konsept1 Skrevet 28. august 2003 Del Skrevet 28. august 2003 Hei! Er det noen som blir med på og lage et spill som for exempel et bil spill hvro man skal kjøre tjene penger og kjøpe deler til bilen sin.. Skal man være med må man ha MSN! takker for alle innlegg/svar Lenke til kommentar
john_h Skrevet 28. august 2003 Del Skrevet 28. august 2003 hva har du tenkt å bruke til å lage spillet? (opengl/directx? 2d/3d? etc...) Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 28. august 2003 Del Skrevet 28. august 2003 Blir ikke store spillet hvis du skal bruke Pascal Lenke til kommentar
konsept1 Skrevet 29. august 2003 Forfatter Del Skrevet 29. august 2003 Hadde lixom tenk og bruke delphi. Er dere med da eller? Lenke til kommentar
The Jackal Skrevet 29. august 2003 Del Skrevet 29. august 2003 Nå er ikke jeg noen racer på Delphi, men hvis du skal lage spill, så kan det vel være en fordel å trekke inn ting som openGL eller DirectX også. Finnes vel libraries hvertfall for openGL til Delphi. Ellers ville jeg vel kanskje satset på C/C++ hvis jeg skulle lage spill hvis jeg var deg. Nå kan vel det ha noe med at jeg kan C/C++ og ikke Delphi også da Lenke til kommentar
dalai Skrevet 29. august 2003 Del Skrevet 29. august 2003 hva er galt med å bruke delphi til å lage spill? selvfølgelig kan det bli et bra spill med delphi som programmeringsspråk. Lenke til kommentar
tasle Skrevet 29. august 2003 Del Skrevet 29. august 2003 Blir ikke store spillet hvis du skal bruke Pascal For noe tull. Du har mye peiling tydeligvis.. Lenke til kommentar
john_h Skrevet 2. september 2003 Del Skrevet 2. september 2003 det er ikke noe galt med å bruke delphi til å lage spill, men det har seg jo sånn at delphi er noe tregere enn c/c++.. og ja, det finnes libraries for både opengl og directx til delphi... (så vidt jeg vet er det opengl det er best støtte for) Lenke til kommentar
tasle Skrevet 2. september 2003 Del Skrevet 2. september 2003 Jasså ?? Hvordan kan du vite at én type exe-filer er kjappere enn en annen type, som begge skal gjøre akkurat det samme ? Har du laget en benchmark? I så fall avviker det fra mine benchmarktester på C++ Builder og Delphi. Jeg bruker begge, men trives best med Delphi. Lenke til kommentar
Format71 Skrevet 2. september 2003 Del Skrevet 2. september 2003 Er det snakk om hastigheten på kompileringen eller ferdig exe? Kompilatoren i delphi er lyn-kjapp! Slår nok det meste annet. Mener C++Builder og Delphi bruker samme backbone (backend?) kompilator. Bl.a. derfor cb kan kompilere pas-filer. Så der bør nå resultatet bli bra likt i alle fall,,,, Delphi exe-filer kan virke litt 'tunge' pga mye vcl som trekkes inn, men dette kan man jo gjøre noe med hvis man vil... -Vegar Lenke til kommentar
dalai Skrevet 2. september 2003 Del Skrevet 2. september 2003 men hva bruker de fleste spill-utviklere? jeg hadde for meg at det liksom var c++ som var tingen der, men jeg vet ikke. de gamle doom-spilla ble progga i watcom c++ vet jeg.. er det noen spill som er laga med pascal tro? Lenke til kommentar
Schnaffen Skrevet 3. september 2003 Del Skrevet 3. september 2003 Det finnes faktisk flere spill som er laget i Delphi. F.eks Age of Wonders I & II som er ganske kjent Lenke til kommentar
dalai Skrevet 3. september 2003 Del Skrevet 3. september 2003 Fett! jasså, bitex... det blir ikke rare spillet nei? Lenke til kommentar
Tr1llobite Skrevet 12. april 2004 Del Skrevet 12. april 2004 Delphi's exe filer inneholder litt mer info og sånn enn de fleste C++ kompilerte programmer. Uansett er det ingenting som slår kompilatoren til Delphi, den tar C++: (*$HPPEMIT 'H++ kode her' *), Assembler: asm asm kode her end; og selvfølgelig object pascal... Dessuten så blir de fleste c++ programmer med debugging info over 120 kb, Delphi sine filer blir 13,5 MED DEBUGGING INFO! (hvis du tømmer programmet helt) Lenke til kommentar
e321 Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 eg kan ver med... er ikkje verdens mester i delphi, men trenger du folk så spør etter hotmail(MSN) adressa hvis det blir noe av... Lenke til kommentar
MTS Data Skrevet 25. mai 2004 Del Skrevet 25. mai 2004 http://www.delphigamer.com er en bra side for delphi spill programmere Lenke til kommentar
Nuclear.Bomber Skrevet 26. mai 2004 Del Skrevet 26. mai 2004 http://www.delphigamer.com er en bra side for delphi spill programmere wow! Jeg viste ikke en gang at det gikk ann å lage så proffe spill i delphi! (P.S. jeg er vandt med å skrive på engelske forums, så det var rett før dere måtte finne fram engelsk-norsk ordboka ) Lenke til kommentar
eirikhm Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 Blir ikke store spillet hvis du skal bruke Pascal For noe tull. Du har mye peiling tydeligvis.. feil. Det er nok du som tuller her. Det er fullt mulig å lage spill i Delphi. Om din definisjon på spill er Doom 3 eller Unreal 3 så ville det nok kjørt litt treigt, men det er fortsatt en hau med ting man kan lage. Ta en kikk innom http://www.delphi3d.net Her har du en mengde glimrende eksempel på at grafikkode stort sett kjører bra i Delphi. Det er selvfølgelig en fordel å skrive i C++, men HELT feil å påstå at spill ikke kan lages. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå