konduktans Skrevet 27. mai 2012 Del Skrevet 27. mai 2012 Har en datamaskin med følgende specs: * Asus P5Q-EM * Intel Q9650 @3.6 GHz * 4 GB DDR2-1066 minne * Gainward GTX570 * Corsair F115A systemdisk * 2x 320GB RAID0 * 1TB Samsung F1 Prosessor er kjølt ned av en custom loop med 240mm radiator og ligger på ~30 grader load. Skjermkort ligger på ca. 70. Maskinen slår seg av i blant når det er load. La ned BF3 for å sjekke achievments, og da døde den uten forvarsel, og så rebootet den seg selv. Samme oppsett har fungert fint tidliger. Tanker? Lenke til kommentar
Celusion Skrevet 27. mai 2012 Del Skrevet 27. mai 2012 Første som slo meg var klokken du har på prosessoren din, kanskje den får for lite volt under load. Har hatt problemet med dette før, men da hang pc'en seg ikke slo seg av. Verdt et forsøk? Skru opp vcore i BIOS Lenke til kommentar
STREN Skrevet 27. mai 2012 Del Skrevet 27. mai 2012 Det er mulig strømforsyningen din holder på å gå i stykker. Jeg ville og klokket ned CPU til standard verdier og se om det hjelper. //--Stren--// Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 27. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2012 Prosessoren har vært stabil på 3.6GHz i over et år, så tviler på at det er den. Skal dog teste, skulle ikke problemet løse seg. Strømforsyningen er også det som slår meg. Speedfan rapporterer +12V som 11.4V og 12.1V. Forstår det slik at den ene er til prosessoren. Synes det er litt merkelig, siden alle +12V kommer fra samme punkt i strømforsyningen. En annen ting er at en kondensator sprengte(bokstavelig talt) på hovedkortet en tid tilbake. Byttet den ut med en lik kondensator, og maskinen har vært relativt stabil siden. Det eneste som er byttet nylig er fra HD6870 til GTX570. Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 27. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2012 Det samme skjedde igjen. Temperaturer ser OK ut. Satt prosessoren til standard klokkefrekvens og spenning. I tillegg fjernet jeg et lydkort som sto og monga. Det ble satt inn rett før skjermkortet ble byttet. Det blokkerte også en del av luftstrømmen til skjermkortet. Vi får se hva som skjer nå! Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 27. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2012 Ingen problemer denne gangen. Tror kanskje det var lydkortet som føkka opp! Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 29. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2012 Maskinen virker stabil nå. Tror lydkortet blokkerte for mye av luftflyten til skjermkort, slik at det slo seg av. Det har gått fra 75+ grader til 60-65 grader load, så er en grei forbedring :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå