Gå til innhold

Å være 20 år i USA

Anbefalte innlegg

Vi er 2 stk på 21 år som skal reise, men en på 20 har lyst til å være med (roadtrip). Hvordan går det iforhold til at han ikke er myndig? Vil han bli nektet å komme på alle utesteder osv? Hvilke andre problemer kan man få?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Aldersgrensen de fleste steder (barer o.l som utelukkende driver med.. vel, bar-virksomhet) er 21 år. Hvis en bar av et slag også er restaurant kan det hende de ikke opererer med aldersgrense.

Hilsen en som har vært minor i USA i mange år.

Lenke til kommentar

Er jo bare å ikke ha med seg ID. Hvis du får kjøpt så er det greit, de (politiet eller lignende) kan ikke bevise at du er under 21. Hvis de spør, så sier du bare at du har glemt, da får du antakeligvis ikke kjøpt, så får du enten drikke cola eller gå til neste plass. Har også inntrykk av at jeg ble spurt om legg på ca. 50% av plassene.

Lenke til kommentar

Er jo bare å ikke ha med seg ID. Hvis du får kjøpt så er det greit, de (politiet eller lignende) kan ikke bevise at du er under 21.

Hvis du tror det funker å si til politiet i USA at du har glemt ID, og de bare lar deg gå, har du ikke møtt på amerikansk politi ;)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Er 19 og var i Florida i Mars, og da gikk det egentlig helt greit å kjøpe drikke på barer og restauranter. Nå ser jeg en del eldre ut og merket at de ofte anslo meg til å være over 21. På en restaurant spurte de ikke meg om ID, men dama som også er 19 ble spurt, og da svarte hun bare at hun ikke hadde med seg ID, og da lot de det gå. Å kjøpe drikke på Wallgreens o.l. kunne jeg derimot bare glemme.

Endret av Anti LFC
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...