Oda1982 Skrevet 26. mai 2012 Del Skrevet 26. mai 2012 I denne tråden vil jeg dele noen av diktene jeg har skrevet. Mange av de er dystre, da jeg har brukt dikt til å uttrykke meg når jeg ikke får uttrykt meg på annen måte. Artig med tilbakemeldinger Lenke til kommentar
Oda1982 Skrevet 26. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2012 Barnet Barnet som har blitt møtt med omsorg, men likevel ikke blitt sett, vet det er verdiløst. Barnet som har mange venner, men likevel er ensom, søker trøsten i seg selv. Barnet som er friskt og sundt, men som likevel er knust reiser seg igjen. Barnet som husker alt må likevel glemme For å leve videre. Barnet som strever med livet, vet det aldri kan fortelle om hemmeligheten. Barnet som vil leve, men som likevel dør, fordi det ikke orket mer. Det barnet må glemme for at livet skal gå videre. Lenke til kommentar
Oda1982 Skrevet 26. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2012 Det skyldige barnet Et barn med mange følelser som ikke har rukket frem. Et barn jeg har forsøkt å skjule; jeg vil ikke ha det i mitt hjem. Det har så mange følelser som jeg ikke vil vite av. Det er så mange følelser med altfor store krav. Barnet har ligget der stille og godtatt alt som har hendt. Det har ikke noe å si selv om det livet ryggen har vendt. Det vet ikke hva det er å leve så det er ikke noe savn. Det har ikke blitt tatt vare på og har ikke erindring om noe favn. Det vet ikke hva lykke er for det har ikke opplevd glede. Det har smertelig erfare hva som ligger i ordet vrede. Det har bare blitt fortalt at all skyld ligger på henne. Skylden vil henne følge helt til den siste ende. Lenke til kommentar
IceBlitz Skrevet 5. juli 2012 Del Skrevet 5. juli 2012 Likte noen av diktversene i første post VELDIG GODT! men resten gav meg lite. Men godt jobbet med første post Lenke til kommentar
Oda1982 Skrevet 5. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2012 Likte noen av diktversene i første post VELDIG GODT! men resten gav meg lite. Men godt jobbet med første post Jah... Det er jo alltid slik at noen dikt treffer en bedre enn andre. Ser også at det siste diktet kanskje hadde behov for en forklaring til konteksten rundt. Men takk for tilbakemelding uansett Lenke til kommentar
Oda1982 Skrevet 5. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2012 Mangel på ord Jeg vet du ofte ser hvordan jeg strever. Jeg vet det er vanskelig når du ser hvordan jeg lever. Jeg vil ikke ta plass og bruke av din tid. Likevel jeg trenger hjelp når det inni meg er strid. Jeg kommer med mine skader og du reparerer mine sår. Jeg er deg evig takknemlig for all den hjelp jeg får. Du spør og vil vite hvordan det er inni meg. Da smiler jeg svakt og stenger døren for deg. Jeg kan ikke dele min verden fordi jeg har mangel på ord. Eneste du kan se det på er mine selvpåførte spor. Kanskje den dagen vil komme at jeg kan klare å si noe av det jeg skjuler. Først da jeg vil komme fri Lenke til kommentar
IceBlitz Skrevet 6. juli 2012 Del Skrevet 6. juli 2012 Damn! DEN var god! Det var faktisk sinnsvakt bra. Liker spesielt hvordan diktet ditt treffer dagens moralske konflikter en kan oppleve å ha med seg selv. Veldig bra jobbet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå