Gå til innhold

Eget tittelspor på DVD

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nja... Det går egentlig ikke, men den kan jobbe seg rundt det, avhengig av hvor lang filmen er.

For å lage DVD med ekte undertekster trenger en et profesjonelt DVD authorings-program som for eksempel Impression DVD Pro. Dette er forøvrig et litt dyrt program, og brukerterskelen kan være litt høy.

Om filmen er kort kan du enkelt kopiere den i flere eksemplarer, hver med sitt tekstspråk. Disse filmene kan enkelt bindes sammen i en meny slik at en kan velge mellom f.eks. norsk eller engelsk. I prinsippet vil det da være snakk om to forskjellige filer som blir spilt av, avhengig om en velger den ene eller andre. Husk forøvrig da at en DVD-plate ikke kan holde på mer enn litt over en time med video, så denne måten fungerer ikke om filmen din er over 30 minutter.

/Øystein :roll:

Lenke til kommentar

Står da 120 min på mine dvd-r plater :shrug:

Jepp, men jeg har hatt problemer med å klemme inn særlig mer enn 80 minutter i grei kvalitet på DVD fra Studio. Har dog vært borte i en DVD-opptager fra Panasonic, og denne ga veldig fin kvalitet på veldig lav bitrate. Her fikk jeg inn 120 minutter i god kvalitet, men det skal godt gjøres med software-kompresjon som en finner i Studio 8 og tilsvarende.

/Øystein :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...