Gunfreak Skrevet 28. mai 2012 Del Skrevet 28. mai 2012 Vet ikke hvorfor men CPUen min har begynnt å blir for varm, jeg har brukt kjølepasta riktig osv, den slår seg ikke av når jeg spiller fordi da kjører vifta fortere og CPUen er faktisk 20-30 grader kaldere når jeg spiller enn når den bare står og luner seg, det jeg lurer på er det et program jeg kan bruke for å tvinge vifta til å kjørte fort hele tiden, fant det ikke på speedfan. Lenke til kommentar
Novafan Skrevet 28. mai 2012 Del Skrevet 28. mai 2012 Man har mulighet for å koble til en fysisk vifte-kontroll, hvis det er en stasjonær pc. Altså at du kobler vifta inn på viftekontrollen, også har du en vrider for å velge hastighet på vifta. Kan det ha blitt dratt inn støv i kjæleribbene mellom vifta og prosessoren? Da blir ikke pc'en veldig imponert. Lenke til kommentar
Anderspr0 Skrevet 29. mai 2012 Del Skrevet 29. mai 2012 Rengjør PC-en innvendig for støv. Sjekk av viften sitter ordentlig på prosessoren. Koble til viften på 3pin eller 4pin på hovedkortet. Sjekk BIO's for hvor mye viften skal kjøre på MINIMUM, sett denne opp til kanskje 40%, slik at den kjører greit på lett jobbing også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå