Gå til innhold

Oppgradering av skjermkort til maks 3500kr.


Anbefalte innlegg

Heisann! Har tenkt til og oppgradere skjermkortet på pcn min da jeg er litt kresen på FPS og lagger litt med det skjermkortet jeg har nå.

 

Mitt nåværende spec:

HK: Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3

Prossesor:Intel® Core i5-2500K Processor 3.3GHz

GPU: XFX Radeon HD 6870 1GB GDDR5 "Dual Fan"

PSU: Husker ikke navn, men den er på 600W.

Minne:Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 4GB x2

 

 

Pcn brukes opprinnelig til spilling, spill som WoW, Diablo3, LoL, MW3.

Om noen har noen forslag til hva jeg burde oppgradere til, eller andre innspill så bare kjør på. Setter stor pris på all den hjelpen jeg kan få.

Dersom du har ett forslag til ett billigere skjermkort så er det også helt greit, men ikke noe høyere pris en 3.5k da dette er maks.

 

Takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du får dog ikke en enorm ytelseøkning når du oppgraderer fra et 6870 til et 670 / 680.

Personlig hadde jeg spart litt lenger og kjøpt når skjermkortene har falt litt mer i pris eller når neste toppkort kommer ut.

Hei! Dersom det og bytte skjermkort ikke vil gi en enorm ytelsesøkning, er det noe annet jeg kan bytte ut og slippe laggen? :) Endret av Tyven1
Lenke til kommentar

Du vil få bedre fps ja, men en enorm ytelseøkning vil det trolig ikke være.

Som regel kan noen justeringer på det visuelle sørge for at du får en langt bedre spillopplevelse uten at det egentlig vises så godt :

 

*Generelt vil man ikke legge godt merke til AA på 1680 eller høyere oppløsning. Har man det på feks 16x kan man gå ned til 8x eller 4x

*MSAA bør byttes med FXAA

 

Dette er innstillinger du kan prøve ut og som ofte gir en rask forbedring i fps, men jeg anbefaler at du tester litt rundt og ser på hva som kan gi deg enda bedre fps, ofte så er det en del og hente og man kan gå fra uspillbart til virkelig spillbart på 123.

 

Jeg ser nå at du kan ha hele 40fps å hente på ved å bytte til et 680 i BF3 så jeg tok litt feil der, men jeg mener personlig at et 6870 kan gjøre en bra jobb fortsatt en stund fremover.

Endret av Malvado
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...