Mr Serious Skrevet 27. mai 2012 Del Skrevet 27. mai 2012 Bygget en pc i starten av 2012, har nå fått noe ekstra penger å har valgt å oppdatere den med nye deler og kabinett. ^^ Det jeg har nå er: Kabinett: Antec DF-30 Motherboard: Asus P-67 V-Pro Gen3 Ram: 8gb DDR3 (4 sticks) Dvd spiller: 1 Hdd 5200rpm: 2000gb (1stykk) SSD: 120gb (1 stykk) CPU: intel i5 2500k Cooling: H60 Skjermkort: Zotac Gtx 560 ti 448 PSU: 700w Så etter jeg har kjøpt det jeg skal så vill det se noe ut som dette: Kabinett: Corsair 500R Motherboard: Asus P-67 V-Pro Gen3 Ram: 16gb DDR3 (4 sticks) Dvd spiller: 2 Bluray Spiller: 1 Hdd 7200rpm: 2000gb (2 stykk) Hdd 5200rpm: 2000gb (1stykk) SSD: 120gb (1 stykk) CPU: intel i5 2500k Cooling: H100 Skjermkort: Zotac Gtx 560 ti 448 (2stykk) Så spørsmålene mine da 1. Er det vanskelig å bytte kabinett og blir det fort noen feil jeg må passe meg for? 2. Hvordan blir det med det nye frontpanelet? De nye knappene forran. Kjenner pc-en igjen disse automatisk og stiller det inn til å passe? 3. Er det vanskelig å stille inn sli? 4. Må jeg ta sata kabelen til de forskjellige tingene i akkurat de samme som før? Liksom viss jeg hadde en til SSD-en, må den inn igjen i samme porten som den var i før i motherboardet? 5. Kan jeg bruke 6gb/s sata kabel på 3gb/s ting? 6. Er det vanskelig å bytte CPU kjøler? 7. Må jeg avinstalere W7 for at ikke alt skal klikke eller? Har oem w7 64 bit, Tusen takk til de av dere som gidder å lese dette å prøve å hjelpe meg. Tusen takk på forhånd ! Lenke til kommentar
knutsen92 Skrevet 27. mai 2012 Del Skrevet 27. mai 2012 Får vel besvare deg punkt for punkt. 1: Og bytte kabinett er som å bygge en pc fra bunnen. Eneste du slipper er å flytte kjøler/prosessor og ram. Så ja, du må følge med på hva du frakobler hvis du er usikker når det gjelder pc bygging. 2: Når det gjelder frontpanelet så er jeg ikke stort til hjelp, men les gjerne denne artikkelen: http://www.hardware.no/artikler/corsair-carbide-500r/103316 3: Det er ikke vanskelig å "stille" inn SLI nei. Er kun en kabel som går fra skjermkort til skjermkort, et eks: http://www.gamefront.com/wp-content/uploads/2010/06/sli-11-650x300.jpg Resten blir da gjort av NVIDIA kontrollpanel. Dette må du da aktivere, men veldig lett og forståelig. 4: Nei, har ingenting å si hvor du tilkobler sata. Eneste forskjellen kan være at BIOS ikke registrerer SSD som oppstartsdisk. Dette kan du da enkelt bytte rekkefølge på i BIOS. 5: Er ikke noe forskjell på kabelen, forskjellen er om f. eks hvis du har en 3gb/s disk, så får du ikke benyttet deg av hastigheten som HK kan gi deg. 6: Det er ikke vanskelig, men noen kan syntes det er litt stress. 7: Du behøver ikke formatere pc nei. Når det gjelder valg av delene, så ville jeg først og fremst aldri byttet ut H60, da den er mer enn god nok. Forstår heller ikke helt hva du skal med 3 cd-rommer. Hadde holdt med en blu-ray, men siden du har 1 fra før, og du har et krav til blu-ray, så ok. Angående rammen så burde vel 8gb holde med mindre du kjører noe som krever ekstra mye. Når det gjelder SSD, så ville jeg gått for denne, da det er et knallbra tilbud og en bra disk, så lenger du oppdaterer firmwaren. http://www.dustinhome.no/product/5010594231/ocz-agility-3-2-5-120gb-ssd-sata-600-mlc/ - Knutsen92 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå