Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Skruen knakk da jeg skulle sku av dekket.

Anbefalte innlegg

Hei dere!

Skulle skru av det ene dekket idag og den ene skruen knakk (metalltretthet?). 2 sp.mål: Er det mulig å få ut den delen som sitter igjen og er det mulig å kjøre bilen med kun tre skruer? Tenkte da på å kjøre den rett til verksstedet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, det har du helt rett i :) Har ikke verktøy til en slik jobb så det blir vel rett til verkstedet. Nå vet jeg ikke hvor lang tid det ville tatt dem å fikse dette, men kanskje det hadde lønnet seg å kjøpe verktøy å gjort det selv.

Endret av globo123
Lenke til kommentar

Tviler på at det vil lønne seg.

I utgangspunktet burde det ikke være altfor stor jobb å få ut denne, men vet ikke hvordan de gjør det. Kanskje må de frese ut skruen, eventuelt sveise på et nytt skruehode? Uansett ville jeg overlatt jobben til fagfolk.

Lenke til kommentar

Jeg har tro på at man klarer dette med en vanlig borremaskin. Borr i senter av bolten med ett metallborr. Det vil til slutt bli så varmt at den sannsynligvis løsner.

Dette kan også gå. Nå som hodet på bolten er av er forspenningen borte. Så et par lette klakk i senter av skruen hjelper også i tillegg til varme. Det er klaring mellom gjengehull og skrue.

Dersom du borrer i senter av stubben kan du også lime en skrue inn i hullet. Benytt to komponent lim. Alternativ til sveising.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...