Gå til innhold

Kommentar: På tide å koble av? (Mac, PC)


Anbefalte innlegg

tydligvis er ikke diablo 3 serlig godt lys virker som. why all the hate? alle som spilt dialbo 2 sinsykt mye viste ka diablo 3 ville være, eg syns diablo 3 har innfridd. eg synst de helt greit at de er online og at kan snakke me venner og drive hoppe fram og tilbake me venner me utstyr til kverandre, at eg kan legge utstyr ifra meg i stasjen og bruke de på annen char. eg trenger ikke gå på AH kjøpe utstyr. det er ikke noe du MÅÅÅÅ gjøre.

 

ser ulempene med at ikke kan spille diablo 3 i offline mode jah men bryr meg ikke. korfor er det så farlig være online å spille ? er "gamere" så redde for forandringer?. og mange agrumentere med at spillet går dårlig siden er over nett. eg kan ikke fatte dette, eg sitter selv laster ned som faen mens gamer diablo 3 online uten merke noe problemer med at spillet går dårlig eller lag. og eg hakke noe massiv nettlinje. den helt grei.

 

men jaja får ha spillet for meg selv då vis folk ikke vill spille :p gjør ikke meg noe hahha :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

tydligvis er ikke diablo 3 serlig godt lys virker som. why all the hate? alle som spilt dialbo 2 sinsykt mye viste ka diablo 3 ville være, eg syns diablo 3 har innfridd. eg synst de helt greit at de er online og at kan snakke me venner og drive hoppe fram og tilbake me venner me utstyr til kverandre, at eg kan legge utstyr ifra meg i stasjen og bruke de på annen char. eg trenger ikke gå på AH kjøpe utstyr. det er ikke noe du MÅÅÅÅ gjøre.

 

ser ulempene med at ikke kan spille diablo 3 i offline mode jah men bryr meg ikke. korfor er det så farlig være online å spille ? er "gamere" så redde for forandringer?. og mange agrumentere med at spillet går dårlig siden er over nett. eg kan ikke fatte dette, eg sitter selv laster ned som faen mens gamer diablo 3 online uten merke noe problemer med at spillet går dårlig eller lag. og eg hakke noe massiv nettlinje. den helt grei.

 

men jaja får ha spillet for meg selv då vis folk ikke vill spille :p gjør ikke meg noe hahha :p

Alle ?

Er ikke det og ta litt i.

Har 3 venner som er hardcore fans av Diablo.

En kompis må bo hjemme 3 uker for han har lite penger så han har enda ikke kjøpt spillet for han vet han ikke kan spille det (ikke nett hjemme.)

En annen har det men han er mere glad i Torchlight? .. Og han andre er høyskole student og nekter og spille spillet for han bruker ikke nett hele tiden og det går imot hannes prinsipper.

 

Så jeg ser ingen av disse som spiller Diablo 3 og dette er de mest hardcore av de jeg kjenner.

I tillegg så hater alle at de må vere online.

 

Og ja så er det faktisk mange bygder som enda ikke har fått internett enda

 

Jeg er super gamer og jeg fikke ikke internett før jeg var 19 år og betalte det selv.

 

Så ikke alle har nett , det er som og si det finnes ikke fattige folk i Norge

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er ganske meningsløst å kalle det "segmentering", når man har ett produkt med en mangel som får noen til å ikke kjøpe det. De har jo ikke noe "ikke-online-segmentet" som tar seg av den delen, ei heller vil produktet deres passe bedre til de som liker å være online. Jeg legger ihvertfall merke til at du kaller det segmentering, men ikke klarer å gjøre rede for hvordan de segmenterer...

 

AtW

 

For å bruke en analogi:

Det at Ferrari velger å levere biler med 2 seter, er en segmentering.

Det er da IKKE en mangel at bilen ikke har 4 seter. Selv om dette ville vært praktisk for rike familiefedre.

 

At blizzard velger å lansere et spill emd online-only er segmentering.

Det er da ikke en mangel at man ikke kan spille offline. Selv om dette ville vært praktisk for hyttefolk.

 

Du må gjerne kalle det for negativ segmentering. dvs at de tar ute et segment fra den potensielle brukergruppen. Altså, blizzard segmenterer vekk hytte og togspillere.

 

Målgruppe er forsåvidt de samme som segmentering :p

 

Nei, det er ikke segmentering å levere noe uten offlinemode. Segmentering brukes om at 1. Man deler opp markedet ved å ha forskjellige produkter til forskjellige grupper 2. Man lager ett produkt som spesialtilpasses en spesifikk gruppe, for å kunne selge mer. Å ikke ha offline-mode er ikke "segmentering", like lite som DRM er "segmentering", eller å ha en bilcomputer som kun merkeversteder kan bruke er "segmentering". En ferrari har to seter fordi det er flere ulemper med å ha 4 eller 5. De som synes always online er greit hadde antakelig kkke merket det fnugg til om det var en offline-mode (utover en mer stabil tjeneste).

 

Ting blir ikke automatisk segmentering bare fordi ett produkt har en funksjon eller ikke har en funksjon.

 

AtW

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Nei, det er ikke segmentering å levere noe uten offlinemode. Segmentering brukes om at 1. Man deler opp markedet ved å ha forskjellige produkter til forskjellige grupper 2. Man lager ett produkt som spesialtilpasses en spesifikk gruppe, for å kunne selge mer. Å ikke ha offline-mode er ikke "segmentering", like lite som DRM er "segmentering", eller å ha en bilcomputer som kun merkeversteder kan bruke er "segmentering". En ferrari har to seter fordi det er flere ulemper med å ha 4 eller 5. De som synes always online er greit hadde antakelig kkke merket det fnugg til om det var en offline-mode (utover en mer stabil tjeneste).

 

Ting blir ikke automatisk segmentering bare fordi ett produkt har en funksjon eller ikke har en funksjon.

 

AtW

Blir alt for fristet til å fortsette av slike kommentarer. Du har rett, og du har feil. Nei det er ikke segmentering å levere noe ute offlinemodus, det er det heller ingen som har påstått.

 

1. Nei, der har du veldig feil. Segmentering handler om analyse av markedet, for å finne sin målgruppe. Man trenger ikke å ha flere produkter for å benytte seg av segmentering, det vedligger ingen krav om å tilfredsstille alle.

 

2. Ja, det er delvis riktig. Man spesialtilpasser seg en spesifikk gruppe for å kunne selge mer. I dette tilfelle til de som ønsker å spille online, har Internett osv. Du skjønner tegninga.

 

Det virker som du mener at segmentering er direkte knyttet til produktet. Noe som ikke er sant, segmentering er knyttet til "hvem er sluttbruker" eller "hvilke sluttbrukere sikter vi til".

 

Har du interesse for emnet finnes det ganske godt lesestoff på kunnskapsenteret.

 

Til Thomas_H: Ja, det er særdeles uheldig men også forventet at serverne knekker de første dagene. Dette er ikke noe nytt innen onlineverdens spill. Det er få onlinespill som har en "myk" start. Som du sier er lag og innloggingsproblemer noe alle spillere har god trygghet på at Blizzard kommer til å jobbe med, og jeg ser du ikke klager med uttrykker din frustrasjon over startproblemer, og det er en HELT annen sak enn å klage på at spillet ikke har offlinefunksjon.

Lenke til kommentar

Nei, det er ikke segmentering å levere noe uten offlinemode. Segmentering brukes om at 1. Man deler opp markedet ved å ha forskjellige produkter til forskjellige grupper 2. Man lager ett produkt som spesialtilpasses en spesifikk gruppe, for å kunne selge mer. Å ikke ha offline-mode er ikke "segmentering", like lite som DRM er "segmentering", eller å ha en bilcomputer som kun merkeversteder kan bruke er "segmentering". En ferrari har to seter fordi det er flere ulemper med å ha 4 eller 5. De som synes always online er greit hadde antakelig kkke merket det fnugg til om det var en offline-mode (utover en mer stabil tjeneste).

 

Ting blir ikke automatisk segmentering bare fordi ett produkt har en funksjon eller ikke har en funksjon.

 

AtW

Blir alt for fristet til å fortsette av slike kommentarer. Du har rett, og du har feil. Nei det er ikke segmentering å levere noe ute offlinemodus, det er det heller ingen som har påstått.

 

1. Nei, der har du veldig feil. Segmentering handler om analyse av markedet, for å finne sin målgruppe. Man trenger ikke å ha flere produkter for å benytte seg av segmentering, det vedligger ingen krav om å tilfredsstille alle.

 

2. Ja, det er delvis riktig. Man spesialtilpasser seg en spesifikk gruppe for å kunne selge mer. I dette tilfelle til de som ønsker å spille online, har Internett osv. Du skjønner tegninga.

 

Det virker som du mener at segmentering er direkte knyttet til produktet. Noe som ikke er sant, segmentering er knyttet til "hvem er sluttbruker" eller "hvilke sluttbrukere sikter vi til".

 

Har du interesse for emnet finnes det ganske godt lesestoff på kunnskapsenteret.

 

Til Thomas_H: Ja, det er særdeles uheldig men også forventet at serverne knekker de første dagene. Dette er ikke noe nytt innen onlineverdens spill. Det er få onlinespill som har en "myk" start. Som du sier er lag og innloggingsproblemer noe alle spillere har god trygghet på at Blizzard kommer til å jobbe med, og jeg ser du ikke klager med uttrykker din frustrasjon over startproblemer, og det er en HELT annen sak enn å klage på at spillet ikke har offlinefunksjon.

 

Jeg nevner to eksempler på hvordan begrepet segmentering blir brukt, så mener du det første eksemplet er feil når jeg nevner akkurat det samme som deg i det andre eksemplet? Det er ikke "veldig feil", det er enten du som ikke har leste hele innlegget mitt, eller ikke forstått det.

 

Hvordan er always online spesialtilpasset en gruppe for å selge mener? Hadde det solgt mindre om det var en offlinemodus?

 

AtW

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Hvordan er always online spesialtilpasset en gruppe for å selge mener? Hadde det solgt mindre om det var en offlinemodus?

 

AtW

Du mener at produkter lages for en gruppe. Det er vel litt innsnevret tankegang. Det er nok mer "Hvilke grupper kan vi nå med dette produktet". Jeg forstår det kan være litt vanskelig å forstå forskjellen, men den er der. Jeg har heller aldri sagt at bare online er spesialtilpasset en gruppe, det er produktet Blizzard har, og de ønsker å nå spillerne som vil spille online.

 

Ikke nødvendigvis. Men det er nok ikke spørsmålet Blizzard stiller seg. Det er nok mer, hadde det vært like lønnsomt? Hadde det vært verdt tiden å utvikle en singleplayer del? Hvor mange taper vi til piratkopiering ved å lansere offline?

 

De har funnet ut, noe du har vanskelig for å godta. Markedet for de som vil spille online, er mer en stort nok til å gi litt blanke faen i de som ønsker å spille på hytta.

 

Feskinger: Segmentering er jo ingen unnskyldning Dette er en strategi Blizzard har valgt. Jeg prøver på ingen måte å forsvare Blizzard. Jeg bare ser saken fra deres ståsted, og prøver å forklare til de som ikke kan begripe at spillet ikke har en offline del, at det er veldig gode grunner til det. Å solgt spillet til dobbelpris hadde nok gitt mindre fortjeneste på sikt, selv om de hadde solgt mange kopier. Jeg kan nesten garantere at ingen her inne sitter med samme kunnskaper om markedet, kundene, behovet og ønsket i markedet bedre en Blizzard.

Endret av Neppe
Lenke til kommentar

Jeg skjønner rett og slett ikke hvorfor folk er så kjappe med å oppgi friheten sin, det er jo ikke til å diskutere at dette innsnevrer spillet, det gjør ikke spillet mer fritt. Jeg vet at dette er en rimelig vidløftig sammenligning, men det er jo som å gi fra seg landet til første land som invaderer oss, noen vil kjempe for friheten og andre vil med andre ord se på dette som en forandring, hvorfor kjempe i mot? Jeg synes det er trist at dere ikke evner å tenke litt framover, for som jeg sa tidligere vil en aksept av dette rett og slett bety at du i framtiden ikke vil kunne spille noen spill så lenge du ikke har internett, og du vil heller ikke ha muligheten til å dra fram gamle klasikkere fordi serveren som hostet dette ikke lenger vil være tilgjengelig... Ved å godta at Diablo 3 er slik det er, godtar du en framtid som jeg har tegnet her... Synes dere oppriktig at det er greit at man ikke skal ha muligheten til å spille spillene sine når man har lyst?

 

Jeg vet selv at jeg liker å sitte på brygga til kompisen min, med en hel bråte kompiser, linke, grille og pilse. Eneste problemet der er at det ikke er nett tilgang. Ergo går det i spill som støtter lan spill...

Endret av PheIix
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvordan er always online spesialtilpasset en gruppe for å selge mener? Hadde det solgt mindre om det var en offlinemodus?

 

AtW

De har aktivt valgtbort gruppen som vil ha offline mode. Dette er en segmentering.

Dette er fordi de mener at de kan legge til features som gjør at de tjener mer ved å tilby online-only.

 

Det er ikke nødvendigvis tilpassing til en gruppe, men like mye tilpasning som utelukker andre grupper.

Lenke til kommentar

Jeg skjønner rett og slett ikke hvorfor folk er så kjappe med å oppgi friheten sin, det er jo ikke til å diskutere at dette innsnevrer spillet, det gjør ikke spillet mer fritt. Jeg vet at dette er en rimelig vidløftig sammenligning, men det er jo som å gi fra seg landet til første land som invaderer oss, noen vil kjempe for friheten og andre vil med andre ord se på dette som en forandring, hvorfor kjempe i mot?

Det kommer ann på hensiktene ved invasjonen. Om Norge invaderer Sierra Leone, og bringer med oss velferdssystemet vårt, mat og vann, men krever i retur at norges lover skal følges, så tor jeg ikke man får noen protester overhode fra folk flest :)

Lenke til kommentar

Hvordan er always online spesialtilpasset en gruppe for å selge mener? Hadde det solgt mindre om det var en offlinemodus?

 

AtW

De har aktivt valgtbort gruppen som vil ha offline mode. Dette er en segmentering.

Dette er fordi de mener at de kan legge til features som gjør at de tjener mer ved å tilby online-only.

 

Det er ikke nødvendigvis tilpassing til en gruppe, men like mye tilpasning som utelukker andre grupper.

 

Greit, du mener absolutt alle valg om features er "segmentering", det kan du selvfølgelig få lov å mene, men da er hele poenget med segmentering ikke-eksiterende. Det er ikke lenger ett argument for noe som helst.

 

AtW

Lenke til kommentar

Greit, du mener absolutt alle valg om features er "segmentering", det kan du selvfølgelig få lov å mene, men da er hele poenget med segmentering ikke-eksiterende. Det er ikke lenger ett argument for noe som helst.

 

AtW

SEGMENTERING DEFINERER IKKE PRODUKTET. PRODUKTET DEFINERER SEGMENTET. Segmentering har ingenting med produktet å gjøre, det har med markedet FOR PRODUKTET. Blizzard har laget et produkt, uten offline-modus. Med dette produktet ønsker de å nå gitt målgruppe. De som ønsker offline-del er ikke i målgruppen.

 

Som jeg sier, du vet ikke hva segmentering ER. Det er bedre å lese opp om det først om man ønsker å kommentere.

 

Hohei, nå må jeg gi meg igjen :p

Endret av Neppe
Lenke til kommentar

tydligvis er ikke diablo 3 serlig godt lys virker som. why all the hate? alle som spilt dialbo 2 sinsykt mye viste ka diablo 3 ville være, eg syns diablo 3 har innfridd. eg synst de helt greit at de er online og at kan snakke me venner og drive hoppe fram og tilbake me venner me utstyr til kverandre, at eg kan legge utstyr ifra meg i stasjen og bruke de på annen char. eg trenger ikke gå på AH kjøpe utstyr. det er ikke noe du MÅÅÅÅ gjøre.

 

ser ulempene med at ikke kan spille diablo 3 i offline mode jah men bryr meg ikke. korfor er det så farlig være online å spille ? er "gamere" så redde for forandringer?. og mange agrumentere med at spillet går dårlig siden er over nett. eg kan ikke fatte dette, eg sitter selv laster ned som faen mens gamer diablo 3 online uten merke noe problemer med at spillet går dårlig eller lag. og eg hakke noe massiv nettlinje. den helt grei.

 

men jaja får ha spillet for meg selv då vis folk ikke vill spille :p gjør ikke meg noe hahha :p

Alle ?

Er ikke det og ta litt i.

Har 3 venner som er hardcore fans av Diablo.

En kompis må bo hjemme 3 uker for han har lite penger så han har enda ikke kjøpt spillet for han vet han ikke kan spille det (ikke nett hjemme.)

En annen har det men han er mere glad i Torchlight? .. Og han andre er høyskole student og nekter og spille spillet for han bruker ikke nett hele tiden og det går imot hannes prinsipper.

 

Så jeg ser ingen av disse som spiller Diablo 3 og dette er de mest hardcore av de jeg kjenner.

I tillegg så hater alle at de må vere online.

 

Og ja så er det faktisk mange bygder som enda ikke har fått internett enda

 

Jeg er super gamer og jeg fikke ikke internett før jeg var 19 år og betalte det selv.

 

Så ikke alle har nett , det er som og si det finnes ikke fattige folk i Norge

 

godt mulig ikke alle har nett som du sier. men eg ser forsatt ikke problemet me at diablo 3 er online. korfor er det så sterkt hatet ? for være helt eriig trur mer og mer spill vill bli som dette her. og eg ser ikke problemet med det. og eg bur nå heime og er arbeidsledig og di få penga eg greir tjene inn så greier eg nå holde et nett og spill. til meg selv. virker som folk sitter har noe syte på kunn for ha noe syte på. men skal og tillføye at hadde vell ikke skadet me offline mode til di som vill men då vill nok de bli strippa ned, dvs ikke delt stasj osv.

 

 

men er vell folk så mener di skal få alle frynsegodene i offline mode som vi har online rekner eg med. for meg virker som folk blir mer og mer kravstore og vis noe ikke er 100% slik di vill ha det lager di det bråket over det. de min meining om de stemmer aner eg ikke men til tider ser det sånn ut. korfor er det så vansklig blitt ta spill for det de er ?

Lenke til kommentar
Greit, du mener absolutt alle valg om features er "segmentering", det kan du selvfølgelig få lov å mene, men da er hele poenget med segmentering ikke-eksiterende. Det er ikke lenger ett argument for noe som helst. AtW
SEGMENTERING DEFINERER IKKE PRODUKTET. PRODUKTET DEFINERER SEGMENTET. Segmentering har ingenting med produktet å gjøre, det har med markedet FOR PRODUKTET. Blizzard har laget et produkt, uten offline-modus. Med dette produktet ønsker de å nå gitt målgruppe. De som ønsker offline-del er ikke i målgruppen. Som jeg sier, du vet ikke hva segmentering ER. Det er bedre å lese opp om det først om man ønsker å kommentere. Hohei, nå må jeg gi meg igjen :p

 

Så om man lager ett produkt, så har man automatisk foretatt en segmentering. Og om man ikke liker produktet, så er man ikke i målgruppen? Er det det du prøver å si?

 

AtW

Lenke til kommentar

Så om man lager ett produkt, så har man automatisk foretatt en segmentering. Og om man ikke liker produktet, så er man ikke i målgruppen? Er det det du prøver å si?

 

AtW

Nei, man lager et produkt. Så foretar man segmentering. Så kan man da vurdere om skal endre/utvide egenskapene til produktet. Man kan være i målgruppen om man liker spillet, men man trenger ikke å være i målgruppen om man har andre preferanser i dette tilfelle, preferanser om å spille offline. Som åpenbart er et marked Blizzard ikke sikter seg inn på.

Lenke til kommentar

Så om man lager ett produkt, så har man automatisk foretatt en segmentering. Og om man ikke liker produktet, så er man ikke i målgruppen? Er det det du prøver å si?

 

AtW

Nei, man lager et produkt. Så foretar man segmentering. Så kan man da vurdere om skal endre/utvide egenskapene til produktet. Man kan være i målgruppen om man liker spillet, men man trenger ikke å være i målgruppen om man har andre preferanser i dette tilfelle, preferanser om å spille offline. Som åpenbart er et marked Blizzard ikke sikter seg inn på.

 

Hvis segmenteringen først skjer etter produktet er lagd, så faller jo all din tidligere argumentasjon totalt i fisk. Den er jo totalt meningsløs. (videre er det gjerne ikke på "din måte" segmentering foregår). Hva i alle dager skal "Det er vist veldig vanskelig for folk å forstå dette med segmentering, og kalle det er dårlig valg fordi de ikke havner under hva blizzard mener er deres segment for Diablo 3." om du mener man lager produktet først, så dannes segmentet etterpå? Hva slags argument er du prøver å framføre? Med den bakventlandlogikken du framfører så eksisterer jo ikke gode og dårlige valg, det er bare "segmentering" som definieres utifra produktet.

 

AtW

Lenke til kommentar

Jeg tipper kundene sier det ihvertfall, tror du SP eller MP er det som spilles mest?

 

AtW

 

Hva man tror er irrelevant. Spillet er åpenbart basert på at man skal være online og bruke AH. Å fullføre spillet uten bruk av AH vil trolig være en så tidkrevende prosess at det bare blir dumt.

Lenke til kommentar

Hvis segmenteringen først skjer etter produktet er lagd, så faller jo all din tidligere argumentasjon totalt i fisk. Den er jo totalt meningsløs. (videre er det gjerne ikke på "din måte" segmentering foregår). Hva i alle dager skal "Det er vist veldig vanskelig for folk å forstå dette med segmentering, og kalle det er dårlig valg fordi de ikke havner under hva blizzard mener er deres segment for Diablo 3." om du mener man lager produktet først, så dannes segmentet etterpå? Hva slags argument er du prøver å framføre? Med den bakventlandlogikken du framfører så eksisterer jo ikke gode og dårlige valg, det er bare "segmentering" som definieres utifra produktet.

 

AtW

De fleste forstår at selv om segmenteringen skjer i etterkant av at produktet lages, så har man likevel en vag ide om hva det skal innebære før produksjonen settes igang. Du kan gjerne argumentere deg grønn mot noe annet. Men helt ærlig, nå tror jeg du bare prøver å være vrang. Som jeg sier, produktet definerer segmentet. Mange føler seg glemt av Blzzard fordi det ikke finnes en offline-del, og dette skal de argumentere seg grønn på hvorfor er så ille. Jeg sier ikke at jeg synes løsningen er perfekt. Jeg sier fra Blizzard sitt ståsted, så har de gjort det riktige valget. Jeg skjønner ikke hvorfor du argumenterer mot det egentlig, for det er jo bare sånn.

 

Å den "quoten" din aner jeg ikke hvor du har hentet fra. Det virker som du har gått inn for å missforstå, og har aldeles ingen aning om hva menes med segmentering.

 

Får vel nesten kondolere til de som har fått livene sine ødelagt av at det ikke er offline modus i Diablo 3.

Endret av Neppe
Lenke til kommentar

Og hvem sier at D3 dette er et singleplayer spill?

 

I D3 vil to spillere som spiller samme klasse, ha samme utseende på sin karakter uten mulighet til å tilpasse så man ser forskjell. Høres for meg ut som D3 selv sier at dette er et singleplayer spill. D3 _ER_ laget for å spille i singleplayer-modus, å bruke noe annet som argument her er fullstendig argumentspinning.

 

Så kriteriet for om at spill er multiplayer eller singleplayer er om man har character customization?

 

Du bør ta en titt på 90% av asiatiske MMO. Dessuten har man i D3 mulighet for å gjøre endringer på sin karakter og gjøre den mer unik(endre farge på klær eller hva det nå er).

 

Og jeg gjentar: Det er så og si umulig å fullføre spillet uten å ta ibruk online content.

Lenke til kommentar

Nei, men et av kriteriene for om noe er egnet som "MMORPG", som det ble kalt her, er om det er praktisk å se forskjell på de av "a very large number of players" som man spiller mot. På det punktet, å se forskjell på spillbare karakterer, var altså selv Baldur's Gate bedre egnet. Og dersom det var tenkt at dette skulle være et multiplayer-spill først, er det grunn til å tro at de hadde laget spillet egnet til oppgaven.

 

Spillet er derimot bedre egnet til singleplayer-modus, der man ikke risikerer å møte på noen som er klin lik seg selv. Men det er altså ikke egnet til å pause, så knapt noe perfekt singleplayer-modus heller.

Endret av tommyb
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...