MrL Skrevet 27. mai 2012 Del Skrevet 27. mai 2012 Vi er 2 stk på 21 år som skal reise, men en på 20 har lyst til å være med (roadtrip). Hvordan går det iforhold til at han ikke er myndig? Vil han bli nektet å komme på alle utesteder osv? Hvilke andre problemer kan man få? Lenke til kommentar
*F* Skrevet 27. mai 2012 Del Skrevet 27. mai 2012 Han vil nok bli nektet adgang om aldersgrensen er over 20. Lenke til kommentar
Chandon Skrevet 28. mai 2012 Del Skrevet 28. mai 2012 Aldersgrensen de fleste steder (barer o.l som utelukkende driver med.. vel, bar-virksomhet) er 21 år. Hvis en bar av et slag også er restaurant kan det hende de ikke opererer med aldersgrense. Hilsen en som har vært minor i USA i mange år. Lenke til kommentar
MrL Skrevet 28. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2012 Ah okei, det var vel egentlig som forventet. Da får vi se hva vi gjør;) Lenke til kommentar
Uncle Scrooge Skrevet 28. mai 2012 Del Skrevet 28. mai 2012 Kommer nok til å klare å få kjøpt alkohol på barer/restauranter osv. Kan være litt verre med utesteder da. Hvis de spør om ID, bare si at du har glemt den og gå videre, ikke begynn med fake ID ihvertfall. Lenke til kommentar
Chandon Skrevet 28. mai 2012 Del Skrevet 28. mai 2012 På de fleste restauranter jeg har vært på spør de alle i selskapet som skal ha alkohol, om ID. Selv tante Olga på to-og-nitti. Lenke til kommentar
Atmosphere Skrevet 28. mai 2012 Del Skrevet 28. mai 2012 Jeg har inntrykk av at det er 50/50 om man blir spurt, men det er ikke noen poeng å teste grensene … Det er vel faktisk ulovlig å prøve å handle alkohol når man er under 21 der, i forhold til i Norge … Lenke til kommentar
Uncle Scrooge Skrevet 28. mai 2012 Del Skrevet 28. mai 2012 Er jo bare å ikke ha med seg ID. Hvis du får kjøpt så er det greit, de (politiet eller lignende) kan ikke bevise at du er under 21. Hvis de spør, så sier du bare at du har glemt, da får du antakeligvis ikke kjøpt, så får du enten drikke cola eller gå til neste plass. Har også inntrykk av at jeg ble spurt om legg på ca. 50% av plassene. Lenke til kommentar
SerenityStar Skrevet 31. mai 2012 Del Skrevet 31. mai 2012 Jeg har inntrykket av det er ganske strengt. Jeg hadde også vurdert å droppe personen på 20. For hvis ikke blir det sånn at dere ikke kommer inn noe sted pga h*n og da blir man fort lei.. Lenke til kommentar
Christeven Skrevet 31. mai 2012 Del Skrevet 31. mai 2012 (endret) Jeg var på utveksling i San Diego, du kan bare glemme å komme inn på et utested uten ID. Ble sjeldet spurt på restauranter. Dere kan alle ha det gøy uansett, men han kan nok ikke være med ut. Endret 31. mai 2012 av Christeven Lenke til kommentar
Christeven Skrevet 31. mai 2012 Del Skrevet 31. mai 2012 Er jo bare å ikke ha med seg ID. Hvis du får kjøpt så er det greit, de (politiet eller lignende) kan ikke bevise at du er under 21. Hvis du tror det funker å si til politiet i USA at du har glemt ID, og de bare lar deg gå, har du ikke møtt på amerikansk politi 1 Lenke til kommentar
Anti LFC Skrevet 31. mai 2012 Del Skrevet 31. mai 2012 (endret) Er 19 og var i Florida i Mars, og da gikk det egentlig helt greit å kjøpe drikke på barer og restauranter. Nå ser jeg en del eldre ut og merket at de ofte anslo meg til å være over 21. På en restaurant spurte de ikke meg om ID, men dama som også er 19 ble spurt, og da svarte hun bare at hun ikke hadde med seg ID, og da lot de det gå. Å kjøpe drikke på Wallgreens o.l. kunne jeg derimot bare glemme. Endret 31. mai 2012 av Anti LFC Lenke til kommentar
MrL Skrevet 31. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2012 Takk for svar, ja spørsmålet er jo hva som skjer om man blir ferska, politiet er vel litt strengere der borte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå