Gå til innhold

BK: Rådyr


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Stativ er ikke opplagt. Bortsett fra en monopod med tilt-hode. 3-bens stativ for å fotografere dyr, finner jeg nytteløst ( artig å høre om noen har en annen erfaring).

Når jeg ser på bildet i full størelse, ser jeg at skarpheten og detalj-gjengivelsen ikke er optimal. Vet ikke om du har objektiv med stabilisator. Hvis ikke tror jeg 1/125s blir for lang lukkertid, ergo skyldes uskarpheten bevegelser i kameraet.

 

Her mener jeg du kunne skrudd ISO til 800, da kunne du kortet ned lukkertiden til 1/500s, med mindre risiko for bevegelsesuskarphet.

 

Selv med denne lille uskarpheten, mener jeg bildet tåler en noe tetter kropping.....og kanskje unngå midtstillingen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Stativ er ikke opplagt. Bortsett fra en monopod med tilt-hode. 3-bens stativ for å fotografere dyr, finner jeg nytteløst ( artig å høre om noen har en annen erfaring).

Når jeg ser på bildet i full størelse, ser jeg at skarpheten og detalj-gjengivelsen ikke er optimal. Vet ikke om du har objektiv med stabilisator. Hvis ikke tror jeg 1/125s blir for lang lukkertid, ergo skyldes uskarpheten bevegelser i kameraet.

 

Her mener jeg du kunne skrudd ISO til 800, da kunne du kortet ned lukkertiden til 1/500s, med mindre risiko for bevegelsesuskarphet.

 

Selv med denne lille uskarpheten, mener jeg bildet tåler en noe tetter kropping.....og kanskje unngå midtstillingen.

Tusen takk for nyttig og godt svar, det her skal jeg skal jeg ta med meg! :) :)

Har vent meg til å ta med stativ og bruke det hele tiden. Å sette stabilisatoren på objektivet var ikke i mine tanker... Å ikke midtstille bildet vet jeg jo,,,, Å legge bildet ut her, med de opplagte feilene....å få tilbakemelding på dem....tror/vet jeg at vil gjøre at jeg lettere vil huske på de tingene... Det andre var nytt og opplysende:) Takker, og fortsatt god pinse!

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...