Pölsa! Skrevet 30. mai 2012 Del Skrevet 30. mai 2012 Nei<br><br>Studier har vist at folk som har yrker hvor man omgås med yngre kvinner, som f.eks. lærere gjør hele tiden, har større sjanse for å skille seg enn de som ikke omgås med yngre kvinner.<br><br>Det er heller ikke gitt at hvis du kun er med én jente, så blir du forelsket. Jo flere jenter du regelmessig dater/knuller, jo mindre følelsesmessig blir man knyttet til dem. Her har studier vist at jo flere kvinner en mann har sex med, jo mindre attraktive blir de etter hvert. På lang sikt kan dette være skadelig, men mest hvis det er snakk om høye antall.<br><br>Forelskelse er også et psykologisk "fenomen". Man vil ha det man ikke kan få, og for mange er dette kanskje en av årsakene til at man blir forelsket. Er man veldig god med damer, har man annerledes tankemønstre som bygger på større "uavhengighet" med kvinner. En fyr som er veldig desperat, med andre ord føler at jenta han liker er den eneste han kan få, vil da bli veldig psykologisk "avhengig" av henne. Av den grunn kan han også føle større tiltrekning Om det du nevner med å føle seg avhengig av noen. Når man er forelsket så er det vanlig å tro at den man er forelsket i er den eneste man vil ha. Det teller for meg på samme måten som at man tror det er den eneste man kan ha. Det hjelper lite om man tror kan få hvem som helst eller ikke i det tilfellet. Eller mener du at det er lettere å forelske seg i noen når man er desperat? Det strider i hvert fall med det du sier tidligere om at det er lett å forelske seg i "det man ikke kan få". Lenke til kommentar
Tmz Skrevet 30. mai 2012 Del Skrevet 30. mai 2012 Har hatt det samme problemet i alle mine år, og har derfor aldri hatt noen seriøse forhold. Men plutselig blir man forelsket og da er det ikke tvil lenger, men i mitt tilfelle skjer det ytterst sjeldent, blir betatt ja, men forelsket blir jeg nesten aldri. Vi er såå i samme boat! Er ikke du også rimelig lei av å ha det sånn? Jo jeg er ganske lei, men fint lite jeg får gjort med det. Får bare håpe på å møte noen man faller for etterhvert. Lenke til kommentar
snowduude Skrevet 31. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2012 Jo jeg er ganske lei, men fint lite jeg får gjort med det. Får bare håpe på å møte noen man faller for etterhvert. Jeg har en singel venninne som liker godt å fiske I metaforisk forstand, altså... Bare PM meg om jeg skal mekke noe! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå