Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hva skal dette her bety?

Anbefalte innlegg

Internettsiden er en nettbutikk, og jeg vurdere å kjøpe noe derfra. Hver gang jeg går inn på checkout for å skrive inn sensitivt informasjon som kortnummer, kommer ikonet opp.

Hva betyr det? Og er det sikkert å skrive inn bankkortnummer og annet sensitivt informasjon?

Jeg sendte en e-mail til kundesenteret, og de svarte at nettsiden er sikret, men jeg vet ikke hva jeg skal tro.

6Muos.png

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-82119

Det står ji i klartekst hva det gjelder, dvs at ikke hele siden er sikekr og at inntrengere kan modifisere data mellom deg og nettstedet.

Hadde vel vært skeptisk til å oppgi kontoinfo før det var rettet, oog seriøse burde rettet det raskt.

Lenke til kommentar

Det vil gjelde for alle brukere av nettsiden. Vanligvis bruker man HTTPS som er en SSH/SSL-protokoll som gjør at innholdet blir kryptert og ulesbart av andre med unntak av serveren. Dette brukes da til den sensitive informasjonen. Det er ikke helt umulig å dekryptere innholdet men det tar lang tid og er vanskelig.

Mvh Faller

Lenke til kommentar

Akkurat dette er ikke så uvanlig. Det skyldes at enkelte elementer på siden ikke blir lastet via SSL (https). Det kan være enkelte bilder, javascript etc.

Siden kan i realiteten være like sikker som en der man ikke får denne meldingen. Men for å være sikker må siden analyseres.

Ja, det burde vært rettet - mest fordi det gjør brukere usikre, personlig hadde det tatt meg 30 sekunder å finne ut hva som ikke var lastes via SSL.

Lenke til kommentar

Jeg har sjekket ut siden i mange forskjellige nettsideskanner for virus eller phising-elementer, men programmene finner ingen trusler. Betyr det at den er sikker?

Har også sett store internasjonale sider med slike problemer, og jeg har spurt kundeservicen, men de svarer med at siden er sikret.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Har jo sett slike ganske ofte, fra alt fra nettbanker til kjente firma. Stort sett har det vært en generell melding om at sikkerhetssertifikater har gått ut. Feilmeldingen vises vel ulikt i ulike nettlesere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...