jaycutler Skrevet 27. mai 2012 Del Skrevet 27. mai 2012 Holder for tiden på å bygge ny pc, men er litt i tvil om jeg skal ha et annet hovedkort. Det jeg lurer på er om det bare er å ta av cpu vifta og ta ut prosessoren og sette den i det nye hk, også sette cpu vifta oppå? Eller må jeg rense bort kjølepastaen og legge et nytt lag? Lenke til kommentar
ZiggyS Skrevet 27. mai 2012 Del Skrevet 27. mai 2012 Jeg vil absolutt anbefale å legge på ny kjølepasta ja. Lenke til kommentar
Occi Skrevet 27. mai 2012 Del Skrevet 27. mai 2012 Du kan, men det er ikke anbefalt mtp. pastaen skal jo jevne ut forskjellene mellom CPUen og kjøleren slik at varmeoverføringen er optimal. Hvis du bare gjør slik kan det hende at overføringen ikke optimal pga. den kan være hard etter bruk o.l. Lenke til kommentar
Saft Suse Skrevet 27. mai 2012 Del Skrevet 27. mai 2012 Anbefales aboslutt å rense den for kjølepasta for så å legge nytt lag ja. Vær forsiktig når du fjerner den gamle. Ikke bruk noe som kan ripe opp overflatene. Lenke til kommentar
ZiggyS Skrevet 27. mai 2012 Del Skrevet 27. mai 2012 Om du dynker en klut med f.eks. kondensfjerner, og tørker av, så går det der helt fint. Lenke til kommentar
jaycutler Skrevet 27. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2012 Du kan, men det er ikke anbefalt mtp. pastaen skal jo jevne ut forskjellene mellom CPUen og kjøleren slik at varmeoverføringen er optimal. Hvis du bare gjør slik kan det hende at overføringen ikke optimal pga. den kan være hard etter bruk o.l. Nå er dette eb hekt ny pc, som enna ikke har vært startet opp. Kun satt sammen delene. Skal jeg bytte hk så vil det bli gjort før jeg kobler til strøm og starter pcn for første gang. Hadde vært det enkleste å bare flytte det over... For har ikke peil på hvor mye kjølepats jeg skal ha på. Lenke til kommentar
Saft Suse Skrevet 27. mai 2012 Del Skrevet 27. mai 2012 En allround grei mengde pasta får du ved å legge en stripe, omtrent en millimeter tykk, fra topp til bunn (bunnen er da siden som har trekanten i nederste venstre hjørne). La det bli igjen to millimeter fra endene av stripen til topp og bunn. Når du så legger kjøleren oppå vil det spre seg ganske jevnt utover. Er du i tvil finnes det guider spredd på netter om applikasjon av kjølepasta med bare et raskt søk. Lenke til kommentar
ZiggyS Skrevet 27. mai 2012 Del Skrevet 27. mai 2012 (endret) Er du i tvil finnes det guider spredd på netter om applikasjon av kjølepasta med bare et raskt søk. Ja, for dette kommer an på hvilken prosessor du har. Noen skal ha en dott i midten, noen skal ha vertikal linje, og andre skal ha horisontal linje (i forhold til trekanten i hjørnet), mens andre igjen skal spres utover (men det er stort sett for laptopprosessorer tenker jeg). Edit : Denne tenker jeg er grei å følge : For AMD-prosessor : http://www.arcticsilver.com/amd_application_method.html# For Intel-prosessor : http://www.arcticsilver.com/intel_application_method.html# Endret 27. mai 2012 av ZiggyS Lenke til kommentar
jaycutler Skrevet 27. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2012 Med fare for å falle inn under Murphys lov, tror jeg nesten at jeg bør holde meg unna det der. Får vell heller ta til takke med hk jeg har(Gigabyte p67a-d3-b3). Hadde et lite håp om at det bare var å flytte det over, men ser nå at med min flaks når det kommer til tekniske ting bør jeg holde meg unna..... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå