KrHeLiX Skrevet 27. mai 2012 Rapporter Del Skrevet 27. mai 2012 Hei, jeg trenger et nytt skjermkort ettersom det gamle tok kvelden pga. varme, og som igjen tok med seg strømforsyningen i samme slengen. Men så var det det med pci express.... Hovedkortet mitt (MSI 975X Platinum PowerUp Edition) støtter PCI-EX. x16 De nye skjermkortene nå er jo 2.0++ Så det jeg lurer på er om jeg kan bruke dette skjermkortet? med hovedkortet nevnt over? Evnt. kan dere anbefale et billigere (rundt 5-600), jeg spiller ikke så mye av de nyeste spillene, bare det kan ta minecraft og red alert 2 så er jeg egentlig fornøyd. Eneste viktige kravet er at det støtter full HD og har HDMI + DVI tilkobling. Trenger da også en ny billig strømforsyning, minimum 600w maksimum 800w, anbefalinger? Takk for svar, hilsen utdatert pc-hobbyist Lenke til kommentar
lkjelsberg Skrevet 27. mai 2012 Rapporter Del Skrevet 27. mai 2012 krl' timestamp='1338122894' post='19311850']Hei, jeg trenger et nytt skjermkort ettersom det gamle tok kvelden pga. varme, og som igjen tok med seg strømforsyningen i samme slengen. Men så var det det med pci express.... Hovedkortet mitt (MSI 975X Platinum PowerUp Edition) støtter PCI-EX. x16 De nye skjermkortene nå er jo 2.0++ Så det jeg lurer på er om jeg kan bruke dette skjermkortet? med hovedkortet nevnt over? Evnt. kan dere anbefale et billigere (rundt 5-600), jeg spiller ikke så mye av de nyeste spillene, bare det kan ta minecraft og red alert 2 så er jeg egentlig fornøyd. Eneste viktige kravet er at det støtter full HD og har HDMI + DVI tilkobling. Trenger da også en ny billig strømforsyning, minimum 600w maksimum 800w, anbefalinger? Takk for svar, hilsen utdatert pc-hobbyist Alle skjermkort er bakover kompatible håper det hjeper Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 27. mai 2012 Rapporter Del Skrevet 27. mai 2012 PCIe er designet for å være bakoverkompatibel, så det går null stress. Men jeg vil anbefale deg å like godt gå for et HD 7750, det yter bedre og bruker mye mindre strøm. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå