HenningSkj Skrevet 27. mai 2012 Del Skrevet 27. mai 2012 Jeg fikk nylig min nye maskin i posten, og hadde planlagt å bruke pinsehelga på å byggen den. Jeg har en bror som skulle hjelpe meg med dette, da han kan det, men dessverre er han enda i forsvaret, utilgjengelig, og uten anelse om maskinen min. Liste over komponentene (fra Komplett.no): - Cooler Master Silent Pro M2 720W PSU ATX 12V V2.3, 80 Plus Bronze, Modular, 4x 6+2pin P - ASUS P8Z77-M, Socket-1155 m-ATX, Z77, DDR3, 1xG3+1xG2-PCIe-x16, CFX, VGA, DV - Microsoft Windows 7 Home Premium NO OEM, 64bit, SP1 - Corsair Dominator DHX DDR3 1600MHz 8GB Kit w/2x 4GB XMS3 DHX, CL9-9-9-24, for Core i3/i5/ - NZXT GUARDIAN 921 RB Midi Tower Sort/Rød Vifter: 1x 120mm Front, 1x 120mm Side, 1x 120mm Ba - Logitech G35 Gaming headset 7.1 surround sound powered by dolby - Logitech Gaming Keyboard G110 KB Layout Pan-Nordic, custom-colour backlighting - Intel® Core i7-3770 Processor Socket-LGA1155, Quad Core, 3.4Ghz, 8MB, Boxed w/fa - Western Digital Caviar® Green 1TB SATA 6Gb/s, (SATA 3.0), RPM = IntelliPower, 64MB, - ASUS GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA PCI-Express 3.0, "DirectCU II TOP", GDDR5, DL-DVI- Til nå har jeg satt motherboardet inn i caset, satt i grafikkortet, satt i PSU-en og kobla sammen noen ledninger (Har satt i HDD-en også). Jeg er forvirret, for PC-en vil ikke på. Har snakka med to utrolig flinke "PC-byggere", og ingen av dem forstår helt hva jeg mener. Hvis jeg prøver å skru på datamaskinen, skjer det null niks. Det lyser grønt både på hovedkortet og på grafikkortet, men ingenting skjer. På caset mitt har jeg noen ledninger som går fra toppen ned til motherboardet, hvor det står Reset SW, HDD LED, Power SW. Alle disse har jeg greid å plassere, etter instruksene. I tillegg er det en ledning kalt PWR LED. Denne er helt annerledes enn de andre, og jeg har ingen anelse hvor den skal. Legger ved et bilde av PC-en, så langt jeg er kommet. Legger også ved bilde av ledningen. Selve bygget: Koblngene jeg snakka om: Ledingen: BTW; noen som har sett slike før? Aner ikke hva eller hvor de skal: Lenke til kommentar
Handl3vogn Skrevet 27. mai 2012 Del Skrevet 27. mai 2012 Bilde 2 er til led lys og power og reset switch. sjekk manualen for hvordan de skal kobles. Bilde 3 og 5 kan du koble i hverandre. Bilde 4 er tempratur sensorer. sikkert noe som fulgte med kabinettet. De skal ikke kobles til noe men legges der du vil lese temperaturen fra. Lenke til kommentar
traskas waits for alice Skrevet 27. mai 2012 Del Skrevet 27. mai 2012 Det der er en molexkontakt. Den skal ha strøm fra strømforsyninga. De småledningene er temperaturfølere som du skal plassere etter hva de er merket med. Legges ofte i bunn av kjøleribber. Bor du i nærheten av larvik, kan jeg sikkert komme og ta en titt for deg. Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 27. mai 2012 Del Skrevet 27. mai 2012 (endret) Først av alt. Har du husket avstand skruer mellom hovedkort og kabinett ? Disse har som regel kobber/gull farge på seg. Anbefaler deg å se og lese denne guiden nøye: http://www.hardware....c-en-selv/45552 Du kan også søke opp på youtube om hvordan bygge en pc Endret 27. mai 2012 av sveibuen Lenke til kommentar
troari Skrevet 27. mai 2012 Del Skrevet 27. mai 2012 (endret) Det er jo ett sant kabelkaos i dette bygget ditt. Er det ikke kanal mellom bunnplate og ytterplate(bakside) Foreslår du rykker tilbake til start, roer ned og legger alt pent og ordentelig. Ser ut til at kabler tar bort i prossesorvifte. Endret 27. mai 2012 av troari Lenke til kommentar
HenningSkj Skrevet 5. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2012 Det er jo ett sant kabelkaos i dette bygget ditt. Er det ikke kanal mellom bunnplate og ytterplate(bakside) Foreslår du rykker tilbake til start, roer ned og legger alt pent og ordentelig. Ser ut til at kabler tar bort i prossesorvifte. Er det jeg eller du som vet hvordan caset er? Alle ledningene ligger bak ei plate, ja, men hva er vitsen med å bygge en hel pc - åsså finne ut at det ikke virker? Da vil min løsning være mye bedre! Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 5. juni 2012 Del Skrevet 5. juni 2012 Teste først, rydde etterpå 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå