IwwY^^ Skrevet 28. august 2003 Del Skrevet 28. august 2003 hei, mottok chieftec kabinettet idag å skulle sette igang å montere, men da jeg åpner kabinettet ser jeg at det ikke er noen kabinettvifter med.. Mener da helt sikkert at det skal være med???? mvh even Lenke til kommentar
Electr0n Skrevet 28. august 2003 Del Skrevet 28. august 2003 nei, chieftec legger ikke med slik luksus. (imotsetning til lian li) Lenke til kommentar
IwwY^^ Skrevet 28. august 2003 Forfatter Del Skrevet 28. august 2003 Tør jeg å montere uten kabinett vifte da? Skal kjøpe i morgen, men vil gjerne ha den igang idag! En kamerat av meg fikk med 2 kabinett vifter i kabinettet..(chieftec blått m/usb) Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 28. august 2003 Del Skrevet 28. august 2003 Går fint uten kabinettvifte (ja, er 100% sikker) Lenke til kommentar
fUsiOn Skrevet 28. august 2003 Del Skrevet 28. august 2003 Skal jo være med en da, i døra. Du kan godt sette det opp nå, bare ha døre oppe på kabinettet i mens. Lenke til kommentar
Alex_2xA Skrevet 28. august 2003 Del Skrevet 28. august 2003 Jeg har/(får) kabinettet: Chieftec Dragon Aluminium Midi Tower Kabinett m/300W AH-01SL-U P4 / AMD Hvilke vifte er å anbefalle(Hels lavt støy nivå)? Lenke til kommentar
TriSonic Skrevet 28. august 2003 Del Skrevet 28. august 2003 En av kameratene mine bestilte seg et Chieftec-kabinett, og ingen vifter fulgte med her heller. Han kjøpte også en AMD Athlon XP "boxed"-utgave. PC'n fungerte den, men som et resultat av denne 3000rpm-vifta og dårlig gjennomlufting i kabinettet, hendte det at maskinen rett og slett slo seg av, eller "gikk varm" etter en stund. Løsningen ble å bestille 3 ekstra vifter (1. inn foran og 2 ut bak), og i mellomtiden lot han bare sidedøra stå åpen. Problemet forsvant når han fikk montert de nye viftene... Vet også om enda en person som hadde nøyaktig samme problemet, men han hadde atpåtil en AMD XP 2100+ "palamino" som kjører 1.75V som standard!! Også han hadde også 3000rpm kjølevifte. Konklusjon: Med boxed eller andre lite effektive CPU-vifter bør du nok ha noen kabinett-vifter. Om du skal bruke PC'n nå så lenge går det an å sette "shut-down temperature" på 60-70 grader, så er du på den sikre siden, om kjølinga skal bli for dårlig. Lenke til kommentar
TriSonic Skrevet 28. august 2003 Del Skrevet 28. august 2003 Jeg har/(får) kabinettet:Chieftec Dragon Aluminium Midi Tower Kabinett m/300W AH-01SL-U P4 / AMD Hvilke vifte er å anbefalle(Hels lavt støy nivå)? Enermax-viftene minns jeg det går an å justere hastigheten på, ved å vri på en skrue inni kabinettet, etter behov.. Lenke til kommentar
IwwY^^ Skrevet 28. august 2003 Forfatter Del Skrevet 28. august 2003 Hvis du er smart trekker du "plast skruen" ut av kabinettet!! vel kjøpte et par Enermax 80mm kabinett vifter jeg nå.(1foran, og 1 bak) blir vel bra da! Lenke til kommentar
Electr0n Skrevet 30. august 2003 Del Skrevet 30. august 2003 fikk nettopp lian li'et, inkl. 4 kabinett vifter 8) DIGG! Lenke til kommentar
alex100 Skrevet 30. august 2003 Del Skrevet 30. august 2003 nei, chieftec legger ikke med slik luksus. (imotsetning til lian li) og Lepont. der får du minst 5 kabinettvifter med på de fleste versjonene. Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 31. august 2003 Del Skrevet 31. august 2003 Skal jo være med en da, i døra.Du kan godt sette det opp nå, bare ha døre oppe på kabinettet i mens. Har han bestillt sort kabinett er det ikke vifte i døra. Har selv kjørt en maskin med bare Silent Viking og vifte til PSU, funket strålende. CPU-temp på ca 45 grader. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå