Ovrebust Skrevet 28. mai 2012 Del Skrevet 28. mai 2012 Hei, Jeg har et litt småmerkelig problem som jeg håper noen kan hjelpe meg med! Bor for tiden i et kollektiv der jeg deler nettverk med tre andre, men av oss fire er det bare jeg som har store problemer med internet. Det er først og fremst onlinespilling som er problemet (konstante disconnects). Det merkelige er at dette ikke skjer hele tiden, men er veldig random. Igår kunne jeg spille online uten problemer hele dagen, mens idag har jeg ikke kunne være pålogget et onlinespill i mer enn 10-15 minutter før jeg blir disconnected. Har noen tips til hva som kan være problemet? Windows 7, Jensen Air:link 85300 USB-nettverkskort Netgear WGR614 Router Lenke til kommentar
JohnsonJr Skrevet 28. mai 2012 Del Skrevet 28. mai 2012 Får du noe spesiell feilmelding? Jeg har hatt en del problemer som det, hvor nettet bare forsvinner. Problemet kom fra nettleverandøren. Etter å ha hatt problemet i noen år endra vi nettleverandør, og det fiksa problemet. Snakk med leverandøren din om du kjenner deg igjen. Lenke til kommentar
Ovrebust Skrevet 28. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2012 Får du noe spesiell feilmelding? Jeg har hatt en del problemer som det, hvor nettet bare forsvinner. Problemet kom fra nettleverandøren. Etter å ha hatt problemet i noen år endra vi nettleverandør, og det fiksa problemet. Snakk med leverandøren din om du kjenner deg igjen. Nei, får ikke feilmelding eller noe. Burde ikke de andre også ha problemer i så fall? Lenke til kommentar
JohnsonJr Skrevet 28. mai 2012 Del Skrevet 28. mai 2012 [...] Nei, får ikke feilmelding eller noe. Burde ikke de andre også ha problemer i så fall? Sant nok. Da må det være noe med hard- eller softwearet ditt. Om problemet fortsetter og det ikke funker med diagnostiser & reparer kunne du snakka med folka der du kjøpte pcen, og be dem se på det. Lenke til kommentar
Ovrebust Skrevet 28. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2012 [...] Nei, får ikke feilmelding eller noe. Burde ikke de andre også ha problemer i så fall? Sant nok. Da må det være noe med hard- eller softwearet ditt. Om problemet fortsetter og det ikke funker med diagnostiser & reparer kunne du snakka med folka der du kjøpte pcen, og be dem se på det. Bygde PC'en selv, har prøvd diagnostering og reparering, oppdatert drivere osv osv... Svært frusterende siden jeg ikkje skjønner hvorfor det kun er min pc det er noe galt med :/ Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 28. mai 2012 Del Skrevet 28. mai 2012 Det kan være signalstyrke eller driver. Prøv den første driveren i listen her for din Jensen-dongle: http://www.ralinktech.com/en/04_support/support.php?sn=500 Lenke til kommentar
JohnsonJr Skrevet 28. mai 2012 Del Skrevet 28. mai 2012 Bygde PC'en selv, har prøvd diagnostering og reparering, oppdatert drivere osv osv... Svært frusterende siden jeg ikkje skjønner hvorfor det kun er min pc det er noe galt med :/ Hvis det er hardwearet ditt, så er det sikkert nettkabelen, hovedkortet, eller ett nettkort (om du har det). Om det er softwearet så har jeg ingen peiling. Om du bare bruker nettkabel eller nettkort kan du bytte til den andre, og se om det hjelper midlertidig (?). Om det er softwearet er det beste tipse jeg kan gi å reinstalere pcen. problemet kan være så mye forskjellig, og dette har jeg rett og slett ikke peiling på. Du kunne alltids prøve å lete litt inne på kontrollpanel > internett, og gjøre noen endringer der. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå