Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Velger man hva man blir tiltrukket av?

Anbefalte innlegg

Ok, jeg må først si at jeg ikke er helt sikker på om dette er riktig forum for dette. Flytt det gjerne.

Til poenget så har jeg før alltid tenkt at når man blir tiltrukket av noen så er det noe man ikke har kontroll over. Det begynner jeg å tvile på nå og lurer på hva flere tenker om det.

Her snakker jeg mest om førsteinntrykket, når man blir mer kjent med noen er det flere ting som spiller inn. Det jeg mener er når du bare ser noen på gata, på facebook etc. eller bare snakker med dem veldig kort f. eks.

Jeg har begynt å merke at jenter blir mye mer attraktive når jeg vil at de skal være det.

Kroneksempelet er en venninne til en venninne av meg. Da hun begynte på skolen min tenkte jeg "hun ser litt merkelig ut, litt søt kanskje". Det var helt til jeg kom over et bilde av henne jeg synes var fint. Jeg så ganske lenge på det også, og det gjorde meg mer oppmerksom. Så etter å ha sett lit mer på henne, ble hun plutselig dritfin og i særklasse. Hver gang hun gikk forbi måtte jeg snu meg i beundring. Men hun så jo helt lik ut som i begynnelsen, da jeg synes hun så rar ut.

Så har jeg i ettertid merket flere ganger at når jeg "vil" bli tiltrukket av en jente så er det mye lettere. Innstiller jeg meg på at hun er fin, og ser godt etter så blir hun finere også.

Blir litt på samme måten som når man hører noe med åpent sinn er det lett å være enig med det. Hører man det med innstillingen at det er feil blir man aldri enig med det. Hvis det er sånn, burde man kunne få et åpnere sinn.

Sånn som det er nå, ser jeg på 90% av jenter og tenker at de kunne jeg ikke tenkt meg en gang. Klart det ikke er sant på ekte, men det er sånn førsteinntrykket mitt fungerer. Nå skjønner jeg at(med visse grenser) at det er det å få opp øynene for noen som er det viktigste i førsteinntrykket, ikke kjærlighet på første blikk eller sånt tull.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hehe jeg er faktisk litt enig med deg, men i mitt tilfelle er ikke dette noe jeg kan styre. Jeg husker veldig godt Lene fra døden på oslo s. Eneste jeg gjorde var å lese et lite avdrag ifra filmen i en bok på skolen og jeg var helt betatt. Og når jeg da først filmen ble jeg jo helt forelska. Akkurat som om jeg hadde innstilt meg på at hun var digg utifra det jeg hadde lest...

Men det virker noen ganger motsatt også, har hatt jenter som jeg fikk et veldig godt øye til med en gang utifra en stor forsamling, men ettersom jeg ble kjent med de så ble de ikke noe digge lenger.

Lenke til kommentar

I just say: "Rationalization, repression and compensation" :)

Den skjønte jeg ikke, må innrømme det.

Mennesker har ulike forsvarsmekanismer, som dei bruker i ulike situasjoner. Det her er dine, i alle fall i denne situasjon:)

Med andre ord, det er normalt at du begynte å like ho etter kvart. Det er sånn du er;)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...