Existence Skrevet 24. juli 2012 Del Skrevet 24. juli 2012 Herregud da, la no mannen spille akkurat som han vil. Skjønner ikke hvordan du i det hele tatt kan "sammenligne" dayz med Call of Duty. Hvor har jeg sammenlignet dayz med call of duty?... Greia er at han skyter folk som om han spiller TDM eller lignende, det er nettopp likt standard shooters. Du sa "Hvorfor ikke spille Call of Duty eller lignende?" Om han ville spilt det hadde han nok gjort det, men han spiller DayZ, og jeg har ikke lest noen plass om at DayZ IKKE er ett Team Deathmatch spill. Ja, det er et survival spill, men nå som jeg har stort sett alt av gear jeg trenger for resten av min DayZ periode, om noen ikke raider campen. Går jeg og mange andre på jakt etter andre spillere for å drepe. Hvorfor spør du? Fordi det er et spill, og det skal underholde meg, jeg blir ikke underholdt lenge av å labbe rundt i skogen og loke etter bokser med mat eller drikke i en evighet, og enn så lenge når zombiene ikke er en trussel i det hele tatt, må man finne på andre metoder i dette spillet for å underholde seg selv. Når det er sagt, gidder jeg ikke å dra til kysten for å drepe folk som nettopp har spawnet, men holder meg rundt mitt område, kommer noen inn på mitt område, har de gått over en grense, og jeg skyter. Markerer territoriet mitt på en måte. Its my town ladies, MY TOWN Velger å holde bynavn, kallenavn også videre for meg selv. var i kysten for og møte en venn som nettopp hadde blitt drept for og gi han min backup m4cco sd.risikerer ikke m107 for og drepe noen low life karer med kysten btw noen som vet hvorfor mitt ene m107 magasin plutselig rommer 12kuler? og beklager til en eller annen fyr på norway 13 i utkanten av staroye som ble drept for 30-40min siden, grunnen var at du hadde en assault rifle og du tittet inn i scopet mitt med kikkerten din jeg rørte ikke liket ditt og håper du kom i tide til å få gearet tilbake Du drepte vel ikke en annen spiller som var alene, som krøp nedover mot alle teltene der da? Lenke til kommentar
Thuesen207 Skrevet 24. juli 2012 Del Skrevet 24. juli 2012 (endret) Herregud da, la no mannen spille akkurat som han vil. Skjønner ikke hvordan du i det hele tatt kan "sammenligne" dayz med Call of Duty. Hvor har jeg sammenlignet dayz med call of duty?... Greia er at han skyter folk som om han spiller TDM eller lignende, det er nettopp likt standard shooters. Du sa "Hvorfor ikke spille Call of Duty eller lignende?" Om han ville spilt det hadde han nok gjort det, men han spiller DayZ, og jeg har ikke lest noen plass om at DayZ IKKE er ett Team Deathmatch spill. Ja, det er et survival spill, men nå som jeg har stort sett alt av gear jeg trenger for resten av min DayZ periode, om noen ikke raider campen. Går jeg og mange andre på jakt etter andre spillere for å drepe. Hvorfor spør du? Fordi det er et spill, og det skal underholde meg, jeg blir ikke underholdt lenge av å labbe rundt i skogen og loke etter bokser med mat eller drikke i en evighet, og enn så lenge når zombiene ikke er en trussel i det hele tatt, må man finne på andre metoder i dette spillet for å underholde seg selv. Når det er sagt, gidder jeg ikke å dra til kysten for å drepe folk som nettopp har spawnet, men holder meg rundt mitt område, kommer noen inn på mitt område, har de gått over en grense, og jeg skyter. Markerer territoriet mitt på en måte. Its my town ladies, MY TOWN Velger å holde bynavn, kallenavn også videre for meg selv. var i kysten for og møte en venn som nettopp hadde blitt drept for og gi han min backup m4cco sd.risikerer ikke m107 for og drepe noen low life karer med kysten btw noen som vet hvorfor mitt ene m107 magasin plutselig rommer 12kuler? og beklager til en eller annen fyr på norway 13 i utkanten av staroye som ble drept for 30-40min siden, grunnen var at du hadde en assault rifle og du tittet inn i scopet mitt med kikkerten din jeg rørte ikke liket ditt og håper du kom i tide til å få gearet tilbake Du drepte vel ikke en annen spiller som var alene, som krøp nedover mot alle teltene der da? say wuut er det mange telt i staroye? og nei han jeg drepte var av frykt for min egen sikkerhet.og det var en m107/barret .50cal så du hadde nok hørt det Endret 24. juli 2012 av Thuesen207 Lenke til kommentar
per17 Skrevet 24. juli 2012 Del Skrevet 24. juli 2012 Herregud da, la no mannen spille akkurat som han vil. Skjønner ikke hvordan du i det hele tatt kan "sammenligne" dayz med Call of Duty. Hvor har jeg sammenlignet dayz med call of duty?... Greia er at han skyter folk som om han spiller TDM eller lignende, det er nettopp likt standard shooters. Du sa "Hvorfor ikke spille Call of Duty eller lignende?" Om han ville spilt det hadde han nok gjort det, men han spiller DayZ, og jeg har ikke lest noen plass om at DayZ IKKE er ett Team Deathmatch spill. Ja, det er et survival spill, men nå som jeg har stort sett alt av gear jeg trenger for resten av min DayZ periode, om noen ikke raider campen. Går jeg og mange andre på jakt etter andre spillere for å drepe. Hvorfor spør du? Fordi det er et spill, og det skal underholde meg, jeg blir ikke underholdt lenge av å labbe rundt i skogen og loke etter bokser med mat eller drikke i en evighet, og enn så lenge når zombiene ikke er en trussel i det hele tatt, må man finne på andre metoder i dette spillet for å underholde seg selv. Når det er sagt, gidder jeg ikke å dra til kysten for å drepe folk som nettopp har spawnet, men holder meg rundt mitt område, kommer noen inn på mitt område, har de gått over en grense, og jeg skyter. Markerer territoriet mitt på en måte. Its my town ladies, MY TOWN Velger å holde bynavn, kallenavn også videre for meg selv. Du skriver selv at dayz er et TDM spill, så nå er det altså du som sammenligner dayz med call of duty... Ikke overtenk ting. Ja jeg kan skjønne at de som har alt går på player jakt, dayz mangler endgame. Men nye spillere som blir snipet i spawn går nok lei ganske fort. Til slutt er det bare snipere som spiller, og alle ligger hvert sitt sted og venter på at ingenting skal skje. Dermed vil dayz dø ut. MEN satser på at noe endgame kommer før det. Jeg sammenlignet like mye som deg Mr, alt jeg sier er at man kan spille dette spiller AKKURAT slik man vil, det eneste som irriterer meg er all griningen som skjer hvis noen blir drept. Jeg selv har blitt drept av andre players, men i motsetning til mange andre når de dør, løper jeg bare fort som faen nordover og håper jeg kommer over noen telt som andre folk har lagret godsaker i og rundstjeler dem før jeg kommer til min egen. Jeg døde i går, har ingen aning om hvor skuddet kom fra, hørte det ikke engang. 10 minutter etterpå hadde jeg fullt stasj med ting jeg hadde funnet. Så permadeath eller ikke, det er et spill ingen vits å bli sint, sur, lei seg, gretten eller noe om man dør Det var poenget mitt, ikke heng deg opp i at jeg sammenligner noe når du gjør det samme etterpå. Jeg blir ikke sur dersom jeg blir drept når jeg har fullt utstyr, bevæpnet og kommer brått på en person. Personen må jo drepe meg, eller sannsynligvis bli drept selv. Men har jeg ikke engang en øks, og blir snipet nesten i spawn, da er det ikke spes gøy... Lenke til kommentar
Existence Skrevet 24. juli 2012 Del Skrevet 24. juli 2012 Herregud da, la no mannen spille akkurat som han vil. Skjønner ikke hvordan du i det hele tatt kan "sammenligne" dayz med Call of Duty. Hvor har jeg sammenlignet dayz med call of duty?... Greia er at han skyter folk som om han spiller TDM eller lignende, det er nettopp likt standard shooters. Du sa "Hvorfor ikke spille Call of Duty eller lignende?" Om han ville spilt det hadde han nok gjort det, men han spiller DayZ, og jeg har ikke lest noen plass om at DayZ IKKE er ett Team Deathmatch spill. Ja, det er et survival spill, men nå som jeg har stort sett alt av gear jeg trenger for resten av min DayZ periode, om noen ikke raider campen. Går jeg og mange andre på jakt etter andre spillere for å drepe. Hvorfor spør du? Fordi det er et spill, og det skal underholde meg, jeg blir ikke underholdt lenge av å labbe rundt i skogen og loke etter bokser med mat eller drikke i en evighet, og enn så lenge når zombiene ikke er en trussel i det hele tatt, må man finne på andre metoder i dette spillet for å underholde seg selv. Når det er sagt, gidder jeg ikke å dra til kysten for å drepe folk som nettopp har spawnet, men holder meg rundt mitt område, kommer noen inn på mitt område, har de gått over en grense, og jeg skyter. Markerer territoriet mitt på en måte. Its my town ladies, MY TOWN Velger å holde bynavn, kallenavn også videre for meg selv. var i kysten for og møte en venn som nettopp hadde blitt drept for og gi han min backup m4cco sd.risikerer ikke m107 for og drepe noen low life karer med kysten btw noen som vet hvorfor mitt ene m107 magasin plutselig rommer 12kuler? og beklager til en eller annen fyr på norway 13 i utkanten av staroye som ble drept for 30-40min siden, grunnen var at du hadde en assault rifle og du tittet inn i scopet mitt med kikkerten din jeg rørte ikke liket ditt og håper du kom i tide til å få gearet tilbake Du drepte vel ikke en annen spiller som var alene, som krøp nedover mot alle teltene der da? say wuut er det mange telt i staroye? og nei han jeg drepte var av frykt for min egen sikkerhet.og det var en m107/barret .50cal så du hadde nok hørt det Ops leste feil. Eg tenkte på Stary Sober. Har faen vært helt taxas på N13 idag. Løp rundt i telt ved Cherno uten noe våpen, ble blåst rett ned. Tidligere på akkurat samma stedet, kom eg inn, så en fyr, sikta, skjøtt ikke, han så det, så gikk eg videre til neste telt, han kom etter, eg skjøtt han ikkje, eg snur meg vekk og han dreper meg.. Var en russer som ropte til meg ikkje skytt, og eg lot han leve..Ellers har alle eg har sett, drevet å skutt mot meg Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 24. juli 2012 Del Skrevet 24. juli 2012 SuprMats: Er dere på en server, eller flytter dere dere rundt på forskjellige servere? Jeg bare lurer ettersom jeg ikke vet om telt overflyttes fra server til server eller ikke. Jeg er forøvrig delvis enig med det du skrev. Jeg er ikke en fjortiss som er ute etter å ødelegge for andre. Jeg sier heller ikke at du er det, men nå som jeg nærmer meg "endgame", så regner jeg med at jeg vil begynne å kjede meg med spillet. Jeg vil ha utfordringer, og jeg vet ikke om andre utfordringer i spillet, enn å jakte på andre spillere, eventuelt raide camper og lignende, og kommer nok til å gjøre det. Når det er sagt, så ville jeg aldri gått mot kysten for å skyte forsvarsløse, nye spillere. Det blir for lett og for dumt. Lenke til kommentar
Matsmeister Skrevet 24. juli 2012 Del Skrevet 24. juli 2012 Vi er på samme server hele tiden, telt blir ikke med deg om du flytter server Lenke til kommentar
Vizla Skrevet 24. juli 2012 Del Skrevet 24. juli 2012 Må det virkelig quotes 10 poster per svar? 4 Lenke til kommentar
Woltox Skrevet 24. juli 2012 Del Skrevet 24. juli 2012 "Fine Dager nå" Finne Ak+mange magasiner Finne Akm + ekstremt mange magasiner Finne Makarov + ekstremt mange magasiner Finne LiEnfield + mange magasiner Finne MP5SD + mange magasiner Finne Akm + ekstremt mange magasiner Dødd i mellomtiden, men shit au. Litt bedre enn før der jeg fant ekstremt lite våpen. Lenke til kommentar
Bark1Steinar Skrevet 25. juli 2012 Del Skrevet 25. juli 2012 Huff, long read incoming. Et av dagens eventyr. Jeg og kompisen min drev og loota military campen i Stary Sobor, da lootet respawner veldig fort der virker det som. Anyways så hadde jeg alt-tabba mens jeg lå inni en busk for å sjekke kart og litt diverse. Kompisen min drev og sjekka ut et par telt. Plutselig roper kompisen min "SKUDD!" Alt-tabber fort inn igjen, og buddyen min springer for harde livet til industri-bygget som ligger rett nedenfor. Jeg hører flere sniperskudd før det blir helt stille. Kompisen min drar fram sniperen, og jeg ligger klar med m4cco. Vi venter, fortsatt stille. Så ser jeg 20 meter foran meg to personer som sniker seg inn i campen. Vennen min har ikke visual, så jeg tør ikke skyte. Vi venter. Får flere visuals, men vi venter med å skyte i håp om bedre forhold. Kompisen min dør. Han lå i andre etasjen på nevnte industrial-bygning, men presterte å dette ned. Jeg ligger fortsatt i busken min, og har ikke sett fiendene på noen minutter. Venter 5 minutter til før jeg saaaakte begynner å rulle ned til bygningen han lå i for å sikre liket hans. Når jeg er 10 meter fra bygningen reiser jeg meg opp for å springe de siste meterne, og helvete bryter løs. Skudd fra ukjent retning med automatvåpen. Ingen skudd treffer. Jeg fortsetter å springe og hiver meg ned i en busk. Pleier å ha gode erfaringer med det. Ligger der i 10 sekund før skytinga fortsetter. Får panikk og gjemmer meg bak ene døra på industrial-bygningen. Jeg hater å innrømme det, men her er jeg så skjelven at jeg disconnecter. Som sagt, ikke veldig sporty, men ei heller noe jeg har gjort tidligere. Venter 5-10 minutt før jeg logger inn igjen. Ingen her. Alt er helt rolig - til og med zombiene holder kjeft for en gangs skyld. Jeg går inn i bygget og legger meg ned i hjørnet mens jeg venter på min kjære kamerat. Han spawna nede ved Kamenka, så logisk nok ble jeg liggende en god stund, men alt så i grunn veldig lyst ut. Plutselig stormer to personer inn i bygget, med en zombie på slep. De spotter meg, men springer like fort ut igjen. Ingen skudd avfyrt. Jeg får skjelva igjen, men biter det i meg denne gangen. Hva burde jeg gjøre nå? Vel, det rekker jeg ikke å finne ut, for plutselig stikker han ene våpenet inn et hull i bygget. Skuddveksling. Jeg skifter hjørne og venter på neste kontakt. 10 sekunder så er det på'an igjen. Nå ligger jeg på rundt 7k blood, og stormer ut av bygningen for å få litt mer spillerom. Det første som møter meg er han andre personen som tydeligvis drev og kita et par zombier. Ingen trøbbel å få fra han med det første tenkte jeg, men fyrte allikevel av et par skudd av ren formalitet. Et slags velkommen til skuddvekslingen. Jeg løper rundt bygningen og opp en trapp som går på utsiden av veggen. Higher ground må jo være perfekt. Legger meg ned og sikter mot døra der jeg tror de vil komme. Og gjett om de kom. Og gjett om jeg ikke hadde funnet det for godt å bandasjere meg selv på akkurat det tidspunktet. Min siste handling var å snu ryggen til de og tenke at NÅ, NÅ er jeg fucked. PS: Til de som faktisk leste alt, så kan jeg også informere om at min gode makker kort summert kom seg helskinna opp til Stary Sobor, rigga seg opp med en Enfield, scouta området for fiender, bevegde seg inn i bygningen og begynte å loote kroppen min. Drapsmennene hadde bytta ut m4cco-en min med AKM, men den fikk kompisen min aldri hendene på. 02.50 erklærte vi oss selv døde. Denne gangen varte vel livet i x antall timer fordelt over tre dager. 250 zombiekills, 2 murders (de skjøt først!), og et bandit kill. Min kompis hadde omtrent det samme. PPS: Jeg respawna også et par ganger i etterkant. Første gangen ble jeg snipa etter 1 minutt inne i en bitte liten landsby. Andre gangen ble jeg påkjørt av en buss. På tross av alt dette har jeg aldri hatt mer lyst til å spille videre! 4 Lenke til kommentar
Matsmeister Skrevet 25. juli 2012 Del Skrevet 25. juli 2012 Ehm, ser det står rundt 02.50 her, dette skjedde vel ikke på Norway 2? Lenke til kommentar
Bark1Steinar Skrevet 25. juli 2012 Del Skrevet 25. juli 2012 Nei, skal ikke ha vært det. En svensk server som var hosta i Tyskland tror jeg Lenke til kommentar
Error Skrevet 25. juli 2012 Del Skrevet 25. juli 2012 (endret) Noen tips til å finne våpen i starten av spillet? Loka rundt i to tettsteder og snek meg rundt zombiehordene, men det gikk ikke an å gå inn i en eneste bygning. Ødelegger realismen litt synes jeg, når tettstedene er verdiløse steder hvor du ikke kan gå inn i bygeningene, med kun zombies og ikke noe loot. Fant også en sånn hunter-outpost greie, men der var det bare noe ammo. Endret 25. juli 2012 av Error Lenke til kommentar
brillan Skrevet 25. juli 2012 Del Skrevet 25. juli 2012 Første dag jeg spiller, så finner jeg 3 biler parkert i langt ut i skauen. Jeg var helt lost, 4000blood igjen (noen gærninger fra flyplassen + zombies) og 1 boks bønner. Bilene var full lastet med våpen,ammo, ghillie suits (loota bare 2), NV googles, GPS, og nok meat til å spise meg til 12000hp. Var mye annet basic stæsj der men jeg bare loota det viktigeste og stakk så raskt jeg kunne. Ante ikke hvilken sniper som var best av de som lå der, men ente opp med DRM + evig med ammo. Var også 5stk ALICE backpacks der men hadde allerede funnet en slik tidligere. Er det egentlig noen fordeler å gå med ghillie suit? Virker jo bare som du blir high value target Jaja, ikke verst på noen timer spilling på min første dag. Lenke til kommentar
fytech Skrevet 25. juli 2012 Del Skrevet 25. juli 2012 Er det noe som heter golden revolver i Arma 2? Skjønner at da jeg gikk inn på gear så var det avbildet en gullfarget revolver pluss 4 magasin. Men eneste pistolen jeg hadde plukket opp med den charactern var en m1911 med 2 magasin. Lenke til kommentar
N1ko Skrevet 25. juli 2012 Del Skrevet 25. juli 2012 Er det noe som heter golden revolver i Arma 2? Skjønner at da jeg gikk inn på gear så var det avbildet en gullfarget revolver pluss 4 magasin. Men eneste pistolen jeg hadde plukket opp med den charactern var en m1911 med 2 magasin. Hacket. Sikkert en hacker som fant ut at han kan endre innholdet i inventoryet til folk. Drop den, da bruk av hacket gear kan bli straffet med global ban. Lenke til kommentar
Psykake Skrevet 25. juli 2012 Del Skrevet 25. juli 2012 Sitte å skyte folk på lang avstand og ikke gidde å loote de engang. Jaja. Jeg hadde blitt pissed , men det er jo det som er gøy med dette spillet. At man aldri vet når det smeller! Jeg sparte en i går som skrev "friendly". Jeg var meget skeptisk. For alt jeg vet kunne han likesågodt ha skutt meg, men begge to forlot stede i live. Deilig følelse. Bah. Sliter med å finne fyrstikker for å fyre opp bål. Trenger sårt litt mat for å fylle på blod. 1 Lenke til kommentar
Psykake Skrevet 25. juli 2012 Del Skrevet 25. juli 2012 Apropos ideèr så hadde det vært kult hvis det ble implementert et scenario à la "The Road". At man begynte så langt sør som mulig og måtte komme seg lengst nord med livet i behold. Man måtte selvsagt innom de største byene for å finne ledetråder om koordinater til det stedet man skulle komme seg til. Kom man seg helt frem ville man få en bra belønning i form av utstyr og derifra kunne man dratt det videre med at man måtte bygge en leir med sandbags, piggtråd, få i gang et kjøretøy, skaffe mat osv osv. 1 Lenke til kommentar
Vrengtpolvott Skrevet 25. juli 2012 Del Skrevet 25. juli 2012 Haha rå video! Kjipt at ingen på norske servere gjør sånt, alt de gjør er å skyte alt som beveger seg. Visst jeg ser deg så skyter jeg deg i sekundet Hadde egentlig ikke regnet med noe annet fra deg heller Lenke til kommentar
Demon_Hunter Skrevet 25. juli 2012 Del Skrevet 25. juli 2012 (endret) haha møtte på en inne på et supermarked han skrev friendly så jeg lot han gå. når han kom ut kjøt jeg han i benet for så å skyte en gang i huet med revolver. mått bare ha sekken og hans m4 Endret 25. juli 2012 av Demon_Hunter Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 25. juli 2012 Del Skrevet 25. juli 2012 Apropos ideèr så hadde det vært kult hvis det ble implementert et scenario à la "The Road". At man begynte så langt sør som mulig og måtte komme seg lengst nord med livet i behold. Man måtte selvsagt innom de største byene for å finne ledetråder om koordinater til det stedet man skulle komme seg til. Kom man seg helt frem ville man få en bra belønning i form av utstyr og derifra kunne man dratt det videre med at man måtte bygge en leir med sandbags, piggtråd, få i gang et kjøretøy, skaffe mat osv osv. Da er det et scriptet spill og hele konseptet dayz ville vært ødelagt... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå