tommyb Skrevet 31. mai 2012 Del Skrevet 31. mai 2012 (endret) Jeg skal ikke kalle deg en fanboy (akkurat nå) men med mindre et firma har et håndfast driftsansvar, vil en slik løsning først og fremst drives på nåde i det øyeblikket de ikke tjener penger på det. Ut fra det du har skrevet her, har jeg en mistanke om at Blizzard kan tjene penger ganske lenge på det. Som gamer bygger kanskje dette en god plattform for deg. Det er likevel langt fra en ønskelig situasjon for en som er opptatt av forbrukerrettigheter og prinsipper. Inntjening er forøvrig heller ikke noen garanti for at din onlineplatform er solid - som erfaring fra Playstation Network viser et eksempel på. Om Battle.net var nede i to uker og samtidig lekket kredittkortinformasjon, brukernavn og passord på alle sine brukere, er det ikke ideelt for meg og faktisk ikke for deg heller. Det er en reell trussel, og det er unødvendig og provoserende å tvinge meg inn i det trusselbildet da jeg faktisk bare spiller noen timer nå og da helt for meg selv. Endret 31. mai 2012 av tommyb Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 31. mai 2012 Del Skrevet 31. mai 2012 Jeg skal ikke kalle deg en fanboy (akkurat nå) men med mindre et firma har et håndfast driftsansvar, vil en slik løsning først og fremst drives på nåde i det øyeblikket de ikke tjener penger på det. Ja, men bedrifter har forskjellige måter å måle "tjene" på. feks GuitarHero ble melket som en ku, og de hadde kort og mye profitt. Men samtidig ødela de merkenavnet og brukte det opp. Andre selskap, som blizzard tenker mer langsiktig, og vil vokse seg store på trofaste brukere, og ikke tilfeldige casuals. Apple har brukt en lignende strategi, og den virket veldig bra for dem. Ut fra det du har skrevet her, har jeg en mistanke om at Blizzard kan tjene penger ganske lenge på det. Som gamer bygger kanskje dette en god plattform for deg. Det er likevel langt fra en ønskelig situasjon for en som er opptatt av forbrukerrettigheter og prinsipper. Inntjening er forøvrig heller ikke noen garanti for at din onlineplatform er solid - som erfaring fra Playstation Network viser et eksempel på. De tjener penger ganske lenge, fordi de bygger en platform, og skaper mye gamer-gamer interaksjon. Spesielt ved å støtte og legge til rette for turneringer som MLG sine SC2 events. Selv om blizz neppe kommer til å selge veldig mange flere SC2 spill på denne måten, kommer de til å sikre trofaste og fremtidige kjøp ved å skape en god relasjon. Om Battle.net var nede i to uker og samtidig lekket kredittkortinformasjon, brukernavn og passord på alle sine brukere, er det ikke ideelt for meg og faktisk ikke for deg heller. Det er en reell trussel, og det er unødvendig og provoserende å tvinge meg inn i det trusselbildet da jeg faktisk bare spiller noen timer nå og da helt for meg selv. De gangene wow har hatt store problemer med nedetid, har brukerne blitt kompensert med gratis spilletid. Resten av den trusselen gjelder for øvrig samtkige andre selskap på nett. Diabli krever så vidt jeg veit ingen slik info. WoW gjør det av naturlige grunner. Lenke til kommentar
World Of Warcraft Skrevet 31. mai 2012 Del Skrevet 31. mai 2012 Eller hvis det skulle være en lignende situasjon der du dreper Diablo og du disconnecter, du mister alt progress og må gjøre det på nytt. Dette er helt unødvendig. AKKURAT dette skjedde med meg et par dager etter release. Fighter Diablo, får han ned til 5%~, BAM DC, logger inn igjen der ligger Diablo. Ikke no loot, ikke no quest! 3 Lenke til kommentar
StorPeder Skrevet 31. mai 2012 Del Skrevet 31. mai 2012 We meet again... La meg quote denne posten igjen, siden den er dagsaktuell også idag. Always Online var uten tvil et kjempegodt valg. Lenke til kommentar
Dr.NoNo Skrevet 31. mai 2012 Del Skrevet 31. mai 2012 Meget God artikkel! Hvor signerer jeg? Jeg er faktisk i den situasjonen at jeg ikke har investert i Diablo III på grunn av dette Jeg slet litt med Mass Effect 3, selv om det spillets flerspillerdel forsåvidt var godt nok integrert, og bestemte meg for at nok er nok. Jeg går glipp av mange gode spill, men jeg orker ikke dette tullet. Jeg kommer ikke til å sjekke ut Sim City heller... Jeg HATER ordet microtransaksjoner! Tanken om at de med penger skal få en fordel foran de som spiller godt, men ikke kan bruke hard cash til å få en ubalansert fordel ødelegger en stor del av spillopplevelsen! Jeg har ikke noe imot online spilling, men da skal det være et spill med flerspillerfokus, som MMO's, World of Tanks eller det kommende MechWarrior Online. Enspillerspill skal kunne tas med på hytta, for svingende! 2 Lenke til kommentar
World Of Warcraft Skrevet 31. mai 2012 Del Skrevet 31. mai 2012 Jeg HATER ordet microtransaksjoner! Tanken om at de med penger skal få en fordel foran de som spiller godt, men ikke kan bruke hard cash til å få en ubalansert fordel ødelegger en stor del av spillopplevelsen! Tror mikrotransaksjoner har kommet for og bli, og er enig pay2win er en elendig måte å gjøre det på. Men se på League of Legends for eksempel, synes det fungerer veldig bra der (free2play spill hvor man kan kjøpe skins for penger). Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 31. mai 2012 Del Skrevet 31. mai 2012 (endret) snip Fint for deg at du ikke liker P2W. Men uavhengig av blizzards valg om å lansere et RMAH i Diablo 3 ville det fortsatt vært P2W. Diablo 3 har flerspillerfokus. World of Tanks er P2W i PVP. Diablo 3 er hovedsakelig PVE. Hva er verst? Ikke vær en hykler. Endret 31. mai 2012 av Kron Lenke til kommentar
Einride Skrevet 31. mai 2012 Del Skrevet 31. mai 2012 Byrjar vel så smått å innsjå at Blizzard no stort sett berre finst som namnet i Activision Blizzard. Å gå for ei så håplaus always-on DRM utan mulighet for offline-modus er rett og slett heilt ubrukeleg. RMAH er enda eit teikn på at det er Activision som har styringa no, ikkje Blizzard. Det er ikkje reint få timar eg har spelt Diablo 2 offline, gjerne på fly eller reise generelt der tilgang til Internett har vore vanskeleg eller ikkje tilgjengeleg i heile tatt. Torchlight overtok den rolla etterkvart, sjølv om spelet vart kjøpt gjennom Steam. Offline-modus der er tungvint, men det eksisterar i alle fall. At desse serverproblema sidan lansering også gjer at eg blir kopla frå midt i spelet, mistar items/progress og må gjere ting om igjen hjelper heller ikkje på. Det er vel og merke om eg får logga på i heile tatt. Error 37, we meet again... 2 Lenke til kommentar
StorPeder Skrevet 31. mai 2012 Del Skrevet 31. mai 2012 (endret) "There was an error creating your own party.(Error 1)" Hmmm. Jeg skal ikke lage et party. Jeg skal spille alene. Always Online er fremdeles en kjempeidè ! Edit: Det ser ut til at de har fremskynnet den nye patchen med 2 timer. Eventuelt skrevet feil tidspunkt under "Breaking news" Endret 31. mai 2012 av StorPeder Lenke til kommentar
Realzi Skrevet 1. juni 2012 Del Skrevet 1. juni 2012 We meet again... La meg quote denne posten igjen, siden den er dagsaktuell også idag. Always Online var uten tvil et kjempegodt valg. La meg quote igjen at dette er fra et mye bedre roleplay spill som heter Dragons Dogma, hvor internett kreves , men vent,!!! jeg startet ny game på kjeresten sin konto og trengte ikke det,!!! Capcom you know how too be better than Blizzard and Ubisoft !!! Lenke til kommentar
muzel Skrevet 1. juni 2012 Del Skrevet 1. juni 2012 dem som tjener mest penger på piratkopier. må da være harddisk produsent/selgere. hadde ikke vert for at jeg laster ned piratkopier av spill og film. så hadde jeg klart meg lenge med en 120gb ssd. men allt piratvaren gjorde at jeg kjøpte 2 ssd og en 2 tb disk ekstra. og de ferreste trenger de største diskene på markedet, til annet enn piratkopier. da det meste nå tildags blir streamet. statistikker på nedlasting kan ikke sammenlignes med tapt salg. som meg som har lastet ned alle topp100 film og spill på TPB bare fordi jeg kan. men har kun testet ett av spillene og sett 2-3 av filmene jeg har piratkopiert. når det gjelder diablo 3 så ventet jeg noen dager før jeg kjøpte det, fordi eg "visste" at det kom til å bli problemer. og enda flere uker etter lansering er det trøbbel, og det blir man irritert av. så jeg gleder meg til det kommer en offline versjon, enten det er pirat eller ekte. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 1. juni 2012 Del Skrevet 1. juni 2012 (endret) dem som tjener mest penger på piratkopier. må da være harddisk produsent/selgere. hadde ikke vert for at jeg laster ned piratkopier av spill og film. så hadde jeg klart meg lenge med en 120gb ssd. men allt piratvaren gjorde at jeg kjøpte 2 ssd og en 2 tb disk ekstra. og de ferreste trenger de største diskene på markedet, til annet enn piratkopier. da det meste nå tildags blir streamet. statistikker på nedlasting kan ikke sammenlignes med tapt salg. som meg som har lastet ned alle topp100 film og spill på TPB bare fordi jeg kan. men har kun testet ett av spillene og sett 2-3 av filmene jeg har piratkopiert. når det gjelder diablo 3 så ventet jeg noen dager før jeg kjøpte det, fordi eg "visste" at det kom til å bli problemer. og enda flere uker etter lansering er det trøbbel, og det blir man irritert av. så jeg gleder meg til det kommer en offline versjon, enten det er pirat eller ekte. Jeg ville aldri klart meg med en lusen 120GB harddisk. Bare Steam mappa jeg har er på nærmere 400GB. Kan godt være du ville klart deg med en så liten disk med fravær av piratkopiering. Men det betyr at du er en veldig uhederlig person som fyller opp 2TB med piratvarer og 0TB med lovlige varer. Jeg håper og tror at majoriteten ikke deler dine verdier. Jeg personlig har størstedelen av spillsamlingen på steam, men også gog og battle.net. Jeg har Spotify Premium når det kommer til musikk. Filmer og serier laster jeg ned pirat, men hovedgrunnen til det er at vi ikke har et godt digitalt tilbud som gir umiddelbar tilgang til serier og filmer ettersom de blir lansert. På samme måte som det gjaldt musikk før spotify e.t.c. ble lansert. Totalt med kjøpte varer (spill, programmer) bruker jeg rundt 1TB. Skulle jeg installert alle spill jeg eier ville det blitt nærmere 2TB. I tillegg kommer privat video og bilde. Endret 1. juni 2012 av Kron Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 1. juni 2012 Del Skrevet 1. juni 2012 Jeg har digitalisert CD-samlinga mi, så hvis den skulle ha vært på primærPC'n min, ville nok 120 GB vært for knapt. Sånn som det er nå har jeg en systemdisk på 64GB, og den er full med nesten bare Windows 7 på den disken. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 1. juni 2012 Del Skrevet 1. juni 2012 (endret) CD samlinga er på 3Tb (flac), langt under 1% er TPB stuff (kun ting som ikke var å få tak i på annen måte). Private bilder (RAW & JPG's) er over 4Tb og så er det filmer, programvare ... Joda, det går med disk, selv lovlig. (Har 16 x 2Tb i serveren, men en del plass går bort pga RAID) He, he ...backup gjennom GET/Jotta, fikk "no space limit" web lagring gratis gjennom internett abbo., når det gjelder meg kan du si de dreit seg ut. Det tok en del dager å laste opp... Endret 1. juni 2012 av Slettet-Pqy3rC Lenke til kommentar
muzel Skrevet 1. juni 2012 Del Skrevet 1. juni 2012 når spill musikk og film blir så fullproppa av drm og beskyttelse at det ødelegger opplevelsen for dem som betaler for det. så gir produsenten litt ris til egen bak. jeg prøvde for en god stund siden å gjøre et hederlig forsøk på å betale for meg for en film, på nermeste videoutleie sjappe. men den dvd'en var så proppfull av kopibeskyttelse at hjemmekinoanlegget mitt ikke kunne spille den av. så det endte med at jeg måtte inn på tpb, og laste ned samme film og brenne den på dvd. og det funket fint utmerket. etter det har jeg ikke betalt for annet enn Kino når det kommer til film. men den dagen det kommer noe ala Spotify for film så er jeg klar for å slette hele filmpirat samlinga mi. akkurat som jeg gjorde med piratmusikk samlinga når jeg fikk spotify premium 1 Lenke til kommentar
Stormwolf Skrevet 28. desember 2012 Del Skrevet 28. desember 2012 Vi får nå straffen fordi vi har piratkopiert og herjet i mange år , ikke klag og syt , dette har vi fikset selv. Onlinespilling har kommet for å bli,, Tosk. Hadde det ikke vært for pirater hadde spillselskapene herjet mye mer med oss enn de gjør nå. 5 Lenke til kommentar
Fleskelars Skrevet 28. desember 2012 Del Skrevet 28. desember 2012 Tosk. Hadde det ikke vært for pirater hadde spillselskapene herjet mye mer med oss enn de gjør nå. Så du kaller meg tosk ? Ok da skal jeg føre den tonen videre ; Det er pga kvisebefengte tryner som deg at vi har fått kopibeskyttelse og online-møka prakka på oss. Drittunger som ikke skjønner konsekvenser av sine handlinger. 1 Lenke til kommentar
Ironmann Skrevet 29. desember 2012 Del Skrevet 29. desember 2012 En ting som undres meg er at siden spillindustrien er både større enn film, tv og musikkindustrien(ikke til sammen men hver enkelt) burde ikke det da være penger nok til alle som skaper spill? Indiespill har jo bevist at med et godt nok spill som slår ann hos folkemengden så kan man jo mangedoble hva man brukte for å produsere spillet i inntekt. Minecraft kommer i tanke her. Jeg er svært nysgjerrig hvor mye penger Notch og gjengen har brukt på Minecraft når de solgte sin første million av Minecraft og hvor mye de hadde tjent til da. Lenke til kommentar
fenele Skrevet 29. desember 2012 Del Skrevet 29. desember 2012 En ting som undres meg er at siden spillindustrien er både større enn film, tv og musikkindustrien(ikke til sammen men hver enkelt) burde ikke det da være penger nok til alle som skaper spill? Hah. Nok penger sier du? Grunnen til at AAA utviklerne lager spill er kun for å tjene penger. Det blir aldri nok $$$ for EA Games, Activision og co. Så du kaller meg tosk ? Ok da skal jeg føre den tonen videre ; Det er pga kvisebefengte tryner som deg at vi har fått kopibeskyttelse og online-møka prakka på oss. Drittunger som ikke skjønner konsekvenser av sine handlinger. Så så mr moralfag. Det vil alltid være noen som piratkopierer spill, film, musikk, bøker eller andre ting. Det å prakke på den lovlige brukeren drm, reklame og skremmepropaganda om hvor ille det er å piratkopiere gjør at mange inkludert meg selv besøker heller bukta i steden for å sløse tid på alt tullet de skal prakke på oss. Lag en god tjeneste for leie/streaming av film i høy kvalitet til en rimelig pris og jeg bytter på dagen. Det tror jeg nok mange andre gjør også. Lenke til kommentar
genesis Skrevet 29. desember 2012 Del Skrevet 29. desember 2012 (endret) GTA IV (PC) var siste stikk for min del - perverst mye kontoer og innlogginger krevdes og i tillegg gir alle aktører involvert blanke f. i all juksingen som da gjør online delen ubrukelig.Er du også lei av spill som er ødelagt av DRM og $$$-utviklere/utgivere? Stå fullstenndig over innkjøp, og last heller ikke ned produktet.Det som virkelig voldtar markedet er personer som kjøper dritten. Blant annet konsollkidz som får alt for mye penger av pappa. For mye penger, for lite krav. Endret 9. januar 2014 av Zeph 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå