fotogigen Skrevet 29. mai 2012 Del Skrevet 29. mai 2012 Skogsbukken Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
Slettamann Skrevet 29. mai 2012 Del Skrevet 29. mai 2012 Flott bukk. Bare synd du ikke kom bare litt nærmere. Men det er jo utfordringen ved å fotografere ville dyr og fugler. Lenke til kommentar
Trond Olav Løkken Skrevet 29. mai 2012 Del Skrevet 29. mai 2012 Fin effekt med bukken mot den mørke bakgrunn. Uklanderlig stemningsskildring mange kjenner seg igjen i. Lenke til kommentar
Tjernshaugen Skrevet 29. mai 2012 Del Skrevet 29. mai 2012 Akseptabelt nok dette av den flotte bukken, den støyen som man kanskje burde forvente ved så høy iso kan jeg ikke se. Bukken fremstår ikke som sylskarp, men den er heller ikke direkte uskarp og bildet fungerer derfor helt fint for meg. Utsnittsmessig har du plassert bukken greit der den er i bildeflaten, og for meg er det ikke viktig å komme nærmest mulig - synes det er viktigere at det fungerer komposisjonsmessig i forhold til resten av omgivelsene og til det valgte formatet. Det aner meg at bildet allerede er beskjært en del så vet ikke hvor mye mer du kan ta, men tror jeg ville tatt en smal stripe på v. side for å fjerne den lyse biten med himmel, eventuelt klone den vekk. Min personlige smak tilsier at bildet godt kan gjøres litt mørkere for stemningens skyld, det vil også få bukken til å "poppe" litt mer. Lenke til kommentar
fotogigen Skrevet 29. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2012 Tusen takk for utfyllende og konstruktive kommentarer. Bildet er croppet en del allerede ja.. Manglende skarphet skyldes nok mest lukketiden som er 1/125 sek på 400 mm. Bare enkelt anlegg for kameraet, ikke stativ. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg