privinius Skrevet 28. mai 2012 Del Skrevet 28. mai 2012 Hei! Jeg skal snart på opptak i Forsvaret, og i den forbindelse lurte jeg på om dere visste om noen tilskudd som skal gjøre dette lettere. Minstekravet er på 14 minutter og jeg ligger rundt det. Men jo mindre tiden er, jo større sjanse er det for at jeg kommer med, noe jeg er veldig nervøs over, jeg må komme inn. Jeg går på kreatin og tar mine daglige vitaminer. Er f.eks Jack3d noe å anbefale på løpsdagen? Mvh, Privinius. Lenke til kommentar
aomt Skrevet 28. mai 2012 Del Skrevet 28. mai 2012 IKKJE bruk kreatin i alle fall 1 uke før du skal springe (-2-3kg = du springer 15-30sec fortare). Ellers er det veldig lite du kan gjere i løpet av neste 2-3 uker som kan hjelpe deg. Du kan prøve beta-alanine og BCAA, samtidig som du springer masse i tiden framover. Det kan hjelpe også å ta av 10-60sec av tiden din. Om du MÅ komme med, burde du ha startet med trening for 2-3 månad siden. Lenke til kommentar
privinius Skrevet 28. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2012 Takk for svar, skal prøve å få med det på neste Sverigetur. Jeg startet med treningen for 2-3 måneder siden. Men jeg greide å pådra meg en beinhinnebetennelse, så jeg har ikke så stor anledning til å trene kondis om dagen utenom sykling og svømming. Og hvis jeg må ta noen supplementer for å redusere tiden ytterligere må jo det bare la seg gjøres. Men Jack3d, har du noen oppfatning om det? Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 28. mai 2012 Del Skrevet 28. mai 2012 Du er nok for seint ute. Jeg tror det eneste du kan gjøre nå er å fokusere på det mentale, og på å legge opp løpet ditt riktig. De færreste vet hvordan det er å gå helt ned i kjelleren, og gir seg lenge før de er der. Når du har vondt i hele kroppen, synet blir smalt og slørete, mellomgulvet knyter seg så du ikke får trekke pusten skikkelig og du må konsentrere deg hardt for å holde balansen, da skal du klare en runde til i samme tampo som de forige. Lykke til Lenke til kommentar
aomt Skrevet 28. mai 2012 Del Skrevet 28. mai 2012 Takk for svar, skal prøve å få med det på neste Sverigetur. Jeg startet med treningen for 2-3 måneder siden. Men jeg greide å pådra meg en beinhinnebetennelse, så jeg har ikke så stor anledning til å trene kondis om dagen utenom sykling og svømming. Og hvis jeg må ta noen supplementer for å redusere tiden ytterligere må jo det bare la seg gjøres. Men Jack3d, har du noen oppfatning om det? Er usikker om jack3d kommer til å hjelpe noe særlig. Har prøvd å finne ut av det tidligare, utan å lykkes. Men ver obs på at noen av stoffer der kan vere ulovlig i militæret også. Så det kan disqe. deg. Beta-alanine tar 4-6 uker å "loade" i kroppen. Så om du venter 1-2 uke til neste sverige tur, er det nokk alt for seint til å kjøpe det uansett. Same med BCAA. den kan hjelpe deg å recovere litt fortare mellom øktane og treningsdagene, så du vil kunne dra nytte av den no, i løpet av 1 månad, men ikkje under selve løpet egentleg. Lenke til kommentar
storken Skrevet 29. mai 2012 Del Skrevet 29. mai 2012 Koffein 200-400mg hvis du er uvant til kaffe, eller 600-800mg hvis du er vant til kaffe, vil gi deg en grei boost. Lenke til kommentar
privinius Skrevet 29. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2012 Er det noe spesielt jeg må gjøre i tillegg? Drikke vann før, under, osv osv Og på en 3000-meter, hvor mye raskere tror du jeg potensielt kan løpe? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå