Gå til innhold

Noen som har erfaring med Asus P8Z77-V Pro og wifi?

Anbefalte innlegg

Noen som har erfaringer med Asus P8Z77-V Pro og medfølgende wifi? Sliter veldig med å finne bra trådløstkort/usb, så tenkte kanskje hk med intgr. wifi kunne være tingen. De bærebare funker som bare julingen, men stasjonøre sliter jeg med, så håpet kanskje dette kortet kunne være løsningen på mine problemer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kobler bare nettkabelen inn i en bærbar og får trådløs gjennom den, hvis det trengs.

1. Koble inn nettkabel i laptop og stasjonær.

2. Gå inn på kontrollpanel > nettverk og internett > nettverk- delingssenter.

3. Administrer nettverkstilkoblinger på høyresiden.

4. marker lokal nettverkstilkobling og trådløs nettverkstilkobling

5. høyreklikk på trådløs nettverkstilkobling og opprett bro.

Det tar vanligvis rundt 1-3 minutter før nettet kommer på den stasjonære. Jeg anbefaler ikke denne metoden hvis du skal spille spill som krever bra nettverkstilkobling, siden du får litt delay (jeg merker det ikke).

Om du får problemer med nettverket på laptoppen senere er det bare å slette brua du opprettet, eller gå på koble til nettverk. Eventuelt diagnostiser og reparer.

Lenke til kommentar

Alfa AWUS036H er et rimelig og utrolig godt trådløstkort med laang rekkevidde.

Hvis du likevel skal skaffe nytt HK så er det sikkert ingenting i veien med en slik løsning. Jeg her ingen erfaring med akkurat dette selv, men har heller ikke sett eller hørt noe utpreget negativt.

Hvis du allerede har et hovedkort ville jeg heller brukt 200kr på et USB-kort el. som f.eks Alfa AWUS.

Lenke til kommentar

Alfa AWUS036H er et rimelig og utrolig godt trådløstkort med laang rekkevidde.

Hvis du likevel skal skaffe nytt HK så er det sikkert ingenting i veien med en slik løsning. Jeg her ingen erfaring med akkurat dette selv, men har heller ikke sett eller hørt noe utpreget negativt.

Hvis du allerede har et hovedkort ville jeg heller brukt 200kr på et USB-kort el. som f.eks Alfa AWUS.

Har googlet den litt og alle trådene jeg finner er det snakk om å bruke den med bærbar, men den funker på stasjonær også? Kanskje dette endelig er løsningen på marerittet med trådløst nett på den stasjonære. Har prøvd masse forskjellig, og ingenting som fungerer optimalt, men denne virker lovende. Får vell slenge inn en bestilling på ebay, hvis den fungerer på stasjonær vell og merke

Lenke til kommentar

Noen som har erfaringer med Asus P8Z77-V Pro og medfølgende wifi? Sliter veldig med å finne bra trådløstkort/usb, så tenkte kanskje hk med intgr. wifi kunne være tingen. De bærebare funker som bare julingen, men stasjonøre sliter jeg med, så håpet kanskje dette kortet kunne være løsningen på mine problemer.

Jeg bruker nevnte hovedkort og synes wifi-kortet er stabilt med helt kurrant rekkevidde. Den er koblet opp mot en dlink - ruter.

Det eneste negative jeg ser er den spesielle tilkoblingen av wifi- antennen som gjør at man ikke kan bruke antenner med den tradisjonelle tilkoblingstypen.

Endret av kaffegruff
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...