Gå til innhold

Vask og katter

Anbefalte innlegg

Okei, det har seg slik at jeg har tre små hårete troll, og jeg har veeeeldig lyst til å vaske veggen ordentlig. Utifra det jeg leser på nett og hører fra bekjente så er det aller best å bruke klor til dette. Problemet er jo at kattene gjennkjenner klorlukt som urin, og vil dermed markere hvor de lukter dette..

Er det noen med erfaring som vet om det er greit at jeg vasker veggene med klor, for så å lufte hele leiligheten i ett par timer? Er det noe annet jeg kan bruke ellers til å vaske veggene med som ikke gjør så kattene får lyst til å pisse ned hele stedet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vi hadde en katt på besøk som tisset på matta i gangen. Våres katt dro hele tiden til matta og begynte å "grave" ned matta...

Vi ble så lei av gravingen at vi brukte klor til å fjerne flekken i matta. Flekken forsvant og pusen er fornøyd.

Så vi visste ikke om myten at kattene gjenkjenner klorlukt som urin.

Ikke samme sak tho, menne pusen vår reagerte ikke mot klor.

Lenke til kommentar

Jeg prøvde en liten stund å dotrene kattene mine (til å gå på menneskedo) og siden jeg syns det tok så lang tid så testet jeg og lot toalettlokket stå oppe, så helte jeg noe klor i doskåla. Kort tid etter så så jeg godt at pusene hadde brukt doen. Vil gjerne ikke ha samme resultat på veggene :p

Lenke til kommentar

Som oftest vil de bare trigges av klor dersom de (1) er pre-løpetid (2) har et markeringsbehov fordi det er en fertil hannkatt (3) er svært usikker fra før på hvor man skal gjøre fra seg. Har ikke kattene et problem med markering/urenslighet fra før er det null stress å vaske med klor :)

Edit: Legger til at årsaken til at kattene ofte tisser på samme sted dersom det renses med klor er fordi klor forsterker lukten av katteurin der katten tisset og den dermed får et sterkt instikt ala "HER er doen min ja".

Endret av Anaio
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...