itzTheTruth Skrevet 25. juli 2012 Del Skrevet 25. juli 2012 Takker for hjelpen jeg har fått. Er totalt noob i dette spillet hehe! Er litt lei av at jeg i løpet av første minuttet klarer å hisse på meg en zombie uten å i det hele tatt ha laget mye lyd eller vært veldig synlig. Og når man må løpe fra den får man på seg flere, og det er ikke alltid like lett å komme seg inn i et hus og finne et våpen fort nok. Trenger noen tips, og skulle ønske det gikk an å spille med andre. Spawne inn sammen liksom. Lenke til kommentar
Bark1Steinar Skrevet 25. juli 2012 Del Skrevet 25. juli 2012 Dersom du har en kompis du spiller med, kan dere prøve å finne ut hvor dere er på dette kartet, og bestemme et sted dere kan møtes. Dette trenger vanligvis ikke ta mer enn 5-30 minutter, alt etter hvor heldige dere er. Lenke til kommentar
Seal Skrevet 25. juli 2012 Del Skrevet 25. juli 2012 Er bare å respawne helt til dere er så nærme hverandre som mulig. Er som regel det raskeste. Lenke til kommentar
Thuesen207 Skrevet 25. juli 2012 Del Skrevet 25. juli 2012 har noen av dere et problem med at bilene deres forsvinner fra norway 13? har skjedd en gang før at en av mine biler har forsvunnet fra campen, men neste dag når jeg logger in så er den der. ihvertfal det som er problemet nå er at jeg hadde en UAZ i campen og nå er den borte, og ja jeg har sava den sånn 90ganger, så jeg lurer på om det er bug eller noen SOB's har stjejt den? Lenke til kommentar
greenman Skrevet 25. juli 2012 Del Skrevet 25. juli 2012 Vurderer å kjøpe spillet, men har noen spørsmål til dere. Er det kjipt å spille alene? Er det mye buggs? Lenke til kommentar
Woltox Skrevet 25. juli 2012 Del Skrevet 25. juli 2012 (endret) Vurderer å kjøpe spillet, men har noen spørsmål til dere. Er det kjipt å spille alene? Er det mye buggs? 1. Fordeler/ulemper for å gå alene; + Større gruppe = oftere fra hverandre somregel(pga, noen ikke online da dere spiller). Lettere å manøvrere seg. Får mere loot. - Vanskligre å drepe mennesker Vanskligre å skaffe kjøretøy Vrient ved bloodbags/besvimt Lett bytte for personer som går rundt å dreper 2. Noen, ikke så veldig mange.(som jeg vet om/har opplevd) Liten eddit; La til noe ulemper/forderler Endret 25. juli 2012 av Woltox Lenke til kommentar
Sondre K Skrevet 25. juli 2012 Del Skrevet 25. juli 2012 Jeg spiller alene og har gjort det lenge. Det er noen helt klare fordeler og ulemper, så jeg ville kanskje anbefalt en blanding. Den største ulempen er at du ikke har noen som kan gi deg blood transfusion, altså fylle opp HP-en din om du blir skadet, slik at du må spise mat istedenfor. Den andre store ulempen er at om du dør så er det ingen som kan plukke med seg looten din, slik at du må starte helt fra begynnelsen hver gang du dør. Det er jo selvfølgelig ikke alltid den/de du spiller med får muligheten til dette om man spiller i grupper heller, men sjansen er jo betraktelig større. Noen fordeler er at du ikke er avhenigig av noen, du får all loot selv, du kan spille som du selv ønsker, du blir vanskeligere å finne. Når det kommer til bugs vil jeg ikke påstå at det er spesielt ille med tanke på at modden er i alpha. De værste "bugsene" kommer fra ARMA og ikke modden, da det er snakk om inventory som er både buggy og tungvindt, og optimaliseringen er noe av det værste jeg har vært borti. I selve modden er det vel kanskje bare zombie-AIen som er litt merkelig noen ganger, samt litt bugs med brukne bein og andre småting. Ellers plages man vist med en del hackere for tiden siden BattlEye ikke akkurat er laget av noen som burde kodet en Anti-Cheat. Dette gjør at spillere uten mer en basis-egenskaper innen koding kan lure seg unna Anti-Cheaten og kjøre ulike scripts. Disse skriptene kan gjøre alt fra noe så uskyldig som å spawne en item eller to til å drepe alle på serveren, spawne inn kjøretøy(som ikke nødvendigvis er i DayZ-modden, men bare finnes i ARMA), teleportere folk osv. Lenke til kommentar
greenman Skrevet 25. juli 2012 Del Skrevet 25. juli 2012 Takk for svar! Da kjøpte jeg spillet på steam nå, så kommer sikkert med fler spørsmål utover kvelden Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 25. juli 2012 Del Skrevet 25. juli 2012 Endelig funnet meg en bloodpack... men ble skutt i ryggen. En fyr brukte den som felle for å drepe folk. Lenke til kommentar
Hobsten Skrevet 25. juli 2012 Del Skrevet 25. juli 2012 Første dag jeg spiller, så finner jeg 3 biler parkert i langt ut i skauen. Jeg var helt lost, 4000blood igjen (noen gærninger fra flyplassen + zombies) og 1 boks bønner. Bilene var full lastet med våpen,ammo, ghillie suits (loota bare 2), NV googles, GPS, og nok meat til å spise meg til 12000hp. Var mye annet basic stæsj der men jeg bare loota det viktigeste og stakk så raskt jeg kunne. Ante ikke hvilken sniper som var best av de som lå der, men ente opp med DRM + evig med ammo. Var også 5stk ALICE backpacks der men hadde allerede funnet en slik tidligere. Er det egentlig noen fordeler å gå med ghillie suit? Virker jo bare som du blir high value target Jaja, ikke verst på noen timer spilling på min første dag. Fordelen er jo at du er sinnsykt vanskelig å få auge på. Sånn som eg har skjønt det så kan man ikkje plukke opp en Ghillie Suit fra en annen person som allerede har brukt den. Såkalt "binds on equip". Er ikkje heilt sikker på denne informasjonen, men det er det eg er blitt fortalt. Men de fleste som har Ghillie Suit har som regel andre høge verdier på seg ettersom Ghillie Suiten er veldig vanskelig å få tak i så du kan si at du blir en "high value target" uansett Lenke til kommentar
Psykake Skrevet 25. juli 2012 Del Skrevet 25. juli 2012 Hadde fått meg en Ak, en G17, en del skudd, kniv, øks, mat, drikke, større ryggsekk. Gikk rundt, minding my own business. BANG! Død. Jeg digger dette spillet. 1 Lenke til kommentar
akselme Skrevet 25. juli 2012 Del Skrevet 25. juli 2012 Norway 1 ble hacket? Disconnectet så fort som mulig Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 25. juli 2012 Del Skrevet 25. juli 2012 Hadde samme opplevelse. Jeg spiller alene og lootet NWA. Jeg hadde ikke allverden av gear etter en relativt nylig restart, men likevel. Jeg er dum og går opp i tårnet på brannstasjonen, hører et knips i luften, så var jeg død. Jeg digget det! Lenke til kommentar
Sondre K Skrevet 25. juli 2012 Del Skrevet 25. juli 2012 (endret) Ser ut til at det har kommet opp en del nye norske servere over natten? Kan ikke huske verken Norway 20, 21 eller 22 i går. Prøvde å komme meg inn på 21, men der fikk jeg bare Waiting for Host, mens på Norway 20 kom jeg fint inn. Fant forresten ikke 21 og 22 ingame, men bare gjennom Six Launcher. Ser jammen ut til at de fleste kjøretøy er tatt uansett om serverne bare har vært oppe i maks et døgn(?) Edit: Glem det, gikk 3 minutter ut fra Stary så fant jeg en helt fin buss. Eneste jeg mangler er litt bensin. Noen som har en fint nettside der jeg kan lese litt om de ulike mechanicsene for kjøretøy med tanke på fuel, reperasjoner osv? Litt overskill å kjøre buss alene, men det er tross alt det første kjøretøyet jeg har sett så det er jo greit. Endret 25. juli 2012 av fknsonikk Lenke til kommentar
itzTheTruth Skrevet 25. juli 2012 Del Skrevet 25. juli 2012 wtf? Jeg er i ingenmannsland og bare løper rundt på en grønn slette.. ingen ting i sikte, ingen packback, nothing, nada nix! Wtf? Lenke til kommentar
Exxia Skrevet 25. juli 2012 Del Skrevet 25. juli 2012 Hvis noen vil spille, så er det bare å legge meg til på skype; nst-exia Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 25. juli 2012 Del Skrevet 25. juli 2012 wtf? Jeg er i ingenmannsland og bare løper rundt på en grønn slette.. ingen ting i sikte, ingen packback, nothing, nada nix! Wtf? Disconnect og reconnect... Lenke til kommentar
akselme Skrevet 25. juli 2012 Del Skrevet 25. juli 2012 Hvis noen vil spille, så er det bare å legge meg til på skype; nst-exia Utrolig lenge siden, men husker du når vi spilte CoD4? Tror jeg spilte med deg noen ganger. Lenke til kommentar
Hobsten Skrevet 25. juli 2012 Del Skrevet 25. juli 2012 Hva syntes dere om personer som alt+f4 når dem blir; skutt på, jaget av zombier? -- Er det få folk på serveren, 100% nødvendig å stoppe opp litt, ingen mennesker rundt meg, ingen skudd hørt; greit å logge ut fra zombiene. Men syntes det er utrolig feigt å logge ut når man blir skutt på.. pyser som burde vært banna. Hørte snakk om at de jobbet med en løsning for akkurat det. Etter man disconnecter så skal characteren stå igjen i 15-20 sekunder før den forsvinner. Håper virkelig det blir sånn og at det kommer snart Lenke til kommentar
Exxia Skrevet 25. juli 2012 Del Skrevet 25. juli 2012 Hvis noen vil spille, så er det bare å legge meg til på skype; nst-exia Utrolig lenge siden, men husker du når vi spilte CoD4? Tror jeg spilte med deg noen ganger. Ja ass, gjør faktisk det! Litt offtopic men. Add meg på skype om du har Dayz da. ;D Gjelder forsåvidt alle andre også. Er pøkk kjedelig å loke rundt alene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå