quazzix1 Skrevet 27. mai 2012 Del Skrevet 27. mai 2012 Heisann, jeg har de sist e årene falt litt uten for pc-verdenen og trenger litt hjelp med å finne komponenter til en ny HTPC jeg vill bygge meg. jeg har valgt meg ut et stilrent kabinett på komplett.no ( Silverstone Lascala LC16B-MR HTPC Sort) et kabinett som skiler rett inn i stereo benken:) de kravene jeg har til min nye stue ervervelse er: - den skal se bra ut - den skal dra full HD og ha god suround lyd - den skal kunne dra nyere spill uten nevneverdige problem, og fall i ytelse. - det er også viktig at den er relativt stille gående, siden den skal stå i stua. - det er viktig at den har mulighet for å kunne stå på lenge uten å "dø". Litt usikker på hvilke komponenter jeg skal velge. her er mitt første utkast til hva jeg føler vill tilfredstille mine krav. men hadde håpet å få presset prisen ned: "handle liste komplett" Tenkte å bruke SSD på OS og ett stykk 2TB spinnpoint, for å ha litt god plass til film samlingen min som jeg ønsker å rippe inn på pcn. jeg skal prøve å ikke overdrive på spec, men prøve være reell om hva som trengs for at den skal funke optimalt. til en relativt billig penge. er det noen her som kan hjelpe meg litt med å velge de rette komponentene i forhold til mine høye krav? Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 27. mai 2012 Del Skrevet 27. mai 2012 Minnebrikken er laget for trippel kanals minne, let etter et sett med 2 eller 4 brikker. Ville ha lagt mere penger i skjermkort om du vil bruke maskinen til spilling. gtx 450 er veldig på vei ut, og er 2 generasjoner gammelt. Kan anbefale feks gtx 560ti eller om du har tid til å vente en stund, gtx 660. Hovedkortet er et demo kort, og er ikke å anbefale. cd rommen er en slim versjon og vil ikke passe uten modifikasjoner Lenke til kommentar
quazzix1 Skrevet 27. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2012 notert. da ser jeg etter et annet skjermkort og hovet kort. har du noen gode forslag til hovet kort? jeg valgte denne BD.-romen fordi jeg har hørt at andre har hatt store problemer med å få plass til både BD.-rom og skjermkort, med mindre BD.-romen er kort. hvordan modifisering mener du? Lenke til kommentar
quazzix1 Skrevet 27. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2012 etter å ha lest og tenkt over deres innspill har jeg revidert min handle liste: ( Se her ) jeg har byttet ut kabinettet, funnet et godt alternativ til HK. og gått for det skjermkortet du anbefalte. men jeg må innrømme at jeg hadde håpet jeg skulle klare å få den litt billigere, helst ned til rundt 8000.- så hadde satt stor pris på om noen kunne komme med gode alternativer til de valgene jeg har tatt. som fortsatt gjør at film og lyd, samt tv. går helt smertefritt som ikke bråker alt for mye. som gjør at nyere spill kan spilles uten å lagge for mye ( har ikke spillt noen spill på 5 år grunnet familie og barn, men er nå blitt ungkar, og må ha noe å fylle fritiden med:p ) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå