Gå til innhold

Harman Kardon bilbatteri?

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har en Harman Kardon iPod dokkingstasjon som jeg ofte bruker på stranda og diverse andre steder hvor det ikke er tilgang til strøm. Da benytter jeg meg av 8x D- batterier som det er støtte for i dokkingen. Spørsmålet mitt er om noen har forslag til en rimeligere måte å gjøre dette på da det blir ganske dyrt å bytte batterier hele tiden. Jeg tenkte det kanskje gikk an å bruke bilbatteri, men er usikker på hvordan man får det til i praksis. Leste et sted at man i teorien kunne koble batteriet direkte inn i batterirommet ved å koble en kabel til pluss og minus polene. Den bruker 8 batterier og hvert av dem er på 1,5 v. Legger man sammen det får man 12v som er samme spenning som et bilbatteri. Dette var riktignok ment for boomblaster, men prinsippet er jo likt i denne spilleren. Noen som tror det vil funke og kan jeg evt komme til å ødelegge noe hvis jeg prøver? Tar gjerne i mot andres erfaringer og meninger om dette med stor takk! :)

Joakim

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjøp heller en kabel du plugger i 12v uttaket i bilen, og kapp enden av kabelen for å tilpasse. Da har du sikring som passer på.

Skulle du være uheldig å kortslutte ett bilbatteri så er det faktisk meget store strøm mengder som er der.

http://www.youtube.com/watch?v=d_TnsHu2u4c

Det er også meget tungt å drasse med seg. Har du sjekket ut solcelle paneler? Tipper du er på stranda når det er sol.

Lenke til kommentar

Takker for svar!

Jeg forstår risikoen ved å gjøre det ja, så får la være. Har selv tenkt tanken med oppladbare batterier, så mulig jeg investerer i et par sett etterhvert. I mellomtiden har jeg fått låne en 12 - 230v omformer av en kompis som jeg tenkte å teste ut. Burde vel funke bra?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...