Gå til innhold

Gode bøker?

Utah

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er en 14 år gammel gutt som lurer på om dere har noen gode bøker å komme med? Har lest A song of ice and fire og Wheel of time, så hadde vært fint om noen hadde visst om noen bøker i den duren! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Altså, for dere som ikke vet hva det er, så mener jeg bøker med sverdkamper, pil og bue osv. Liker drager også.

Ingen som liker sånn lesing? :p

Endret av Zoku
Lenke til kommentar

Jeg har ikke lest Wheel of Time, men har lest A Song of Ice and Fire og likte serien godt, selvom oppfølgeren bør komme faderlig fort!

The Kingkiller Chronicles av Patrick Rothfuss er veldig gode fantasybøker, en triologi hvor siste bok ikke er kommet ut enda. Ellers er Conn Iggulden historiske romaner om Julius Cæsar og Genghis Khan veldig gode, samt lærerike da de baserer seg på fakta.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Alt gammelt av Stephen King. Han blander ofte fantasy med horror og/eller krim, og det blir alltid en fantastisk leseopplevelse. Da jeg var på din alder (å herregud så gammel jeg føler meg nå) så leste jeg f.eks Misery, Pet semetery, Rose Madder og en av bøkene hvor han har masse noveller. Mange mener at novellene er best, og de er fantastiske de også!

Lenke til kommentar

Stephen King ja! Har lett etter The dark tower serien hans men jeg finner jo bare siste boka eller den tredje :p

Har sett misery filmen og the shining. De var knall!

Pet Sematary høres bra ut! Får vel sjekke det ut også! :D

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Alt gammelt av Stephen King. Han blander ofte fantasy med horror og/eller krim, og det blir alltid en fantastisk leseopplevelse. Da jeg var på din alder (å herregud så gammel jeg føler meg nå) så leste jeg f.eks Misery, Pet semetery, Rose Madder og en av bøkene hvor han har masse noveller. Mange mener at novellene er best, og de er fantastiske de også!

Nå har jeg tenkt å bestille noen Stephen King bøker, og siden du har lest litt av han lurer jeg på: Hvilke bør man starte å lese? Har hørt at noen av bøkene henger litt sammen :hmm:

Takker for svar ihvertfall! :w00t:

Lenke til kommentar

Rose Madder er en av mine favoritter, men den kan være ganske ''lang'', og noe som veldig mange syns er best er hans ''short stories''. Du kan jo søke litt på google og prøve å se om du finner en bok med en samlig av noen av hans verk, f.eks. Husker jeg satt å leste en slik da jeg var rundt 16 (husker ikke tittelen dessverre, men husker godt ''gesimsen'', en av ''the short stories'', og ''quitters inc'') og jeg storkoste meg ekstremt.

Ellers kan jeg anbefale Misery veldig godt. Like brutal, hvis ikke enda mer, enn filmen. Hadde sett filmen flere, flere ganger, men likte fremdeles å lese boken veldig mye!

Har også veldig lyst til å lese IT også, har ikke kommet til det enda dessverre :/

• Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...