snowduude Skrevet 27. mai 2012 Del Skrevet 27. mai 2012 Hvorfor er det så populært å skylde på ølbriller når du oppdager at helgens sengegjest ikke var helt on the top i forhold til hva kamerater måtte mene? Det er opplagt at ølbrille-fenomenet kun er et fenomen som skyldes tafatte, flaue menneskers behov for å skylde på noe annet enn sin egen dømmekraft hva gjelder hvilken type jenter de egenhendig plukker ut fra byen og tar med seg hjem for litt hanky-panky. Sannheten er at den du velger før du stikker hjem, enten du har drukket en halvliter eller ti hele, er en du valgte fordi hun svarer til dine egne krav og kritier for hvordan en jente skal se ut for at du skal knulle henne. Alkoholen gir deg bare gutset du trenger til å hooke jenten - de meninger du danner deg om henne baseres på hva du ellers ville resonnert også i edruelig tilstand. Hvorfor ikke vedkjenne overfor kamerater som ler av dine damevalg, at slik - slik er det for deg, sånne jenter synes du er maat! Er det virkelig så vanskelig? 7 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 27. mai 2012 Del Skrevet 27. mai 2012 Så klart finnes "ølbriller" - hvis du drar innom nærmeste trafikkstasjon, kan du høre med dem om å låne ett par! Vedder på at du endrer mening etter den testen. Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 27. mai 2012 Del Skrevet 27. mai 2012 egen dømmekraft hva gjelder hvilken type jenter de egenhendig plukker ut fra byen og tar med seg hjem for litt hanky-panky. Og her ligger svaret. Din egen dømmekraft er fullstendig i grøfta når du er drita. Så som de andre har påpekt her; ølbriller finnes så absolutt. 3 Lenke til kommentar
snowduude Skrevet 27. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2012 Og her ligger svaret. Din egen dømmekraft er fullstendig i grøfta når du er drita. Så som de andre har påpekt her; ølbriller finnes så absolutt. Helt feil! Selv om dømmekraften er svekket, vet du fortsatt hvem du vil ha til sengs og ikke, og det forutsetter også at du fnner vedkommende attraktiv for i det hele tatt å klare å gjennomføre økten! 1 Lenke til kommentar
eveant Skrevet 27. mai 2012 Del Skrevet 27. mai 2012 Det du påstår stemmer nok til en viss grad, men er du skikkelig drita så har man liten dømmekraft og terskelen for om en dame er fin eller ikke vil synke. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-oVjeg2q2Tk Skrevet 27. mai 2012 Del Skrevet 27. mai 2012 Ølbriller er jo kun en metafor for den manglende dømmekraften du får av å være full. Så klart finnes "ølbriller". 1 Lenke til kommentar
logaritmemannen Skrevet 27. mai 2012 Del Skrevet 27. mai 2012 Helt feil! Selv om dømmekraften er svekket, vet du fortsatt hvem du vil ha til sengs og ikke, og det forutsetter også at du fnner vedkommende attraktiv for i det hele tatt å klare å gjennomføre økten! Psykologieksperimenter har bekreftet at man prosesserer ting annerledes i fylla enn det man gjør når man er edru. Så om det med øbriller er helt feil, ville jeg ikke vært for sikker på 1 Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 27. mai 2012 Del Skrevet 27. mai 2012 Slik jeg ser det har de fleste av oss hemninger/sperrer som gjør at vi kalkulerer hva som er lurt/greit å gjøre og ikke. F.eks. kan det tenkes at jeg egentlig ville hatt sex med alle jentene jeg ser, men jeg klarer å tenke meg frem til at det ikke er "lurt", mtp konsekvenser, ryktet mitt, kjønssykdommer, osv osv. I fylla tror jeg mange av disse sperrene forsvinner, og man blir mer som et dyr som handler på instinkt. Den rasjonelle tanken har ikke lenger makt. Derfor kan man synes det er greit å ha sex med en man ikke ville hatt sex med edru (ikke pga jenten, men pga alle konsekvensene av sexen). Sånn sett mener jeg TS har et poeng. Det er jo snakk om dømmekraft her også, men det er ikke kraften til å dømme om jenta er pen eller ikke (det også), men kraften til å dømme om det er lurt å ha sex med jenta. 5 Lenke til kommentar
ThaHoward Skrevet 27. mai 2012 Del Skrevet 27. mai 2012 Jeg kan personlig skrive under på at enkelte jenter plutselig ikke er fullt så.. ikke tiltrekkende etter 6+ øl Lenke til kommentar
fenele Skrevet 27. mai 2012 Del Skrevet 27. mai 2012 Alkoholens generelle virkninger gir bl.a. følgende symptomer: Hever stemningsleiet Reduserer konsentrasjonsevnen Hemmer korttidshukommelsen Nedsetter evnen til læring Sløver den kritiske sansen Øker impulsivitet og aggressivitet Så klart finnes "ølbriller" da alkohol sløver ned/bedøver deler av hjernen: Ved å avbilde promillepåvirkede hjerner i en MRI-scanner, kunne Gundersen studere alkoholeffekten på nært hold. Tydeligst var påvirkningen i frontallappen foran i hjernen, hvor den nevronale aktiveringen ble svært redusert. Nevronal aktivering handler kort fortalt om hvor stor aktivitet det er mellom nervecellene i et bestemt område. Frontallappen er et område av hjernen som styrer evnen til oppmerksomhet, registrering av egne feil og hvor godt man tar avgjørelser. Kilder: http://www.nrk.no/helse-forbruk-og-livsstil/1.6334089 http://www.fhi.no/eway/default.aspx?pid=233&trg=MainLeft_5565&MainArea_5661=5565:0:15,2907:1:0:0:::0:0&MainLeft_5565=5544:43211::1:5569:5:::0:0 Lenke til kommentar
snowduude Skrevet 27. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2012 Er du så forbanna dum at du tar med deg den faktisk talt styggeste sugga du kommer over på byn, kun for å få deg et ligg du egentlig ikke burde ha klart å gjennomføre grunnet manglende ereksjon, da bør det være et ekstrem-tilfelle - og muligens har det noe med utvelgerens eget nivå å gjøre; sannsynligvis befinner den seg på samme trinn av stigen selv. Selv om alkohol er nedsløvende, har du fortsatt din egen personlige oppfatning av hva som er sexy og ikke. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 27. mai 2012 Del Skrevet 27. mai 2012 (endret) Vistnok minsker evnen til å se at noe er asymetrisk også, altså, at ett asymetrisk ansikt fremstår som mer symetrisk i fylla, dermed mer attraktivt. http://www.nrk.no/he...sstil/1.7254727 Damer i størrelse minibuss kommer nok ikke under dette, men heller dårlig dømmekraft. Endret 27. mai 2012 av aklla waits for alice Lenke til kommentar
Tmz Skrevet 27. mai 2012 Del Skrevet 27. mai 2012 Ølbriller finnes så absolutt, har hatt meg med jenter jeg absolutt ikke ville hatt meg med i edru tilstand. Og jeg skylder ikke på alkoholen vær gang jeg går på en smell, jeg holder bare kjeft om det istedet, men har f.eks vært med en jente som likte meg og vi var aleine, hun begynte å legge ann til sex, med tafsing og så videre, hun var rett og slett så uattraktiv at jeg ble helt uvell bare av tanken, så ble selvfølgelig ikke noe sex. Men med samme jenta har jeg hatt sex i fylla. Så jeg har ihvertfall bevist for meg selv gang på gang at jeg firer på kravene når jeg er drita. Nå er jeg en person som ofte drikker alt for mye.. Noe annet som er litt intressant er også at jeg for ikke lenge siden var i en situasjon der en veldig pen dame la ann på meg, mens jeg valgte bort henne for en mye mindre pen dame. Et eller annet er det alkoholen gjør, for jeg skjønner ærlig talt ikke hva jeg driver med enkelte ganger... Lenke til kommentar
Symmetrical Skrevet 27. mai 2012 Del Skrevet 27. mai 2012 Vistnok minsker evnen til å se at noe er asymetrisk også, altså, at ett asymetrisk ansikt fremstår som mer symetrisk i fylla, dermed mer attraktivt. http://www.nrk.no/he...sstil/1.7254727 Damer i størrelse minibuss kommer nok ikke under dette, men heller dårlig dømmekraft. Lenke til kommentar
Schnapps Skrevet 27. mai 2012 Del Skrevet 27. mai 2012 Selv om alkohol er nedsløvende, har du fortsatt din egen personlige oppfatning av hva som er sexy og ikke. Har du noen gang drukket alkohol selv siden du tydeligvis er av den oppfatning at folk ikke endrer seg i fylla? Folk gjør ting i fylla - som regel mindre smarte ting - som de aldri ville gjort i edru tilstand. Selvfølgelig finnes 'ølbriller'. Lenke til kommentar
snowduude Skrevet 27. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2012 Har du noen gang drukket alkohol selv siden du tydeligvis er av den oppfatning at folk ikke endrer seg i fylla? Folk gjør ting i fylla - som regel mindre smarte ting - som de aldri ville gjort i edru tilstand. Selvfølgelig finnes 'ølbriller'. Jeg hadde for vane å drikke meg dritings hver bidige helg inntil for et halvår siden, så ja, det har jeg så absolutt - men jeg har fint klart å holde meg unna uattraktive kjerringer og fokusert på de som er tiltrekkende nok. Enkelt og greit knuller jeg ikke stygge folk.... møter motstand bare jeg betrakter dem. Det finnes Ja, for de som trenger en unnskyldning for å falle for beist, ja. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 27. mai 2012 Del Skrevet 27. mai 2012 (endret) Har du noen gang drukket alkohol selv siden du tydeligvis er av den oppfatning at folk ikke endrer seg i fylla? Folk gjør ting i fylla - som regel mindre smarte ting - som de aldri ville gjort i edru tilstand. Selvfølgelig finnes 'ølbriller'. Jeg hadde for vane å drikke meg dritings hver bidige helg inntil for et halvår siden, så ja, det har jeg så absolutt - men jeg har fint klart å holde meg unna uattraktive kjerringer og fokusert på de som er tiltrekkende nok. Enkelt og greit knuller jeg ikke stygge folk.... møter motstand bare jeg betrakter dem. Det finnes Ja, for de som trenger en unnskyldning for å falle for beist, ja. Siden du tydeligvis holder dine standarder på fylla må jo samtlige andre gjøre det, eller hva? Du er jo selve fasiten på opptreden i fylla :nei2: Endret 27. mai 2012 av aklla waits for alice Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg