Kris1 Skrevet 28. august 2003 Del Skrevet 28. august 2003 Kan bare få telelnor eller tiscali, den størtse linja hos telelnor syntes jeg blir litt dyr får det jeg bruker maskinen til, går stort sett i spill. Den linjen jeg kikket på har 30Giga grense for nedlasting, jeg har hatt kabel i 3 år med fri nedlasting så der jeg lurer på er (høres sikkert dumt ut) hvor mye ER egentlig 30 giga, jeg spiller VELDIG mye, har masse programmer gående som tar imot pakker 24/7, og alt dette teller jo som nedlasting selv om det ikke er så mye..... På forhånd Takk!! Lenke til kommentar
Kris1 Skrevet 28. august 2003 Forfatter Del Skrevet 28. august 2003 Fant akurat ut at jeg også kan få bluecom, men syntes det er utrolig teit at jeg må betale for montør bare fordi jeg har flere kontakter i hustet..... Lenke til kommentar
agvg Skrevet 28. august 2003 Del Skrevet 28. august 2003 Fant akurat ut at jeg også kan få bluecom, men syntes det er utrolig teit at jeg må betale for montør bare fordi jeg har flere kontakter i hustet..... Det må du vel ikke, det er jo bare og koble det opp slik det skal. Lenke til kommentar
Evilman Skrevet 29. august 2003 Del Skrevet 29. august 2003 bluecom er det billigste alternativet men jeg har gått fra telenor og over til tiscali og er fornøyd med dem så jeg kan anbefale dem Lenke til kommentar
Znoken Skrevet 29. august 2003 Del Skrevet 29. august 2003 bluecom er det billigste alternativet men jeg har gått fra telenor og over til tiscali og er fornøyd med dem så jeg kan anbefale dem Prøv kundeservicen til Tiscali og fortell meg hvor fornøyd du er da... Lenke til kommentar
Bricks Skrevet 29. august 2003 Del Skrevet 29. august 2003 har tiscali nå og er fornøyd med dem.Byttet fra bluecom.Inntrykket så langt er at linja fra bluecom er mere stabil,kundeservice til bluecom var bra for ca ett år siden,men er ikke så bra nå(har feks ikke fått svar på epost) Lenke til kommentar
Dokein Skrevet 29. august 2003 Del Skrevet 29. august 2003 Det kommer vel an på hva du vektlegger mest. Hvis du vil ha gratis etablering(begrenset periode), Norton Internett Security, gratis nedlasting av musikkvideoer i 2 mnd (går ikke på kvoten), dødsstabile linjer, god ping, brukbar kundeservice og hjelpsomhet ved betalingsproblemer så velg Telenor. Vil du ha det motsatte velg Tiscali. Har ikke hatt Bluecom, så der kan jeg ikke uttale meg, men fra en annen tråd: Fikk bluecom for 2 uker siden, 1024/256. I løpet av disse ukene har jeg hatt 70-100 i ping i cs, uansett. Har også ikke greid å uploade mer enn 20kb/sec, enda jeg har 256kbit 30 Gb er mye. Du klarer ikke bruke det opp på spill eller pakker 24/7. Det tilsvarer en nedlasting på 1,5 CD pr. dag. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 29. august 2003 Del Skrevet 29. august 2003 Det kommer vel an på hva du vektlegger mest. Hvis du vil ha gratis etablering(begrenset periode), Norton Internett Security, gratis nedlasting av musikkvideoer i 2 mnd (går ikke på kvoten), dødsstabile linjer, god ping, brukbar kundeservice og hjelpsomhet ved betalingsproblemer så velg Telenor. Kundeservicen til TN er lite og skryte av, og bare og komme i kontakt med den igjenom 05000 er jo 10 minutters lidelse med menyer, talestyring og "gode råd" til du omtrent klikker av raseri. Og når du kommer dit kan de stort sett ikke svare på det jeg spørr etter uansett, ikke kan de sette deg direkte over til kynndige folk heller. Det blir ikke mange ISP-er igjen og velge mellom skal man lete opp en klagepost her og bruke som argument. Lenke til kommentar
Kris1 Skrevet 30. august 2003 Forfatter Del Skrevet 30. august 2003 Takk alle sammen. Ringte litt rundt og pratet med de alle, tror jeg går for Bluecom, ping er det viktigste for meg, skal jeg på død og liv laste ned noe stort så kan jeg gjøre det over natten. Og skal jeg sende og ikke får stor fart så er det ikke mitt problem men motagerens Forvent ny post når jeg skal få det til og virke...hehe Takk igjen Lenke til kommentar
entotre Skrevet 30. august 2003 Del Skrevet 30. august 2003 Det må du vel ikke, det er jo bare og koble det opp slik det skal. Det er vel slik at ADSL'en må hentes fra den "første" kontakten, og at man i tillegg kan risikere at de(n) andre kontakten(e) da blir døde? Slik var det i alle fall her, måtte sende en montør en kjapp tur opp på loftet. Lenke til kommentar
Dipso Skrevet 30. august 2003 Del Skrevet 30. august 2003 Når vi la inn NGT var det iaffal slik, var ikke noe problem da. Vi viste hvor telefonen kom in i huset, så da var det bare å kappe kabelen som lå tilgjengelig inne i veggen, sette på noen sukkerbiter slik at den gikk innom den splitteren som var med routern og så var alt på nett. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 30. august 2003 Del Skrevet 30. august 2003 Det er vel slik at ADSL'en må hentes fra den "første" kontakten, og at man i tillegg kan risikere at de(n) andre kontakten(e) da blir døde? Slik var det i alle fall her, måtte sende en montør en kjapp tur opp på loftet. Man bør sette splitteren _før_ første kontakt, de fleste innstallasjonene i hus har to par i ledningen (analog) og da har man et par som man kan bruke mellom splitteren og modemet. Skal man gjøre dette krever det litt utstyr så som en RJ-tang og eventuelt et kroneverktøy hvis man bruker ELKO-bokser. ADSL-signalet skal ligge på pin 4 og 5 i stikket. ISDN bruker to par så der er det værre med mindre det er tre eller flere par i ledningen. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 30. august 2003 Del Skrevet 30. august 2003 bluecom er det billigste alternativet men jeg har gått fra telenor og over til tiscali og er fornøyd med dem så jeg kan anbefale dem Eg har gått fra telenor 1024/256/30GB til bluecom 2048/256. Telenor skulle ha 750kr i månden for fri bruk 1024/256, bluecom tar 795 for 2048/256. Valget var meget enkelt for meg. Lenke til kommentar
moshpit Skrevet 30. august 2003 Del Skrevet 30. august 2003 Hysj.. Jeg sitter her med 56k. Venta 3 år på adsl. Bor 5 min unna gardermoen. Beste jeg kan få er dobbel isdn. Og det er jo billig Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå