Morten21 Skrevet 28. mai 2012 Del Skrevet 28. mai 2012 Kan man ta 2 kortisonsprøyter for allergi i året? Tenker å ta en nå om noen dager, deretter ta en til rundt 15 juli, og det spm mitt egentlig er, er om det går bra å ta 2 kortisonsprøyter med kun en mnd og 15 dagers mellomrom, eller er dette fyfy? Lenke til kommentar
vidor Skrevet 28. mai 2012 Del Skrevet 28. mai 2012 Min filosofi rundt dette er å bruke minst mulig kortison, men jeg regner med du har vært igjennom runden med andre skolemedisinske medikamenter og at konklusjonen dermed var å benytte kortison. Symptomlindring er vel stort sett koblet opp mot dosering, så du får ta den vurderingen sammen med legen din. Jeg synes i utgangspunktet det er fornuftig å å sette to ganger med lavere dosering enn en stor. Spesielt når det kommer til kortison, og i alle fall når det er snakk om allergi. Lenke til kommentar
Oda1982 Skrevet 28. mai 2012 Del Skrevet 28. mai 2012 Hunden min var allergisk og hun fikk imunterapisprøyter, altså sprøyter som inneholdt de stoffene hun reagerte på. Meningen var at hun i beste fall ble helt kvitt sin allergi. Jeg tror man kan sette imunterapisprøyter på mennesker også. Jeg ser for meg at det er bedre enn å bruke kortison, som kan være et skummelt middel med mange ekle bivirkninger... Men dette ved du sikkert alt om... Lenke til kommentar
Morten21 Skrevet 28. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2012 Ble aldri opplyst om bivirkninger ved bruk av kortison. Men de kortisonsprøytene man bruker for allergi er vel ikke like ille som de som brukes for betennerlser etc? Lenke til kommentar
vidor Skrevet 28. mai 2012 Del Skrevet 28. mai 2012 Noe av det mest effektive og medisinsk dokumenterte når det kommer til allergi er bioresonans. Behandlingen foregår elektromagnetisk så du trenger ikke sprøyte inn noe i kroppen. Her er en oversikt over enkelte terapeuter: http://www.bioresonans.net/terapeuter1.htm Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå