Gå til innhold

[Løst] Ny kjøler til 2600k - vann eller luft?

Anbefalte innlegg

Jeg trenger en ny kjøler til min 2600k og ønsker gode innspill her, jeg har nesten bestemt meg for en H80 men er så mange forskjellige meninger på den og lurer gjerne på om en vanlig luftkjøler er like greit.. Greier ikke å komme fram til noe selv og med min stock kjøler sammen med fin været så må jeg handle fort!! :)

Jeg tenker ikke så mye på overclocking osv, men alt er av interesse:)

Det som er viktig er at jeg kan spille bf3 også i sommer varmen uten problemer

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vann kjøler dårligere og bråker mer.

Edit: Luftkjøling får du mye mer for penga!

Takk for raskt svar, kan du anbefale noen gode luftkjølere?

Jeg har fractal design r3 kabinett og ram uten høye kjølere...

Lenke til kommentar

Nja , at en vannkjøler er dårligere enn feks luftkjølere stemmer ikke , Corsair sin H80 er en grei løsning som er bedre enn stock kjøleren men som også har noen mindre problemer som at pumpen bråker noe og den er ikke helt optimal i forhold til hvordan en vannkjøler kan fungere.

Har man plass i kabinettet sitt så anbefaler jeg gjerne en Noctua NH-D14 , har man ikke plass finnes det et par andre i serien som er LP (low profile) kjølere som nesten yter like bra.

Lenke til kommentar

Ifølge en side som testet de beste luftkjølerne kom Thermalright Archon best ut. Silver arrow slo NH-D14, og Archon slo silver arrow med en smal margin, med kun én vifte. Dette skulle visst være fordi Archon har bedre/smartere kjøleribber. Forskjellen på temperaturene til Archon med en og to vifter, var veldig liten.

Lenke til kommentar

Nja , at en vannkjøler er dårligere enn feks luftkjølere stemmer ikke , Corsair sin H80 er en grei løsning som er bedre enn stock kjøleren men som også har noen mindre problemer som at pumpen bråker noe og den er ikke helt optimal i forhold til hvordan en vannkjøler kan fungere.

Har man plass i kabinettet sitt så anbefaler jeg gjerne en Noctua NH-D14 , har man ikke plass finnes det et par andre i serien som er LP (low profile) kjølere som nesten yter like bra.

Takk, det ble en NH-D14 og den passet perfekt inn i FD r3 kabinette mitt, lett å montere og 30 grader mindre på cpu under spilling ( fra rund 68 grader til 38, ligger på ca 20 på idle ) :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...