gaffel1 Skrevet 26. mai 2012 Del Skrevet 26. mai 2012 Skal reise fra oslo til usa. Første fly går til london. Hvor lenge før flyavgang må jeg være på gardermoen? Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 26. mai 2012 Del Skrevet 26. mai 2012 Kom ihvertfall 3 timer før, så har du en god sikkerhets-barriere i tilfelle noe skulle skje. 2 Lenke til kommentar
*F* Skrevet 26. mai 2012 Del Skrevet 26. mai 2012 3 timer høres litt i lengste laget ut. En times tid bør holde lenge. Lenke til kommentar
The Silencer Skrevet 26. mai 2012 Del Skrevet 26. mai 2012 Kom ihvertfall 3 timer før, så har du en god sikkerhets-barriere i tilfelle noe skulle skje. Jepp, det er lurt i tilfelle flyet skulle gå to timer før planen. 3 Lenke til kommentar
r2d290 Skrevet 26. mai 2012 Del Skrevet 26. mai 2012 Vær ute i god tid!Det er vårt beste tips! For å være på den sikre siden anbefaler vi deg å være på flyplassen senest 1 til 1,5 time før flyet ditt går. Dette for å kunne være i gaten senest 20 minutter før avgang da ombordsstigning begynner. For reise utenfor Europa gjelder senest 40 minutter Husk også å sjekke inn, fra 22 timer før avreise. Kilde: SAS sin hjemmeside Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 26. mai 2012 Del Skrevet 26. mai 2012 (endret) Nå spørs det selvsagt hvor langt borte fra flyplassen du bor, men om du glemmer passet ditt eller noe annet viktig og det er en time til flyet ditt går, så ligger du dårlig an. Jeg pleier å ha en time til backup, en time til flyplassen og så sitte en time (eller mer om ting går fort) ved gaten. Endret 26. mai 2012 av Gavekort Lenke til kommentar
thethirstytraveler Skrevet 27. mai 2012 Del Skrevet 27. mai 2012 2 timer før flyet går er vel standard. Selv er jeg sjelden på flyplassen mindre enn 2,5t før flyet går. Lenke til kommentar
Uncle Scrooge Skrevet 27. mai 2012 Del Skrevet 27. mai 2012 Pleier som regel å beregne to timer utenlands og en time innelands. Da har jeg som regel plenty tid, men er ekstremt kjipt å komme for sent og miste hele turen. Hvis du skal dra etter 1. Juni ville jeg beregnet mye mer tid om det blir streik. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 27. mai 2012 Del Skrevet 27. mai 2012 Beregn god tid, minst 2 timer, både i Norge og i England, og legg inn god margin dersom det er streik. Du skal fly non-Schengen på første strekk (siden England ligger utenfor Schengen), og før du går på flyet videre til USA er det ny sikkerhetskontroll og sjekk av API. ESTA har du vel fylt ut? Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 27. mai 2012 Del Skrevet 27. mai 2012 Vi pleier å være på flyplassen 2 timer før avgang. Da har vi god tid, og slipper alt av stress. Kona bruker minimum en halvtime i taxfreebutikken, så da slipper jeg å mase på henne. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 27. mai 2012 Del Skrevet 27. mai 2012 Bare en halvtime? Lucky U! Lenke til kommentar
weebl Skrevet 30. mai 2012 Del Skrevet 30. mai 2012 Det går som oftest bra med en time, men for all del sett av to! Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 30. mai 2012 Del Skrevet 30. mai 2012 Det er hvertfall viktig å ha godt med tid til selve byttet. Det siste man vil ha er dårlig tid på en flyplass man ikke kjenner, og man vet aldri om det oppstår noe krøll. Når det gjelder avgangen fra Gardermoen ser jeg ingen grunn til å være der noe mer enn to timer før. Jeg pleier å legge inn en margin på to timer selv og har alltid masse tid til å sose rundt før avgang. Men med bare -en- time så forutsetter man at det ikke oppstår noen problemer. Mennesker med dårlig tid skaper også en stresset og ubehagelig atmosfære for alle andre; det er ikke noe verre enn disse tullingene som står og irriterer seg over at du går for sakte i sikkerhetssjekken når de egentlig burde være irriterte på seg selv for sin elendige planlegging. Lenke til kommentar
weebl Skrevet 30. mai 2012 Del Skrevet 30. mai 2012 Nåja, somlekopper og div. andre som ikke klarer å ta ut flytene væske fra baggen å få tatt av seg beltet irriterer meg like mye om det er to timer eller tyve minutter til avgang Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 30. mai 2012 Del Skrevet 30. mai 2012 Vi snakker ikke om somlekopper som bruker dobbelt så lang tid som alle andre - disse irriterer alle seg over - men folk som tar sikkerhetssjekken i et jevnt og ustresset tempo. Jeg tar meg god tid nettopp så jeg skal slippe å fingre febrilsk med belter og væsker for å rekke gaten min. Ser jeg en av disse stressmaskinene bak meg som står og irriterer seg så tar jeg meg heller litt ekstra god tid; ja, da sitter beltet mitt plutselig veldig godt, og det er ikke så lett å få av nei! Forhåpentligvis vil de da ha lært til neste gang. Lenke til kommentar
Uncle Scrooge Skrevet 30. mai 2012 Del Skrevet 30. mai 2012 Da er du en idiot. Er ikke alle som har dårlig tid som er selvforskylt. Kan f.eks. være trafikkaos på vei til gardemoen pga. ulykke. (null) Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 30. mai 2012 Del Skrevet 30. mai 2012 Det er planlagt å kun ha åpent i 2 sluser i sikkerhet på Gardermoden fra og med fredag pga. streiken. De som har tenkt å komme seg med flyet bør komme så tidlig som mulig. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 30. mai 2012 Del Skrevet 30. mai 2012 SAS sier: Vi anbefaler deg å møte opp på flyplassen i god tid selv om du sjekker inn via internett eller mobil, da det kan være kø ved sikkerhetskontroll. Du må være innsjekket og ved gate senest 20 minutter før avgang. Skal du ha med bagasje og sjekker inn på automat må den leveres ved "Baggage drop" senest 40 min før avgang på innladsreiser, og 60 min før avgang på utlandsreiser. Lenke til kommentar
bas Skrevet 1. juni 2012 Del Skrevet 1. juni 2012 Og når du skal bytte fly, så ha for guds skyld litt margin mellom avgangene, det er sjelden (eller aldri) slik at terminalene er i nærheten av hverandre og det tar ofte tid å forflytte seg (Heathrow er et godt eksempel, det kan bli en lang bussreise mellom terminalene). Mistet selv et fly i Frankfurt p.g.a dette en gang, utrolig surt. Sikkerhetssjekker kan også ta evigheter hvis man er uheldig, så jeg vil nok si i hvertfall 1-1,5t margin er godt å ha. Lenke til kommentar
StoreMyen Skrevet 4. juni 2012 Del Skrevet 4. juni 2012 Det er planlagt å kun ha åpent i 2 sluser i sikkerhet på Gardermoden fra og med fredag pga. streiken. De som har tenkt å komme seg med flyet bør komme så tidlig som mulig. Det ble ikke så ille som fryktet. Jeg er forøvrig også spent på hvor god til trådstarteren har mellom flyene i Longon og om han drar videre fra samme flyplass som han ankommer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå