Gå til innhold

Skal kjøpe enten Gtx 680, Asus DC2 eller Msi Gtx 680 men hvilken?

BRDP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Merket er ikke så viktig hvis du ikke har ønsker som klokkevennlighet, custom-kjøler osv.

Begge valgene dine er gode valg vil jeg si:)

Har sjekker reviews av begge, og de får gode ord begge 2.

Hvis du har konkrete ønsker..foreks. stillere enn stock-kjølern, så rop ut så skal jeg sjekke.

Msi Twin review: http://www.guru3d.com/article/msi-geforce-gtx-680-twinfrozr-iii-oc-review/26

Asus DirectC. review: http://hardocp.com/article/2012/05/21/asus_geforce_gtx_680_directcu_ii_top_gpu_review

Endret av Amanita Muscaria
Lenke til kommentar

Jeg ser du skriver "eller en annen utgiver?"

Jeg vil foreslå AMD.

Personlig syntes jeg Catalyst control center ser, og fungerer bedre en Nvidia sitt. Jeg mener også at AMD er mer stabilt, fungerer bedre med crossfire en SLI. DU kan jo vurdere eventuelt to (crossfire) AMD HD Radeon 6950/6970. Crossfire/SLI er vellfungerende og stabilt. Aldri hatt noe problem med min crossfire 6950.

Lenke til kommentar

Jeg vil foreslå AMD.

Personlig syntes jeg Catalyst control center ser, og fungerer bedre en Nvidia sitt. Jeg mener også at AMD er mer stabilt, fungerer bedre med crossfire en SLI. DU kan jo vurdere eventuelt to (crossfire) AMD HD Radeon 6950/6970. Crossfire/SLI er vellfungerende og stabilt. Aldri hatt noe problem med min crossfire 6950.

Statistikken taler deg sterkt imot.

De fleste foretrekker Nvidias kontrollpanel.

Driverne er like stabile med enkeltkort, SLI/CFX tipper nok mot Nvidia.

6950 CFX vil ikke være bedre å spille med enn et 670, hvordan vet jeg? Fordi jeg har prøvd 6950 CFX mot 7970, og 7970 gruser 6950 CFX grunnet microstutter, driverproblemer, støy og varme.

CrossfireX kan på ingen måte kalles "velfungerende og stabilt"

Endret av arni90
Lenke til kommentar

Jeg vil foreslå AMD.

Statistikken taler deg sterkt imot.

De fleste foretrekker Nvidias kontrollpanel.

Driverne er like stabile med enkeltkort, SLI/CFX tipper nok mot Nvidia.

6950 CFX vil ikke være bedre å spille med enn et 670, hvordan vet jeg? Fordi jeg har prøvd 6950 CFX mot 7970, og 7970 gruser 6950 CFX grunnet microstutter, driverproblemer, støy og varme.

CrossfireX kan på ingen måte kalles "velfungerende og stabilt"

Har sittet med 2x6950 i 9 mnder, aldri hatt ett eneste problem, vet ikke hvor du tar dine opplevelser fra, men kanskje du satt på et dårlig system.

Skreddersy et AMD system så vil det fungere perfekt

Skreddersy et Nvida system så vil det fungere perfekt

Lenke til kommentar

Har sittet med 2x6950 i 9 mnder, aldri hatt ett eneste problem, vet ikke hvor du tar dine opplevelser fra, men kanskje du satt på et dårlig system.

Skreddersy et AMD system så vil det fungere perfekt

Skreddersy et Nvida system så vil det fungere perfekt

Satt på spissen: "Jeg har ikke problemer med dette, så da kan ingen andre ha det heller. Og min løsning er perfekt uansett om det finnes bedre løsninger."

Jeg har selv hatt 6950 CFX, og å si noe annet enn at et 7970 gruser et slikt oppsett på alle måter er direkte feil.

Hvis du tror jeg ikke brukte nok tid på å tweake 6950 CFX: jeg har testet forskjellige innstillinger/overklokker i BIOS, MSI Afterburner, CCC-innstillinger, CAPs og registertweaks i over 10 timer, CFX ble aldri perfekt og den aller største forbedringen fra 6950 CFX til 7970 var hvor mye jevnere spillene kjørte ved samme framerate.

Ellers kan jeg vel peke til HD 7000-tråden og resten av forumet, der godt over halvparten av problemene med ATI/AMD-kort er fra de som kjører CFX (og det er et veldig lite mindretall som kjører CFX i utgangspunktet)

Lenke til kommentar

Har du aldri opplevd spill hvor det ikke fungerte optimalt?

Med 6970 i crossfire opplevde jeg massevis av irriterende ting.

Skyrim fungerte feks ikke med cfx, der måtte jeg deaktivere det ene hver gang jeg skulle spille. Tok 6 mnd før en fix kom ut. Dirt 3 hadde så mye microstuttering at det føltes ut som om jeg spilte commodore 64.

Bf3 fungerte ikke på ultra pga microstuttering. Av en eller annen grunn forsvant dette når jeg satte ned til high. Hvilket selvfølgelig er bortkastet da ett 6970 kjører bedre på en kombinasjon av high og ultra.

Noen spill var det ikke merkbart at jeg hadde cfx annet enn hinsides gode fps tall, men problemene med nye spill, manglende driverstøtte, usannsynlig mye støy og varme og massevis av microstuttering i mange spill gjorde at jeg fant ut at ett gtx 680 var langt bedre enn to 6970.

I've never looked back.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...