branick Skrevet 31. mai 2012 Del Skrevet 31. mai 2012 Du kan jo høre med komplett om det dekker skade på skjermen.. Vet elkjøp og expert har sånn "idiot" forsikring.. hvor man får et nytt produkt ved å betale en egenandel eller noe sånt.. Beklager pirkingen, men det er ingen egenandel hos elkjøp eller lefdal. Om expert fortsatt opererer med egenandel skal de få lov til det Lenke til kommentar
Fizzle Skrevet 31. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2012 Jeg har en HDMI inngang på laptoppen. Nei, du har HDMI utgang. Meget sjeldent å finne HDMI inngang på bærbare - jeg kjenner til bare 1 bærbar som har det. Hilsen flisespikker. Hvordan ser man forskjellen på en utgang og inngang på en PC / laptop da? Det er jo bare et hull som man stikker en kabel inn i - derfor jeg kaller det inngang, hehe. Det går vel også an å kalle det buss, tror jeg? Forklar meg, flisespikker. Lenke til kommentar
thomit Skrevet 31. mai 2012 Del Skrevet 31. mai 2012 (endret) Man ser ingen fysisk forskjell. Men HDMI-utgangen på laptopen din er ikke i stand til å ta digitale bilde- eller lyd-signaler inn, bare levere ut. Du kan godt kalle det en HDMI port, hvis du vil - men nettop for å få en litt bedre presisjon i hva denne porten er i stand til, er det ofte mer hensiktsmessig å bruke betegnelsene utgang og inngang. For å presisere enda litt mer: Det er ingen hindring - så vidt jeg vet - for at en HDMI port både kan ta i mot og levere signaler - men i en bærbar ser man det ikke som hensiktsmessig, som regel. Det er ikke noe særlig behov for å sende f.eks. signal fra TV til bærbar, eller fra ekstern skjerm til bærbar. Følgelig tar man seg ikke bryderiet med å lage en signalbane fra HDMI-porten til skjermkortet eller lydkretsene i en bærbar. Endret 31. mai 2012 av thomit Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 31. mai 2012 Del Skrevet 31. mai 2012 Visste ikke at det i det hele tatt fantes laptoper med HDMI-inngang. Hva brukes den til? Hvilke laptoper har dette? Lenke til kommentar
thomit Skrevet 31. mai 2012 Del Skrevet 31. mai 2012 En nå utgått 18-tommers Clevo jeg kjenner til, hadde HDMI inn, slik at man kunne koble på Playstation/XBox/TV-dekoder, og bruke skjermen i den bærbare. Det finnes muligens flere, men jeg kjenner ikke til noen. Og som sagt, det anses ikke som noe særlig stort poeng eller fordel av de fleste produsenter. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 31. mai 2012 Del Skrevet 31. mai 2012 Kult. Var dette en innebygget funksjon i hardwaren, som ikke hadde noe med Windows å gjøre, eller måtte man bruke et program for å vise video i et vindu? Var det mulig å ta opp til harddisk? Lenke til kommentar
thomit Skrevet 31. mai 2012 Del Skrevet 31. mai 2012 Det kjenner jeg ikke til. Jeg kjøpte ikke akkurat den modellen Lenke til kommentar
Fizzle Skrevet 31. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2012 Det kjenner jeg ikke til. Jeg kjøpte ikke akkurat den modellen Nå skjønner jeg forskjellen på utgang og inngang! Det blir nok litt feil å si inngang til laptoppen ja. Jeg har i alle fall ikke opplevd at man kan sende lyd og bilde fra for eksempel en tv til pc skjermen. Takk for oppklaringen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå