Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Huseier glemte å sende strømregning i 9 måneder.

Mr.T92

Anbefalte innlegg

Huseier glemte å sende strømregning i 9 måneder. Huseier skulle sende regningen hver 2 måned, men han sa at de var så små at han skulle sende alle strømregningene for de 9 måneder jeg har leid hos huseier. som jeg skulle betale, pga at han hadde glemt å sende de hver 2 måned.

Hva om jeg må betale 10000-15000?

Hva er mine rettigheter?

I kontrakten står det at huseier SKAL sende strømregning hver 2 måned.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høres merkelig ut, fra huseier sin side. Med mindre de er jævli små da. Men nå vet ikke jeg hvor stor leiligheten er, om du liker å ha plussgrader eller ikke, osv. :green:

Sånn jeg ser det, burde jo du ha satt til sides penger for å dekke antatt strømforbruk, selv om du ikke har fått regningene. Samtidig så er det vel neppe sånn at huseier kan kreve å få pengene sporenstreks, når han ikke har gjort som avtalt i kontrakten.

Jeg ringer alltid forbrukerrådet hvis jeg lurer på sånne dærre j... .j.... juridischeistiske greier :wee:

Lenke til kommentar

Man mister ikke et krav fordi man glemmer å purre. Du vet du skal betale strøm. Om regninga ikke kommer, så setter du pengene til side og venter til den gjør det. Veldig enkelt.

Men klart, du kan jo be om å få regningen oppdelt, så du kan betale den over tid.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...