AnonymDiskusjon Skrevet 27. mai 2012 Del Skrevet 27. mai 2012 Jeg har to bekjente som er venner. Jenten har unge og samboer som reiser mye vekk grunnet jobb. Hun har fått seg en guttevenn som blant annet er en del på besøk hos henne, og hun hos han. De går også mye turer sammen. Jeg er ikke god på samlivssituasjoner, så derfor spør jeg dere; er dette helt vanlig? Mine tanker rundt dette er at hun sikkert er ensom, som sagt har samboeren en jobb hvor han reiser mye, og tar ofte med seg ungen deres. Begge er i begynnelsen av tyveårene. Så, er dette vanlig blant folk, og funker dette helt normalt uten at det blir følelser og lyster involvert? De møttes gjennom felles arbeidsplass, og har kjent hverandre i ca et halvt år. Hun og samboeren har ihvertfall vært sammen i nærmere 4 år. Grunnen til at jeg lurer er fordi jeg holder på med "guttevennen" uten at det er forpliktelser involvert. Bør jeg bekymre meg for at det er noe på gang mellom dem, eller kan de oppriktig talt bare være gode venner? Anonym poster: a8375dfc93d59c44ccee542013bd5dfc Lenke til kommentar
Vrengtpolvott Skrevet 28. mai 2012 Del Skrevet 28. mai 2012 Vanskelig å svare på uten å kjenne personene. I dagens samfunn er det ikke uvanlig at motsatte kjønn kan være veldig gode venner og henge sammen uten at det betyr noe. Om mannen i familien reiser mye og tar med barnet kan det godt hende hun bare er ensom og liker å henge med en god venn, som tilfeldigvis er av det motsatte kjønn. På den annen side kan det også hende at de har noe på gang. Som sagt, vanskelig å si uten å kjenne personene. Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 28. mai 2012 Del Skrevet 28. mai 2012 Eksen min er nå samboer med sin venn, som hun ikke hadde følelser for og bare var venner med. Så jeg velger å si nei. Et stort nei, og folk som tror noe annet er naive. 2 Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 28. mai 2012 Del Skrevet 28. mai 2012 Det er ikkje ditt problem. 2 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 29. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2012 Vel, det blir mitt problem siden jeg holder på med han. Vi har av og til hatt sex, men det har ikke skjedd så ofte i det siste. Derfor jeg er så mistenkelig. Men vil ikke virke som den sjalu dama, vi er jo ikke sammen eller har noen som helst forpliktelser ovenfor hverandre. Anonym poster: a8375dfc93d59c44ccee542013bd5dfc Lenke til kommentar
Dellers Skrevet 29. mai 2012 Del Skrevet 29. mai 2012 (endret) Jeg skjønner ikke denne tanken om at to av motsatt kjønn ikke bare kan være venner. Jeg kommer selv nesten like godt overens med begge kjønn, og ser ikke helt hvordan det skal være noe merkelig i det. De fleste jeg veit om har da også mange venner av begge kjønn uten at det er noe å rope hurra for. Bodde en periode sammen med kjæresten til en kompis av praktiske grunner (studier), og det var fullstendig ukomplisert. Skjønner ikke at folk ble så "jøss" av det. Endret 29. mai 2012 av Dellers Lenke til kommentar
Coffee Break Skrevet 30. mai 2012 Del Skrevet 30. mai 2012 For voksne mennesker er det såklart ikke noe problem å kun være venner med det motsatte kjønn... For ungdom er det nok derimot en helt annen sak. Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 30. mai 2012 Del Skrevet 30. mai 2012 For voksne mennesker er det såklart ikke noe problem å kun være venner med det motsatte kjønn... For ungdom er det nok derimot en helt annen sak. Hva vil du definere som voksen? 30+ ? Lenke til kommentar
Coffee Break Skrevet 30. mai 2012 Del Skrevet 30. mai 2012 (endret) Vil egentlig ikke si en bestemt alder, da en 22-åring ofte kan være "voksnere" enn en 30-åring. Men la oss ta den generelle studenten da, de fleste vil vel være enige i at de fleste har gode venner av det motsatte kjønn uten at det er romantiske følelser inne i bildet? Det er jo ikke sånn at man løper rundt og får følelser for hver eneste person man får kontakt med, eller kun blir venner med de man er seksuelt tiltrukket av? Såfremt man ikke er i pubertetsalderen. Jeg kjenner, med hånden på hjertet, ikke en eneste person som ikke har venner av det motsatte kjønn de ikke har følelser for. Såklart skjer det engang i blant, men det er ikke standarden for individer over en viss alder... Endret 30. mai 2012 av Coffee Break Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 30. mai 2012 Del Skrevet 30. mai 2012 ... Per i dag er det slik. Det finnes ingen garantier for at to venner, hvor begge i løpet av en periode blir singel, plutselig skulle havne i sengen sammen. Fra der er veien kort til forhold. Men det kan og bare bli med sengekosen. Ingen vil erkjenne noen særlige følelser for noen før de faktisk ser at de har en sjanse. Tror du at han som stakk av med samboeren min (og sparket ut sin samboer i fra huset de bygde sammen) erkjente noen følelser for min eks før jeg var ute av bilde? "Venner". For alt jeg vet var det han som svartmalte forholdet mitt til eksen min slik at det førte til bruddet. Dette vet man ikke. Man kan bare ikke forutsi det. Dette er ikke kvantifiserbart. Man tar sjanser. I perioder er det medvind og i andre perioder er det motvind. “You may be deceived if you trust too much, but you will live in torment if you do not trust enough” Lenke til kommentar
Coffee Break Skrevet 30. mai 2012 Del Skrevet 30. mai 2012 Jeg mente ikke at det aldri skjedde, de fleste har vel vært borti det engang eller opptil flere for den saks skyld. Men det at to personer av det motsatte kjønn ikke kan være venner, og kun venner, er i mine øyne feil. Det vil jo alltid stå på selve personene, livssituasjonen og andre lignende faktorer, men i utgangspunktet er det helt normalt og veldig vanlig for de fleste Lenke til kommentar
Nittutt Skrevet 30. mai 2012 Del Skrevet 30. mai 2012 Enkelt svar: Nei. Det er ikke mulig med mindre gutten i "vennskapet" er homofil. Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 30. mai 2012 Del Skrevet 30. mai 2012 Klart de bare kan være venner. Ikke at jeg med mine 18 år har mye erfaring, men er i et 3års forhold, der jeg konstant har hatt flere venninner hele tiden. Jeg har også fått nye venninner mens forholdet har gått sin gang, og jeg ser ikke på det som noe problem. Men siden denne situasjonen er slik at fyren er singel, så kan det godt hende at han har andre tanker i hodet enn å bare være venner, men er ikke umulig at han bare vil være venn med dama heller. Vanskelig situasjon, det er det. Lenke til kommentar
Ideal Skrevet 30. mai 2012 Del Skrevet 30. mai 2012 Tror du at han som stakk av med samboeren min (og sparket ut sin samboer i fra huset de bygde sammen) erkjente noen følelser for min eks før jeg var ute av bilde? "Venner". For alt jeg vet var det han som svartmalte forholdet mitt til eksen min slik at det førte til bruddet. Selvfølgelig er det akkurat det som skjedde! Dette er typisk fremgangsmetode for slike vennetyper. Jeg kaller de "kølapp-kompis". De spiller en slags kompisrolle, mens de flørter alt de makter, og ved enhver anledning anstrenger de seg for å fremstille deg som sjalu eller kontrollerende, og dersom en konflikt oppstår mellom deg og dama, så melker de denne anledningen for det den er verdt. Gjerne anstrenger de seg også for å starte en konflikt med deg, og deretter fremstiller de det som at det var du som hisset deg opp uten grunn etc. Har sett slike folk før. Hadde en stund ei dame som hadde så flotte bryster, var ikke måte på hvordan folk la seg på hjul. Han ene "kompisen" hennes som "var så kul" startet en masse bråk ved å bevisst provosere meg mens hun var på toalettet (dama di har så fine pupper, skulle likt å knulle henne, etc, den typen utsagn), og når hun kom ut fremstilte han det som om at det var jeg som hadde hisset meg opp og var sjalu og kontrollerende etc. Jeg kan love deg at det svinet hadde ikke rent mel i posen når han var "kompis" med exdama di mens dere var sammen, han hadde en baktanke fra start til slutt. Slike folk har ingen ære og fortjener å tjores fast og piskes på Youngstorvet for offentlig anskuelse og ydmykelse. Lenke til kommentar
Nittutt Skrevet 30. mai 2012 Del Skrevet 30. mai 2012 Hvis du kan 100% ærlig si at du ikke hadde pult de venninnene du har anskaffet deg i det forholdet du er i nå - så kan jeg se synspunktet ditt. Men det er dessverre ikke slik hjernen til menn fungerer. Vi trenger en form for fysisk attraksjon (eller psykisk i noen tilfeller) for å føle oss komfortable med det motsatte kjønn. Derfor er det ALDRI greit at en kvinne i et forhold er "god venn" med en mann (som ikke er homofil). For det skjer ikke at han ikke har andre motiver. Lenke til kommentar
Ideal Skrevet 30. mai 2012 Del Skrevet 30. mai 2012 Det er kun 17 år gamle jomfruer uten livserfaring som tror at mannfolk "bare vil være kompis" med kjæresten de har, folk som har en teoretisk tilnærming til livet. I virkeligheten fungerer ikke livet slik. Lenke til kommentar
Nittutt Skrevet 30. mai 2012 Del Skrevet 30. mai 2012 Tror du at han som stakk av med samboeren min (og sparket ut sin samboer i fra huset de bygde sammen) erkjente noen følelser for min eks før jeg var ute av bilde? "Venner". For alt jeg vet var det han som svartmalte forholdet mitt til eksen min slik at det førte til bruddet. Selvfølgelig er det akkurat det som skjedde! Dette er typisk fremgangsmetode for slike vennetyper. Jeg kaller de "kølapp-kompis". De spiller en slags kompisrolle, mens de flørter alt de makter, og ved enhver anledning anstrenger de seg for å fremstille deg som sjalu eller kontrollerende, og dersom en konflikt oppstår mellom deg og dama, så melker de denne anledningen for det den er verdt. Gjerne anstrenger de seg også for å starte en konflikt med deg, og deretter fremstiller de det som at det var du som hisset deg opp uten grunn etc. Har sett slike folk før. Hadde en stund ei dame som hadde så flotte bryster, var ikke måte på hvordan folk la seg på hjul. Han ene "kompisen" hennes som "var så kul" startet en masse bråk ved å bevisst provosere meg mens hun var på toalettet (dama di har så fine pupper, skulle likt å knulle henne, etc, den typen utsagn), og når hun kom ut fremstilte han det som om at det var jeg som hadde hisset meg opp og var sjalu og kontrollerende etc. Jeg kan love deg at det svinet hadde ikke rent mel i posen når han var "kompis" med exdama di mens dere var sammen, han hadde en baktanke fra start til slutt. Slike folk har ingen ære og fortjener å tjores fast og piskes på Youngstorvet for offentlig anskuelse og ydmykelse. Jeg syntes ikke de fortjener straff. Jeg syntes heller det skal bli allmennkunnskap at gutter som er heterofile ALLTID har en baktanke med jentene de befinner seg i et "vennskap" med. Lenke til kommentar
Dellers Skrevet 30. mai 2012 Del Skrevet 30. mai 2012 Enkelt svar: Nei. Det er ikke mulig med mindre gutten i "vennskapet" er homofil. Tull. Se mitt svar lenger opp. Det finnes de av oss som tenker med hodet og ikke penis. Tro det eller ei. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå