Gå til innhold

CPU OC i5 2500k - kjapt spørsmål

Anbefalte innlegg

Har egentlig veldig lite greie på overklokking og spessielt CPU overklokking. Bare lurer på om dere ut fra dette bildet kan se om denne klokken er "trygg", kan dere se det på volten og slikt? Legger til mer info om dere trenger.

BTW: Core voltagen spretter mellom 1.100V og 1.200V.

post-225395-0-29436300-1338078802_thumb.png

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ikke noe som er utrygt der.

Dog så er det vel heller temperaturene under last du bør passe opp for. ;) (disse bør vel holde seg under rundt 75 grader om du ønsker å være i helt trygg sone, selv om du normalt sett kan tillate høyere temperaturer under svært tunge laster)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Har latt Prime95 kjøre den torture testen med mest mulig varme.

Etter 30 min la temp. seg stabilt på:

Core 0: 65

Core 1: 70

Core 2: 70

Core 3: 64

Og på de temperaturene ligger cpu på 7 timer etterpå også. Har Antec 920 som ikke har latt vifta gå på fullt en eneste gang enda.

Jeg syns det er litt merkelig at temperaturene er så stabile og at CPU tydeligvis ikke blir varm nok til at CPU kjøleren må starte viftene skikkelig. (Vifta er alltid under 1000rpm)

Er dette en grei test alt i alt eller tror dere det kan være en feil en plass? Syns selv at resultatet er litt lave og stabile på en så "krevende" test.

Endret av noj95
Lenke til kommentar

En god idé er å teste custom FFTs først, 1344 og 1792 i 15 minutter hver pleier å ta de fleste feil ganske fort.

Rimelig imponerende lav spenning du kan kjøre også.

Er det noe jeg kan teste i prime95 med rette instillinger?

Lenke til kommentar

En god idé er å teste custom FFTs først, 1344 og 1792 i 15 minutter hver pleier å ta de fleste feil ganske fort.

Rimelig imponerende lav spenning du kan kjøre også.

Er det noe jeg kan teste i prime95 med rette instillinger?

Prime95 kan ikke teste annet enn stabilitet, med rette innstillinger vil jeg anta du er stabil. Mente du noe annet?

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...