xxelgenxx Skrevet 3. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2012 Yea, mulig jeg må ta og kjøpe meg det batterier da. jeg har målt litt, og det ser ut som det skal passe der det orginale står. MEN, det orginale batteriet har feste kanter i bunn, slik at det passer inn i orginalfestene i de fleste tyske biler. Slik som dette. Hvordan skal jeg da feste Odyssey pc2150s batteriet? ;p Mvh Even Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 3. juni 2012 Del Skrevet 3. juni 2012 Få laget til en ramme i stål rundt toppen av batteriet, med hull på hver side slik at du kan bruke lange bolter/jengestang ned til de orginale skruehullene... Lenke til kommentar
xxelgenxx Skrevet 6. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2012 Jeg så disse var på tilbud, kan det være et kupp å kjøpe, i forhold til Focal IS165 Integration? Mvh Even Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 6. juni 2012 Del Skrevet 6. juni 2012 Jeg så disse var på tilbud, kan det være et kupp å kjøpe, i forhold til Focal IS165 Integration? Mvh Even Ja, til den prisen så er det ikke noe å lure på Lenke til kommentar
xxelgenxx Skrevet 6. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2012 (endret) Hjertelig takk Jeg skulle til å trekke nye kabler ut til dørene ista, med tanke på at det er kun høytalerkabler ut til en ene døra, og de er 0,75 mm2, så kom jeg til dette problemet, og tenkte hva faen.. Og jeg tenkte siden du har så stor erfaring, at du helt sikkert har vært oppi eller hørt om samme "problemet"."Slangen" mellom døra og karosseriet (http://bildr.no/view/1198435)Utvendig feste (http://bildr.no/view/1198437)Innvendig feste (http://bildr.no/view/1198438)Har du noe som helst aning om hvordan jeg skal trekke kabler gjennom her? Jeg så for meg at kablene fint bare kunne trekkes gjennom slangen, uten å treffe på en bom stopp hindring o.OOgså har jeg vell et eller to spørsmål til på lur;Kan jeg jorde på denne skruen, som er bak i bagasjerommet?:http://bildr.no/view/1198475Jeg har hørt alle forskjellige meninger om å jorde i setefestet, at det er bra og helt elendig, hva er korrekt? ;P (Om jeg kan gjorde på den skruen jeg linka, gjør jeg selvfølgelig det)Er det sånn jeg skal jorde forsterkerne?:Må jeg evt. jorde spilleren?http://bildr.no/view/1198481Mvh Even Endret 12. mars 2015 av xxelgenxx Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 6. juni 2012 Del Skrevet 6. juni 2012 Du har en sånn teit kontakt der ja... Sist jeg var borte en sånn, så borret vi oss gjennom i midte ca, der hvor det ikke er noen koblingspunkter. Setebeltefestet pleier å være det beste punktet og jorde, men du burde finne frem til det i midten baki/under baksetet, og husk å pusse deg ned til bart metall og bruk egnet kabelsko på kabelen. Du jorder begge forsterkerene på samme plass ja Lenke til kommentar
xxelgenxx Skrevet 10. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2012 (endret) Om jeg har mulighet til å skaffe 2 stk DD2515 til samme prisen som 2 stk DD1515, bør jeg gå for DD2515 heller?Mvh Even Endret 12. mars 2015 av xxelgenxx Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 11. juni 2012 Del Skrevet 11. juni 2012 Om jeg har mulighet til å skaffe 2 stk DD2515 til samme prisen som 2 stk DD1515, bør jeg gå for DD2515 heller? Mvh Even Skuterud Jepp Lenke til kommentar
xxelgenxx Skrevet 11. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2012 (endret) Hjertelig Oooog, en siste ting: Jeg har tenkt til å bygge basskassa sånn at jeg får plass til forsterkerne mellom kassa og baksetene. Altså at jeg har ei 6-7 cm's åpning mellom basskassa og baksetene. (forsterkeren er 5 cm tykk) MEN så fikk jeg den ene forsterkeren i posten i dag, og da sto det at det bør være minimum 10 cm klaring fra toppen av forsterkeren til en vegg eller noe, for at den ikke skulle bli overopphetet.Om jeg bygger kassa etter planen, og plasserer den 5 cm tykke forsterkeren, i ei 6-7 åpning mellom kassa og baksetene, sånn at det blir 1 eller 2 cm "pusterom" over forsterkeren, vil forsterkeren bli overopphetet og ta kvelden veldig fort?Mvh Even Endret 12. mars 2015 av xxelgenxx Lenke til kommentar
xxelgenxx Skrevet 11. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2012 (endret) Og en ting jeg kom på i farta. Kunne jeg brukt Dynabel BF4501 til å drive 2 stk DD2515?Jeg ser at på bestbilstereo står det; "The 2500s match with 500-800 Watts driving a single woofer, or 1000-1600 Watts driving a pair."BF4501 er jo på 1200 watt i 1 ohm, og det matcher jo forsåvidt 1000-1600 watt som nevnt ovenfor.Jeg har allerede fått handlet meg BF4501 og vil derfor ha subber som kan matche den. Bør jeg fortsatt gå for DD2515 eller DD1515 om jeg skal bruke BF4501?Mvh Even Endret 12. mars 2015 av xxelgenxx Lenke til kommentar
Suit-up Skrevet 12. juni 2012 Del Skrevet 12. juni 2012 hmm, det er over 1000kr mer pr sub, og de spiller nok ikke så veldig forskjellig fra hverandre om du bare går en modell opp og dytter samme watt på de, så tror jeg ville revurdert det. Bildene av DD-serien som ligger på de bleste nettbutikkene er av 8", så den 2515 ser nok ikke fult så brutal ut. det som skiller DD2515 fra DD2508 fks, er egentlig bare størrelsen på membrandelen. motoren er den samme. bilde av DD2515 bilde av DD1515 (tror det er en nyere modell enn 2515 når jeg ser på ramma) men hold deg til den BF4501 på 2 elementer, burde være greit! eventuelt selger du den og kjøper deg en kraftigere etterhvert. men du kommer nok ikke til å trenge stort bedre med det første. ang pusterom for forsterkeren ville jeg gitt den litt å gå på. har selv klart å steke en Cadence Dakota og alt inni. spilte riktig nok 5 timer i strekk ganske høyt til kongeparken, for så å ta turen hjem på 5 timer 2 dager seinere. så om du kan så gir du forsterkeren litt å puste på, evt installerer du noen 12 volts vifter på siden av forsterkeren for å få godt med gjennomtrekk Lenke til kommentar
xxelgenxx Skrevet 14. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2012 (endret) Hjertelig takk for all hjelp, virkelig Jeg har da koblet opp anlegget, har lånt en kicker l5 12" av en kompis, før jeg bestiller 2 stk DD1515, bare for å ha litt bass i bilen i mellomtiden.Det virker som mellomtonen spiller fint, men diskanten i Focal 165VR er skurrete føler jeg, og det kommer suselys, selv når jeg har slått av motoren, mens spilleren er på. Noen som har noen idè om hvordan jeg kan fjerne denne suselyden? Jeg tror det er den suselyden som gjør at jeg føler det skurrer litt.Mvh Even Endret 12. mars 2015 av xxelgenxx Lenke til kommentar
Suit-up Skrevet 14. juni 2012 Del Skrevet 14. juni 2012 høres ut som dårlig jording på spiller eller forsterker? viktig med tilstrekkelig jord på spiller, ellers går strømmen ut fonoene som skaper støy. om det ikke skulle være tilfellet, du har vel ikke lagt strømkablene sammen med fonoene? da blir det støy. om jeg ikke tar helt feil så er det fordi strøm som går gjennom en vaier vil danne et elektromagnetisk felt som vil virke forstyrrende for omgivelsene. prøv på det iallefall. Lenke til kommentar
xxelgenxx Skrevet 15. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2012 (endret) Jeg har lagt strømkabelen på venstre side av bilen, og begge phono kablene og alle høytalerkabler + remote på høyre side av bilen, så det skal nok ikke være problemet. Dårlig jording i spiller vet jeg faktisk ikke, det eneste jeg har gjort er å målt om det er kontakt mellom jord (-) og den kabelen jeg jorda spilleren med, og det var det. Så om det er 1 kordel eller 25 kordeler i den kabelen jeg jorda spilleren med, vet jeg rett og slett ikke.Jeg er litt usikker på om jordingen på forsterkerne er god. Jeg har jorda begge forsterkerne i denne skruen som er bak i bagasjerommet:http://bildr.no/view/1198475Når jeg målte motstand i det jordingspunktet målte jeg 2,8 ohm, mens når jeg målte på bolten i setebeltefestet målte jeg 2,7 ohm. Så det skal ikke være mye forskjell. Grunnen til at jeg jorda i den skruen istedenfor setebeltetfestet er fordi det var jævla vanskelig å komme til bolten i setebeltetfestet.Jeg har brukt 20 mm2 kabel, fordi de ikke hadde større på torshov, og han personelig brukte det selv, og syns det var bra nok. (20mm2 går AKKURAT inn i forsterkerene)Mvh Even Endret 12. mars 2015 av xxelgenxx Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå