Gå til innhold

på jakt etter liten forsterker

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg er på jakt etter en forsterker hvor jeg kan koble til min xbox 360 med toslink og min stasjonære og bærbare pc. Til denne boksen skal jeg kunne plugge i headsettet og så justere hvilken kilde jeg vil motta lyd fra.

Finnes det noe slikt til en billig penge?

mvh

Simen

Endret av sharpspear
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei sveis!

Vet ikke helt hva du legger i "billig penge", men her er to alternativer til omkring 3000,-

Cambridge DacMagic Plus har to TOSLINK innganger, 2 coax og 1 USB. Det gir deg plenty av innganger for ditt bruk. DacMagic kommer godt ut i alle tester og er en veldig god DAC.

Asus Xonar vil også gjøre en god jobb. Den har litt færre innganger, 1 COAX, 1 TOSLINK og 1 USB. Jeg er litt usikker på om du mente du skulle ha begge PCene dine koblet i samtidig, da må du i såfall finne en måte å bruke COAX-inngangen, men mange PCer har dette. Anbefaler uansett DacMagic Plus over denne.

Dersom disse ble litt dyrere enn du hadde tenkt, kan du ta en titt på Argon DA1 fra Hifi-klubben. Den er heller ikke er noe dumt valg og koster ca. 1500,- Den har som Asusen bare 1 COAX, 1 TOSLINK og 1 USB, men som forklart over kan det gjøre jobben for deg.

Lenke til kommentar

Hvis jeg leser riktig så ønsker han seg forsterker, med mulighet for hodetelefoner, og ikke en ren hodetelefon forsterker.

Har selv bestilt med Wyred 4 Sounds mINT forsterker for PC anlegget mitt. Da kan jeg bruke høytallere når jeg ønsker, med meget god lyd. Koble til flere kilder digitalt og analogt, samt utgang for hodetelefonforsterker, og intern hodetelefon forsteker. Samt mye kraft i en liten innpakkning.

Grunnen til at jeg ikke vil bruke den interne hodetelefonforsterkeren er at etter min erfaring så er det ikke etter veldig lang tids bruk at utgangen får dårlig kontakt når de blir dratt ut og inn hele tiden, og med egen hodetelefonforstekrer så kan pluggen være i hele tiden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...