Cobe Skrevet 28. august 2003 Del Skrevet 28. august 2003 Hei. Er det mulig å legge til et eget tittel-spor på DVD'en i Studio 8? Tanken er liksom subtitles med forskjellige språk? Er det slik man vanligvis gjør det på DVD-filmer? -Christoffer- Lenke til kommentar
adonis Skrevet 28. august 2003 Del Skrevet 28. august 2003 Nja... Det går egentlig ikke, men den kan jobbe seg rundt det, avhengig av hvor lang filmen er. For å lage DVD med ekte undertekster trenger en et profesjonelt DVD authorings-program som for eksempel Impression DVD Pro. Dette er forøvrig et litt dyrt program, og brukerterskelen kan være litt høy. Om filmen er kort kan du enkelt kopiere den i flere eksemplarer, hver med sitt tekstspråk. Disse filmene kan enkelt bindes sammen i en meny slik at en kan velge mellom f.eks. norsk eller engelsk. I prinsippet vil det da være snakk om to forskjellige filer som blir spilt av, avhengig om en velger den ene eller andre. Husk forøvrig da at en DVD-plate ikke kan holde på mer enn litt over en time med video, så denne måten fungerer ikke om filmen din er over 30 minutter. /Øystein Lenke til kommentar
JarleW Skrevet 29. august 2003 Del Skrevet 29. august 2003 Husk forøvrig da at en DVD-plate ikke kan holde på mer enn litt over en time med video, så denne måten fungerer ikke om filmen din er over 30 minutter. /Øystein Står da 120 min på mine dvd-r plater Lenke til kommentar
adonis Skrevet 29. august 2003 Del Skrevet 29. august 2003 Står da 120 min på mine dvd-r plater Jepp, men jeg har hatt problemer med å klemme inn særlig mer enn 80 minutter i grei kvalitet på DVD fra Studio. Har dog vært borte i en DVD-opptager fra Panasonic, og denne ga veldig fin kvalitet på veldig lav bitrate. Her fikk jeg inn 120 minutter i god kvalitet, men det skal godt gjøres med software-kompresjon som en finner i Studio 8 og tilsvarende. /Øystein Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå