KrHeLiX Skrevet 27. mai 2012 Del Skrevet 27. mai 2012 Hei, jeg trenger et nytt skjermkort ettersom det gamle tok kvelden pga. varme, og som igjen tok med seg strømforsyningen i samme slengen. Men så var det det med pci express.... Hovedkortet mitt (MSI 975X Platinum PowerUp Edition) støtter PCI-EX. x16 De nye skjermkortene nå er jo 2.0++ Så det jeg lurer på er om jeg kan bruke dette skjermkortet? med hovedkortet nevnt over? Evnt. kan dere anbefale et billigere (rundt 5-600), jeg spiller ikke så mye av de nyeste spillene, bare det kan ta minecraft og red alert 2 så er jeg egentlig fornøyd. Eneste viktige kravet er at det støtter full HD og har HDMI + DVI tilkobling. Trenger da også en ny billig strømforsyning, minimum 600w maksimum 800w, anbefalinger? Takk for svar, hilsen utdatert pc-hobbyist Lenke til kommentar
lkjelsberg Skrevet 27. mai 2012 Del Skrevet 27. mai 2012 krl' timestamp='1338122894' post='19311850']Hei, jeg trenger et nytt skjermkort ettersom det gamle tok kvelden pga. varme, og som igjen tok med seg strømforsyningen i samme slengen. Men så var det det med pci express.... Hovedkortet mitt (MSI 975X Platinum PowerUp Edition) støtter PCI-EX. x16 De nye skjermkortene nå er jo 2.0++ Så det jeg lurer på er om jeg kan bruke dette skjermkortet? med hovedkortet nevnt over? Evnt. kan dere anbefale et billigere (rundt 5-600), jeg spiller ikke så mye av de nyeste spillene, bare det kan ta minecraft og red alert 2 så er jeg egentlig fornøyd. Eneste viktige kravet er at det støtter full HD og har HDMI + DVI tilkobling. Trenger da også en ny billig strømforsyning, minimum 600w maksimum 800w, anbefalinger? Takk for svar, hilsen utdatert pc-hobbyist Alle skjermkort er bakover kompatible håper det hjeper Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 27. mai 2012 Del Skrevet 27. mai 2012 PCIe er designet for å være bakoverkompatibel, så det går null stress. Men jeg vil anbefale deg å like godt gå for et HD 7750, det yter bedre og bruker mye mindre strøm. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå