner jeg en gaz som her totalvraka men så fikser jeg den også og kjører opp til basa. så nå har jeg en gaz og en uaz, men jeg vil ikke hoarde så jeg kjørte pickupen til pridogorki med full tank og 5jerrycans ellerno :p

Lenke til kommentar

Fikk kartet jeg bestilte fra posterburner.com idag :D

cherno2.jpg

Har selv et kart liggende på postkontoret, men de har sommertider, og jeg greier ikke å stå opp og komme meg til før det stenger. :p

Er riktig nok det orginale kartet fra Bohemia. Føler det er litt mere autentisk. Støtter også utvikleren i samme slengen! :)

BTW: Hvilken størrelse kjøpte du fra posterburner, hva betalte du og hvordan er kvaliteten. Har noen hjemmelagde posters jeg skulle likt å få printet, men det er jo grisedyrt å gjøre det i Norge.

Lenke til kommentar

Kjøpte meg spillet i går og spillte et par timer i natt. Det eneste jeg gjorde på det 2 timene var 1. Prøve å finne kompisen min, 2. Leitet etter våpen som jeg aldri fant og 3. Ble jagd av zombier som aldri sluttet å løpe etter meg.

Utenom det, er det meningen at alt skal være blurry hele tiden eller er det en instilling? Isåfall hvilken?

Og ble aldri helt klok på det backpack-systemet.

Lenke til kommentar

Kjøpte meg spillet i går og spillte et par timer i natt. Det eneste jeg gjorde på det 2 timene var 1. Prøve å finne kompisen min, 2. Leitet etter våpen som jeg aldri fant og 3. Ble jagd av zombier som aldri sluttet å løpe etter meg.

Utenom det, er det meningen at alt skal være blurry hele tiden eller er det en instilling? Isåfall hvilken?

Og ble aldri helt klok på det backpack-systemet.

Backpack systemet vender du deg til etterhvert.

For å fikse at ting er blurry så går du i video options og setter 3D-resolution til det samme som interface resolution.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...