Anderspr0 Skrevet 27. mai 2012 Del Skrevet 27. mai 2012 Hei. Kjøpte meg en Venom CPU vifte for noen måneder siden. Stakk hånden inni igår for å flytte en kabel som lå litt innpå en annen vifte, da klarte jeg å sette hånden i CPU-vifta så plastbitene flyger rundt. Denne kan vel bare byttes med en annen 4 pins PWN vifte? Bestilte en Noctua NF-B9 fra komplett. http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=659930 Lenke til kommentar
claes Skrevet 27. mai 2012 Del Skrevet 27. mai 2012 Nå er ikke jeg sikker på hva den siste pin'en gjør, men det funker fint med 3-pins og. Har selv en NH-D14 med 2 noctua vifter som kun har 3-pin. Funker veldig bra det, den ene går til PWR (iirc) og ene til CPU på HK. Hvordan festes vifta egentlig på heatsinken der? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jDflNq Skrevet 27. mai 2012 Del Skrevet 27. mai 2012 (endret) Vifta festes ved hjelp av noen "hengsler" gjetter jeg på. Om du ser på heatsinken så går den innover en plass. Så det festes mellom der det går innover og hullene på vifta. Her har du et bilde som burde være forståelig. Endret 27. mai 2012 av Slettet-jDflNq Lenke til kommentar
Anderspr0 Skrevet 27. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2012 (endret) Studerer du bildet, så ser du hvordan det er til meg. Slike gummi fester med bøy, som skal stå i hullene på heat-sink. Grunnen til at jeg valgte 4-pins er at HK mitt har 4 pins "CPU" spot, slik at man styrer viften med CPU setup. Men viften gikk bestandig på fult, grunnen vet jeg ikke. Hadde ett genialt program som styrte etter auto, turbo, normal, stille, miljøvennlig osv, men reinstallerte nylig OS, og husker ikke hva den heter. Speedfan funket ikke. BTW vifta til Venom var snodig, kan brekke av bladene som spagetti, lol Endret 27. mai 2012 av Anderspr0 Lenke til kommentar
claes Skrevet 27. mai 2012 Del Skrevet 27. mai 2012 Software du snakker om pleier å "følge med" hovedkortet. Husker jeg hadde sånn fra Asus på mitt forrige, sjekk driver/utilities på hjemmesiden Uansett tror jeg ikke du vil trenge noe slikt med noctua vifte®, jeg syntes ihvertfall ikke de lager noe særlig lyd på maks * Ja, er slik på NH-D14 jeg har. Men på denne er jo kortsidene flate og det så ikke ut til å være noen hengsler på vifta. Ser dog den gule gummiknotten nå og tror jeg skjønner hvordan de festes. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå